Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
20.12 Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny 19.12 Naprawa tapicerki w samochodzie po zalaniu – ten temat budzi kontrowersje 18.12 Jakie oprogramowanie do zarządzania warsztatem? Ankieta. 18.12 Nowy katalog wyposażenia warsztatowego Magneti Marelli 18.12 Inspekcja uszkodzonego alternatora. Dlaczego należy szukać śladów oleju?

Układ Kierowniczy

Redundancja – klucz do zautomatyzowanych jazd

Samochody autonomiczne stają się na naszych oczach rzeczywistością. Z technicznego punktu widzenia nie ma już w zasadzie przeszkód do ich produkcji seryjnej i wprowadzenia na rynek.

Kontrola jakości regenerowanych przekładni

Procedury i narzędzia stosowane w kontroli jakości regenerowanych przekładni kierowniczych.

Zima a działanie pasków wielorowkowych osprzętu

Paski wielorowkowe to rozwiązanie powszechnie wykorzystywane w motoryzacji. Napędzają one podzespoły takie jak: sprężarka klimatyzacji, alternator, pompa wody czy pompa wspomagania układu kierowniczego. Paski zazwyczaj nie mają dodatkowej osłony, co sprawia, że stają się podatne na wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia oraz zmienność temperatur. Zima jest pod tym względem najbardziej wymagającą porą roku, co naraża paski gumowe […]

Peugeot 308: Odgłos gwizdu we wnętrzu pojazdu

Firma Autodata prowadzi poradnik Autodocta, w którym przedstawia rozwiązania często spotykanych, acz trudnych w diagnostyce problemów motoryzacyjnych. Dziś przedstawiamy problem z Peugeotem 308, w którego wnętrzu, podczas parkowania rozlegał się gwizd.

Nowe produkty w ofercie WRC

Marka WRC poszerza swoją ofertę o nowe produkty.

38 nowych produktów w SKV

Zbliża się gorący okres przedświąteczny również w ofercie marki SKV, która przygotowała 38 nowych produktów.

Pirelli tworzy opony współpracujące z siecią 5G

Pirelli to pierwsza firma oponiarska, która za pośrednictwem sieci 5G przesyła informacje dotyczące nawierzchni uzyskane przez czujniki w inteligentnych oponach. Firma przedstawiła w Turynie pierwszy na świecie serwis ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) ulepszony o łączność 5G. Demonstracja odbyła się podczas wydarzenia „The 5G Path of Vehicle-to-Everything Communication” zorganizowanego przez 5GAA – Automotive Association, którego […]

Wymagania w zakresie geometrii układu kierowniczego

Kierownica jest skrzywiona przy jeździe na wprost lub podczas jazdy pojazd ściąga na bok? To klasyczne objawy problemów z geometrią układu kierowniczego. Pojawiają się w wyniku starzenia i zużywania się podzespołów. Mogą również wystąpić na skutek wjechania w dziurę, najechania na krawężnik, a już na pewno po większym zderzeniu.

E-commerce rozłożony na części

Handel internetowy opanowuje coraz więcej rynkowych segmentów, jednak rynek części motoryzacyjnych wciąż pozostaje wyspą, której e-commerce jeszcze nie zalał, mimo że wzrost jego udziałów jest i będzie widoczny.

Komfort i bezpieczeństwo jazdy zależą w dużym stopniu od poprawnej pracy układu kierowniczego. Jego budowa oparta jest na zestawie dźwigni i drążków, tworzących tzw. mechanizm zwrotniczy. Ważną rolę we współczesnych pojazdach odgrywa także wspomaganie układu kierowniczego, które może być realizowane na różne sposoby. Układ kierowniczy zawiera wiele elementów eksploatacyjnych, które należy wymieniać, kiedy ulegną zużyciu. W tej kategorii znajdziesz informacje o elementach układu kierowniczego, metodach napraw. Znajdziesz tu również schematy układów kierowniczych w poszczególnych samochodach.