Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Katalizator

DPF – papierek lakmusowy kondycji osprzętu silnika – rozmowa

Czy warto sięgnąć po popularną chemię do czyszczenia filtrów DPF? Czy filtr cząstek stałych da się wypalić? Fakty i mity na temat tego, ważnego we współczesnych pojazdach podzespołu przedstawiamy w rozmowie z warsztatem profesjonalnie zajmującym się regeneracją filtrów.

Prawdy i mity o dolewaniu oleju do ropy

Jeszcze do niedawna wśród niektórych użytkowników pojazdów z silnikiem wysokoprężnym krążyła opinia o niemal zbawiennym wpływie oleju do silników dwusuwowych (2T), który należało dolewać przy tankowaniu do zwykłej ropy. Zastosowanie tego środka miało poprawiać smarowanie oraz kulturę pracy silnika. Niestety, w wielu przypadkach są to tylko pozorne „korzyści” a stosowanie oleju do „dwusuwów” ma zły […]

„Chrzczone” paliwo i jego konsekwencje dla silnika

Oleje oraz paliwa niespełniające norm jakościowych mogą stanowić duże zagrożenie dla każdego silnika. W przypadku tego drugiego mówimy o popularnie nazywanym „chrzczonym” paliwie, które odznacza się zbyt wysoką zawartością ciężkich lub lekkich frakcji, zasiarczeniem czy rozwodnieniem. Stacje paliw rokrocznie badanie są przez UOKiK, które publikuje raport z wykazem stacji, w których stwierdzono nieprawidłowości. Dlaczego „chrzczone” […]

Doposażanie diesli w układy SCR, czyli dlaczego tanie diesle nie zaleją Polski

Nasi sąsiedzi zza zachodniej granicy mają rozwiązanie, przynajmniej tymczasowe, jak uporać się ze szkodliwością starszych jednostek wysokoprężnych normy Euro 5. Dokładany system SCR jest kluczem do ponownego otwarcia bram miast dla pojazdów ze starszymi jednostkami wysokoprężnymi, niweluje także jednocześnie prognozowany przypływ “tanich diesli” do Polski.

Szkolenia TEXAEDU – listopad i grudzień

Kolejny w tym roku cykl szkoleniowy TEXAEDU odbędzie się w dniach od 26.11.2019 do 11.12.2019. Szkolenia adresowane są przede wszystkim do diagnostów i mechaników samochodowych obsługujących pojazdy osobowe, ciężarowe i maszyny rolnicze. Program szkoleń obejmuje zarówno część teoretyczną, jak i praktyczną wykonywaną w oparciu o urządzenia Texa.

9 nowych czujników EGT DENSO

DENSO rozszerzyło program części do systemów sterowania silnikiem (EMS) o 9 nowych czujników temperatury odprowadzanych spalin (EGT), które mają łącznie 45 zastosowań i zastępują 12 numerów części OE.

Chińczycy podbijają europejski rynek baterii do samochodów

Chiny to bezsprzeczny lider produkcji baterii do samochodów elektrycznych. Tamtejsi producenci zawdzięczają swoją pozycję między innymi preferencjom jakie zapewniał im przez lata lokalny rząd. W 2019 roku zmienił on jednak reguły gry. Tym samym na rynek wraca konkurencyjność, a dla koncernów z innych części świata otwierają się nowe możliwości walki z chińskimi gigantami na równych […]

10 nowych sond lambda DENSO

DENSO rozszerzyło program części do systemów sterowania silnikiem (EMS) o 10 nowych sond lambda, które mają łącznie 127 zastosowań i zastępują 46 numerów części OE.

Zmieniające się normy emisji dotyczące spalania, a olej silnikowy

Zgodnie z przepisami Unii Europejskiej do 2021 r. wszystkie pojazdy muszą emitować mniej  niż 95 g/km CO2. W 2030 r. średnia emisja CO2 ma być o 37,5 proc. niższa niż w 2021 r. i może wynosić już tylko 59,4 g/km. Ograniczenia emisji dwutlenku węgla są potężnym wyzwaniem nie tylko dla producentów samochodów. Wymagania konstrukcyjne dla […]

Katalizator jest swego rodzaju ewenementem na rynku części zamiennych. Często jest bowiem wart więcej niż… samochód, w którym jest użytkowany. Warto jednak pamiętać, że nim element ten trafi na skup katalizatorów, pojazd powinien zostać zezłomowany – jazda bez sprawnego katalizatora jest bowiem nielegalna. Zadaniem katalizatora jest wychwytywanie i neutralizowanie szkodliwych związków chemicznych, obecnych w spalinach. Z tego powodu posiada metalowy lub ceramiczny wkład o strukturze plastra miodu, pożądany przez osoby prowadzące skupy. W przypadku tego elementu cennik napraw jest mało przyjazny dla kieszeni. Co zatem zrobić, kiedy katalizator ulegnie awarii? Między innymi o tym piszemy w artykułach z tej kategorii. Dowiesz się tu także, gdzie szukać katalizatorów na rynku wtórnym.