Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:00 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 15:45 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 14:15 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Układ napędowy

Kolumny MacPhersona – historia, budowa, działanie

Kolumny MacPhersona są podstawowym elementem układu zawieszenia współczesnych samochodów. Konstrukcja, która liczy już niemal 70 lat wciąż nie ma sobie równych. Kim był Earle MacPherson i dlaczego jego wynalazek zmienił motoryzację?

Nowe elementy układu kierowniczego w Lauber

Oferta Lauber powiększyła się o nowe referencje w grupach: pompa hydrauliczna przekładni kierowniczej i przekładnia kierownicza ze wspomaganiem.

Przekładnie, zaciski, półosie – nowości w Lauber

Oferta firmy Lauber została poszerzona o kolejne referencje sprzedażowe. Nowości pojawiły się grupach produktowych: przekładnia kierownicza ze wspomaganiem, zacisk hamulca tarczowego i półoś napędowa.

Elektryczny układ przeniesienia napędu na osie Boscha

Podczas targów NAIAS w Detroit Bosch zaprezentował elektryczny układ przeniesienia napędu na osie (eAxle). Firma przedstawiła też rozwiązania do zarządzania temperaturą w pojazdach elektrycznych oraz nową generację wtrysku bezpośredniego i elektromechaniczną przekładnię kierowniczą.

100 nowych półosi MEYLE

MEYLE rozszerza swój asortyment o niemal 100 półosi napędowych. Półosie napędowe MEYLE-ORIGINAL są wytwarzane z kutej stali, a zastosowany smar jest dopasowany dokładnie do wysokich wymagań i obciążeń. Poza tym obejmy mocujące w jakości oryginału zapewniają bezpieczne mocowanie osłon.

“Kiedy coś zaczyna się psuć, potrafimy to naprawić” – wywiad z Eweliną Moczulską z Cerber Motorsport

Cerber Motorsport to pierwszy polski zespół studentów, który stanął na podium prestiżowych zawodów Formuła Student. Rywalizacja polega na zbudowaniu od podstaw bolidu wyścigowego, który oceniany jest przez międzynarodowe jury w wielu kategoriach. Rozmawiamy z Eweliną Moczulską, Koordynator Marketingu Cerber Motorsport.

Paski rozrządu PTFE – często zadawane pytania

Eksperci z firmy Gates odpowiadają na pytania mechaników i prezentują właściwości pasków rozrządu PTFE. Rzadko się zdarza, aby szkolenie techniczne Gates kończyło się bez dyskusji na temat ogólnej konstrukcji pasków rozrządu, a zwłaszcza tego, dlaczego tak wiele pasków rozrządu zawiera politetrafluoroetylen, bardziej znany jako PTFE.

Bosch oraz e.GO Mobile współpracują przy projekcie samochodu elektrycznego e.GO Life

e.GO Mobile AG opracował w kampusie RWTH w Aachen model kompaktowego samochodu z napędem elektrycznym o nazwie e.GO Life. Projekt powstał dzięki możliwościom jakie daje czwarta rewolucja przemysłowa – Przemysł 4.0. Integruje ona ludzi oraz sterowane cyfrowo maszyny z internetem i technologiami informacyjnymi. Samochód e.GO Life w wersji podstawowej będzie kosztował około 12 500 euro. […]

Jakość OEM gwarancją rozwiązania problemów

Elastyczne, regulowane lub hydrauliczne poduszki silników i skrzyń biegów spełniają cały szereg funkcji: wspierają ciężar układu napędowego, momentu napędowego i siły bezwładności podczas przyspieszania, zwalniania i jazdy w zakrętach, izolują hałas i wibracje wynikające z procesu spalania i niwelują mechaniczne siły bezwładności silnika. Wreszcie – tłumią drgania generowane poprzez nierówności dróg. Tak szeroki zakres działania […]

Przekładnie hydrokinetyczne w ofecie Sachs

ZF Aftermarket rozszerza portfolio produktów marki Sachs, wprowadzając 55 artykułów z linii nowej generacji przekładni hydrokinetycznych do automatycznych skrzyń biegów stosowanych w pojazdach osobowych. Przekładnie hydrokinetyczne mogą być również wyposażone w podwójny tłumik drgań skrętnych (TwinTD), zmniejszający zużycie paliwa oraz zapewniający płynniejsze przełączanie biegów i lepszy komfort jazdy. Udział w rynku samochodów osobowych z automatyczną […]

Układ napędowy, nazywany także układem przeniesienia napędu, odpowiedzialny jest za transfer energii mechanicznej, wytwarzanej przez silnik pojazdu, do kół jezdnych. W układzie tym znajdziemy szereg podzespołów, które są narażone na zużycie eksploatacyjne oraz usterki – sprzęgła, koła zamachowe, skrzynie biegów, półosie napędowe itd. Układy napędowe samochodów różnią się od siebie konstrukcyjnie – istnieje kilka ich rodzajów. Inny układ posiadają auta z napędem na przednie lub tylne koła, a także na obie osie kół (4×4). Schematy współczesnych układów napędowych, informacje o ich elementach, a także o nowościach rynkowych, znajdziesz w tej kategorii.