Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
16:00 Konkurs OSRAM – wyniki 09:13 Głośna praca przy rozruchu 2.0 TDI [FILM] 23.04 Czy do starych silników należy wlewać “gęstszy” olej? 23.04 Retrofity LED – legalne czy nie, vademecum wiedzy – MotoFocus TV 23.04 Brembo prezentuje roczny raport zrównoważonego rozwoju

Amortyzatory

Kiedy wymienić amortyzatory w samochodzie? Najważniejsze objawy.

Amortyzatory to jeden z kluczowych elementów układu zawieszenia samochodu, który wpływa zarówno na komfort jazdy, jak i bezpieczeństwo. W tym artykule omówimy, kiedy należy rozważyć wymianę amortyzatorów, jak rozpoznać ich uszkodzenia oraz jakie są koszty i czas wymiany.

Czy przeróbka busa na campervana wymaga wymiany elementów zawieszenia?

Użytkownicy kamperów nie przywiązują zbyt wielkiej wagi do właściwości jezdnych swoich pojazdów. Z jednej strony to nic dziwnego – kamperami jeździ się raczej majestatycznie. Z drugiej – nie wolno zapominać o bezpieczeństwie. BILSTEIN podpowiada, jak w prosty sposób można poprawić zachowanie się kampera w zakrętach i zwiększyć jego stabilność podczas hamowania.

Nowy amortyzator do Mercedesa AMG GT2

Wdrażając przepisy GT2 w 2020 roku, organizacja sportów motorowych SRO (Stéphane Ratel Organisation) stworzyła nową klasę GT przeznaczoną dla ambitnych kierowców. W nowym Mercedesie AMG GT2 opracowanym zgodnie z technicznymi przepisami GT2 pojawiły się 3-drożne amortyzatory wyścigowe BILSTEIN EVO RT. Zapewniają one lepszą wydajność i pozwalają na indywidualne ustawienie charakterystyki pracy.

Najczęstsze usterki po zimie, z którymi kierowcy trafiają do warsztatów

Zima to zdecydowanie, najtrudniejsza pora roku dla samochodu. W jej trakcie brutalnie weryfikowany jest stan techniczny auta, a także wszystkie błędy serwisowe i zaniechania w temacie konserwacji. Z jakimi usterkami kierowcy trafiają do warsztatów po zimie? Jakie podzespoły ulegają najczęstszym awariom w trakcie zimy? Odpowiedzą nam specjaliści z sieci warsztatów.

Testy żywotności samochodów w przemyśle motoryzacyjnym

Żywotność samochodów jest obecnie jednym z najpopularniejszych tematów w świecie techniki. Dzieje się tak dlatego, że znaczna większość producentów pojazdów osobowych spotyka się z krytyką, jakoby ich samochody nie były projektowane z myślą o długim użytkowaniu. Jest to prawda o tyle, że nowsze modele nie osiągają nawet ułamka żywotności swoich poprzedników. Faktem jest jednak, że […]

Styczniowe nowości w ofercie TEDGUM

Śruby, to element, który często wymaga wymiany przy serwisowaniu zawieszenia. Warto zatem być przygotowanym na ich wymianę. W nowościach styczniowych producenta z Rudy Śląskiej pojawiło się 8 nowych indeksów śrub.

KYB wprowadza nowy, przyjazny dla środowiska płyn hydrauliczny do amortyzatorów

KYB zaprezentowało nowy, przyjazny dla środowiska płyn hydrauliczny o nazwie SustainaLubTM.

Jeden model, dwie wersje zawieszenia

Niektóre, pozornie identyczne modele samochodów różnią się konstrukcją zawieszenia, co przekłada się nie tylko na ich właściwości jezdne, ale również na koszty serwisowania.

Rozwój pojazdów z użyciem symulacji

W nowoczesnej produkcji samochodów każda pozycja w budżecie musi być zasadna. Cięcie kosztów w obszarze rozwojowo-badawczym jest powszechną praktyką. Etap ten jest niezwykle kosztowny, ale z pomocą przychodzą symulacje komputerowe – jedno ze skutecznych i ekonomicznych rozwiązań dla projektantów motoryzacyjnych. Stosując takie symulacje inżynierowie mogą przeanalizować manewry, zjawiska fizyczne lub kolizje na podstawie danych obliczeniowych […]

Konwersja zawieszenia z pneumatycznego na tradycyjne. Dlaczego niektórzy kierowcy się na to decydują?

Liczba pojazdów wyposażonych w zawieszenie pneumatyczne stale rośnie głównie ze względu na jego bezsprzeczne zalety jeśli chodzi o poprawę bezpieczeństwa, stabilności i komfortu prowadzenia. Niektórzy kierowcy wolą jednak zamienić zawieszenie powietrzne na standardowe oparte o sprężyny stalowe. Dlaczego tak się dzieje? W poniższym artykule przedstawiono argumenty za i przeciw takiemu rozwiązaniu.

To jedne z najczęściej wymienianych elementów układu zawieszenia. Amortyzatory samochodowe odpowiadają za tłumienie drgań, powstających podczas kontaktu kół z jezdnią. Ich zadaniem pośrednim jest także stabilizacja toru jazdy i utrzymanie odpowiedniej pozycji nadwozia względem drogi. Amortyzatory dzielą się na standardowe (inaczej nazywane miękkimi lub fabrycznymi) i na amortyzatory twarde. Inny podział to amortyzatory olejowe i olejowo-gazowe. Z artykułów w tej kategorii dowiesz się, jakie są objawy zużycia amortyzatorów oraz jak przeprowadza się ich wymianę. Poznasz także nowości produktowe w asortymencie amortyzatorów, dostępne na niezależnym rynku części zamiennych.