Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:16 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 16:06 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 13:34 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 13:13 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Tłumiki

Pomocnicy warsztatowi

Asortyment chemii warsztatowej nie ogranicza się tylko do zmywacza i odrdzewiacza. W katalogu produktów renomowanych producentów znajdziemy cały wachlarz środków, bez których trudno sobie wyobrazić sprawną naprawę współczesnego samochodu.

LPG w dieslach – czy to ma sens?

Polska jest w czołówce krajów wykorzystujących gaz LPG jako paliwo w samochodach benzynowych. Dużo rzadziej spotykamy pojazdy z silnikami wysokoprężnymi, które wykorzystują to paliwo. A szkoda, bo w tych jednostkach gaz przynosi nie tylko oszczędności, ale także poprawę osiągów, co pokazał test instalacji STAG DIESEL w Toyocie Hilux na dystansie 100 000 km.

Kontrola emisji spalin samochodów – w Polsce badamy tylko w teorii

Zanieczyszczenia wydobywające się z rur wydechowych samochodów uważa się za jedną z głównych przyczyn pogarszającego się stanu powietrza w Polsce. Mimo to, w naszym kraju nie przeprowadza się efektywnych badań czystości spalin. Zmiana tego stanu rzeczy może być bardzo trudna.

Nielegalne modyfikacje samochodów powodem smogu. Rząd znalazł sposób na walkę z nimi?

Zdecydowanie jednym z najchętniej dyskutowanych tematów tej zimy jest problem smogu, który dotknął mieszkańców większych miast na terenie Polski. Choć w dużej mierze za efekt smogu odpowiadają kwestie związane z ogrzewaniem budynków i niska jakość opału, samochody również dokładają swoje trzy grosze do zanieczyszczenia powietrza.

Filtry cząstek stałych (DPF) – przed czym naprawdę chronią?

W ostatnich miesiącach temat zanieczyszczenia powietrza, zwłaszcza w dużych miastach, niemalże zdominował przekazy medialne. Wiele mówi się o trujących kominach domów i fabryk, ale także o samochodach. Emisja zanieczyszczeń przez pojazdy to temat bardzo złożony.

Świece żarowe typu GN z funkcją dogrzewania – jak to działa?

Na czym polega funkcja dogrzewania i samoregulacji temperaturowej w świecach żarowych? Jak szybko i łatwo diagnozować świece? Na te i inne pytania odpowiadają specjaliści z firmy Federal-Mogul.

6 najczęstszych objawów awarii przewodów zapłonowych

Niesprawność przewodów zapłonowych to dość poważna, jednak stosunkowo łatwa w naprawie awaria. Wskazanie przyczyn usterki nie będzie problemem, jeśli wnikliwie będziesz obserwować jej objawy. Niektóre z nich mogą Cię zaskoczyć!

Naprawa układu wydechowego – to się opłaca. Wyniki ankiety.

Dziękujemy za wzięcie udziału w ankiecie dotyczącej napraw układu wydechowego. Wiemy już czy tego typu usługi są opłacalne według naszych Czytelników, jakich narzędzi brakuje mechanikom oraz którzy producenci wydechów są przez nich najbardziej lubiani.

Naprawiasz układy wydechowe? Weź udział w ankiecie.

Tłumiki, katalizatory, filtry DPF. Elementy układu wydechowego są podatne na uszkodzenia i awarie. Czy często zdarza Ci się dokonywać ich napraw? Jakie rozwiązanie preferujesz i czy to się opłaca? Zachęcamy do poświęcenia kilku chwil na udział w naszej ankiecie. Ładowanie…

Motoryzacyjne inwestycje w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej

Siedem nowych projektów inwestycyjnych, o wartości ponad 320 mln złotych i związanych z utworzeniem 235 nowych miejsc pracy, będzie realizowanych w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej (KSSE) na podstawie udzielonych w minionych tygodniach zezwoleń. Sześć z nich to inwestycje firm z branży motoryzacyjnej. Najnowszymi inwestorami KSSE SA zostały firmy Nifco Korea Poland i MCS w Żorach, […]

Tłumiki to najważniejsze elementy w układzie wydechowym pojazdu spalinowego, które nie są obecne w samochodach elektrycznych. Ich celem jest redukcja hałasu, powstającego podczas pracy silnika. Wymiana i naprawa tłumików to chleb powszedni większości warsztatów. W naturalny sposób elementy te ulegają zużyciu lub uszkodzeniom podczas normalnej eksploatacji samochodów. Najczęściej wymieniany w warsztatach jest tłumik końcowy, ale i tłumik środkowy czy przedni są narażone na zużycie. Wielu kierowców decyduje się zamontować w swoim aucie tłumik sportowy. Więcej o tłumikach w pojazdach przeczytasz w artykułach w tej kategorii.