Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
10.01 StachuraSzkolenia – styczeń, luty, marzec 2025 10.01 Dokładniejsze dane o autach z Francji w CARFAXie 10.01 Rozmiary opon – jak czytać oznaczenia? Wielu popełnia jeden błąd. 10.01 Dotykowe ekrany w samochodach – innowacja czy problem? 09.01 Nowe zestawy naprawcze do reflektorów do samochodów kilku niemieckich producentów

Przekładnie kierownicze

Zaciski, rozruszniki, pompy – nowości w Lauber

W ofercie firmy Lauber pojawiły się nowe referencje sprzedażowe w grupach zacisku hamulca tarczowego, rozrusznika, pomp wspomagania przekładni kierowniczej oraz półosi napędowej.

Głupie wypadki w warsztatach

Praca mechanika samochodowego niesie ze sobą wiele zagrożeń. Wynika to z samej jej specyfiki. Podnoszenie samochodów o dużej masie, operowanie stalowymi narzędziami, posługiwanie się elektronarzędziami, spawanie, praca w niewygodnej pozycji itd. Wypadki w warsztatach zdarzają się, a ich skutki często bywają bardzo poważne. Zdarza się, że mechanik ponosi śmierć. Bywa też, że młody człowiek, dopiero […]

Nowe elementy układu kierowniczego w Lauber

Oferta Lauber powiększyła się o nowe referencje w grupach: pompa hydrauliczna przekładni kierowniczej i przekładnia kierownicza ze wspomaganiem.

Przekładnie, zaciski, półosie – nowości w Lauber

Oferta firmy Lauber została poszerzona o kolejne referencje sprzedażowe. Nowości pojawiły się grupach produktowych: przekładnia kierownicza ze wspomaganiem, zacisk hamulca tarczowego i półoś napędowa.

Elektryczny układ przeniesienia napędu na osie Boscha

Podczas targów NAIAS w Detroit Bosch zaprezentował elektryczny układ przeniesienia napędu na osie (eAxle). Firma przedstawiła też rozwiązania do zarządzania temperaturą w pojazdach elektrycznych oraz nową generację wtrysku bezpośredniego i elektromechaniczną przekładnię kierowniczą.

Fabrycznie regenerowane części mogą być tak dobre jak nowe

Regenerowane fabrycznie części pozwalają taniej naprawiać samochody i chronić środowisko. Decydując o sposobie naprawy pojazdu, któż z nas nie stara się znaleźć tańszego rozwiązania niż nowa oryginalna część. Ale szukając tańszych rozwiązań należy to robić rozważnie, ponieważ zamontowanie niektórych tanich części może użytkownikowi przysporzyć więcej problemów niż zysku. Tak jest np. z podzespołami wtrysku diesla […]

Nowe alternatory, przekładnie i półosie w ofercie Lauber

Oferta firmy Lauber została poszerzona o kolejne referencje alternatorów, przekładni kierowniczych ze wspomaganiem oraz półosi napędowych. Produkty są odpowiedzią na częste zapytania ze strony klientów z rynku motoryzacyjnego.

Nowości w ofercie Lauber

Oferta firmy Lauber została poszerzona o kolejne referencje sprzedażowe w grupie półosi napędowych, alternator, rozrusznik, przekładnia kierownicza ze wspomaganiem oraz zacisk hamulca tarczowego. Produkty te są odpowiedzią na częste zapytania ze strony rynku motoryzacyjnego. Wśród wprowadzonych we wrześniu nowych pozycji sprzedażowych znalazły się: lternator DACIA DUSTER, LOGAN, LOGAN EXPRESS, LOGAN MCV, SANDERO (09-) Przekładnia kierownicza  […]

Co Bosch pokaże na Automechanice?

Podczas targów Automechanika Bosch przeniesie nas w przyszłość, pokazując jak będą komunikowały się ze sobą urządzenia diagnostyczne. Ma to podnieść efektywność serwisowania pojazdów, zwiększyć stopień wykorzystania urządzeń diagnostycznych i wyznaczyć nowe standardy obsługi klienta. W hali targowej nr 9 odwiedzający będą mogli na żywo zobaczyć funkcjonowanie tzw. „Connected Workshop” czyli warsztatu, w którym urządzenia komunikują […]

Nowe referencje amortyzatorów BILSTEIN

Firma BILSTEIN nieustannie poszerza swoją ofertę amortyzatorów, tylko w tym roku wprowadzono, m.in. na polski rynek, ponad 100 nowych referencji. Wśród nich są zarówno referencje do zastąpienia zużytych jak i pozwalające na modyfikację fabrycznego zawieszenia. Podstawowa oferta BILSTEIN podzielona jest na dwie części. Amortyzatory z linii Replacement (czarne) przeznaczone są do zastąpienia tych fabrycznie montowanych. […]

Przekładnia kierownicza (nazywana niekiedy maglownicą) służy do przełożenia siły użytej do skręcenia kierownicy na siłę osiową, umożliwiającą skręcanie kół. Współczesne konstrukcje takich przekładni uchodzą za trwałe i stosunkowo bezawaryjne. Jeżeli jednak ulegną zużyciu lub awarii należy wymienić element na nowy lub poddać go regeneracji. Jak przebiega regeneracja przekładni kierowniczej? Między innymi tego dowiesz się z artykułów, obecnych w tej kategorii. Poznasz także najczęstsze powody zużycia maglownicy oraz objawy jej usterek. Poznasz także rynkową ofertę zamienników, dostępnych na niezależnym rynku części.