Bosch rozpoczyna testy systemów automatyzacji jazdy w Chinach. Umowa o współpracy z AutoNavi, Baidu i NavInfo została zawarta w celu opracowania dokładnych map.
– Tylko dzięki bardzo dokładnym mapom samochody będą mogły poruszać się w sposób autonomiczny – powiedział członek zarządu spółki Bosch dr Rolf Bulander.
Do wdrożenia koncepcji zautomatyzowanej jazdy w Chinach brakuje dokładnych i aktualnych map. Bosch chce to zmienić i w tym celu podjął decyzję o współpracy z chińskim koncernem internetowym Baidu oraz producentami map AutoNavi i NavInfo.
Czterej partnerzy będą wspólnie pracować nad rozwiązaniem, które umożliwi wykorzystanie czujników radarowych i czujników wideo Bosch, instalowanych w samochodach, do tworzenia i aktualizowania map.
– Bez dokładnych map zautomatyzowana jazda nie będzie możliwa. Ani w Chinach, ani nigdzie indziej na świecie – powiedział dr Rolf Bulander, członek zarządu spółki Robert Bosch GmbH i prezes sektora Mobility Solutions.
Dzięki czujnikom Boscha i danym z map możliwe będzie zlokalizowanie pojazdów autonomicznych. Jeszcze przed końcem tego roku Bosch, AutoNavi, Baidu i NavInfo chcą zaprezentować swoje rozwiązanie.
74% Chińczyków chciałoby skorzystać z autonomicznej jazdy
Bosch i koncern internetowy Baidu chcą iść jeszcze o krok dalej. Wspólnie skonstruowali pojazd testowy na bazie modelu Jeep Cherokee, który będzie poruszał się po chińskich autostradach w sposób częściowo zautomatyzowany. Pojazd służący do testów jest wyposażony w szereg części i rozwiązań Boscha – m.in.:
- 5 czujników radarowych średniego zasięgu,
- wielofunkcyjną kamerę identyfikującą otoczenie,
- układ ESP,
- elektryczny układ wspomagania kierownicy.
– Autonomiczna jazda jest dla firmy Bosch tematem o globalnym zasięgu – powiedział Bulander.
Po testach w Niemczech, USA i Japonii przyszedł czas na Chiny. Każdego roku w Chinach produkuje się ok. 28 milionów samochodów i jest to największy rynek motoryzacyjny na świecie. Z badania przeprowadzonego przez Boscha w 6 krajach wynika, że 74% ankietowanych Chińczyków opowiedziało się za szybkim wdrożeniem autonomicznej jazdy.
Dla porównania w Niemczech opowiedziało się za tym 33% ankietowanych, a w USA 31%. Autonomiczne samochody to zaledwie jeden z potencjalnych obszarów wzrostu spółki Bosch w Chinach. Na targach Auto Shanghai Bosch na przykładzie pojazdu koncepcyjnego pokazuje w jaki sposób dzięki integracji z internetem samochód może pełnić funkcję nie tylko środka transportu, ale także osobistego asystenta kierowcy.
Nowoczesne zestawy wskaźników i koncepcje obsługowe pomogą w wydobyciu wszystkich zalet autonomicznej i zintegrowanej jazdy oraz umożliwią w przyszłości prowadzenie samochodu w bezpieczny sposób.
Bosch jest przygotowany na dalszy wzrost także w obszarze układów napędowych i elektryfikacji. Dzięki zindywidualizowanym koncepcjom układów wtrysku do silników benzynowych i Diesla, systemowym rozwiązaniom dla samochodów hybrydowych i elektrycznych oraz kompleksowej ofercie dla samochodów zasilanych gazem, Bosch może pomóc chińskim producentom spełnić wymagania normy emisyjnej China6.
W 2016 roku obroty koncernu technologiczno-usługowego ze sprzedaży rozwiązań w obszarze mobilności osiągnęły w Chinach poziom 66,3 mld CNY (9 mld EUR). Oznacza to wzrost o 23,5% w porównaniu do roku 2015. W tym samym okresie chiński rynek motoryzacyjny zwiększył obroty o 14%.
– Chiny są i pozostaną dla nas synonimem wzrostu. 20% naszych ubiegłorocznych obrotów w sektorze Mobility Solutions osiągnęliśmy właśnie tutaj, w Chinach – powiedział Bulander.
Bosch zatrudnia w sektorze Mobility Solutions w Chinach ponad 34 000 pracowników w 21 zakładach produkcyjnych, spośród których 4 600 konstruktorów pracuje w 12 centrach technologicznych.
Komentarze