Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Końcówki i drążki kierownicze

Rewolucyjne łożysko Nexteer

Ograniczenie poziomu hałasu, a także zmniejszenie wibracji i drgań to podstawowe zalety nowego łożyska, które stosowane będzie w nowoczesnych, elektrycznie wspomaganych układach kierowniczych EPS (Electric Power Steering). Nowe rozwiązanie inżynierów firmy Nexteer Automotive pomoże producentom samochodów poprawić wyczucie drogi i obniżyć poziom hałasu systemów wspomagania w samochodach wszystkich segmentów. Nowe poliamidowe łożysko mimośrodowe listwy zębatej […]

Mobilny tester zawieszenia Febi

Mobilny tester zawieszenia firmy Febi to narzędzie do szybkiej diagnozy elementów układu kierowniczego na przedniej i tylnej osi samochodu tam, gdzie nie ma konieczności użycia podnośnika hydraulicznego. Za jego pomocą personel warsztatu może w jasny i przystępny sposób wytłumaczyć klientowi konieczność naprawy i tym samym zwiększyć obroty firmy. Urządzenie cechuje mobilność – nie musi ono […]

Wyniki konkursu SWAG

Tydzień temu w konkursie SWAG pytaliśmy kiedy trapez w układzie kierowniczym odgrywa największą rolę. Do wyboru były trzy odpowiedzi: a) przy prostej jeździe do przodu. b) prostej jeździe do tyłu. c) jeździe po łukach Prawidłowa odpowiedź to oczywiście C – gratulujemy wiedzy wszystkim osobom, które znały odpowiedź na to pytanie. W wyniku losowania nagrody firmowe […]

Przyszłość motoryzacji z elektrycznymi układami kierowniczymi

Trend redukcji zużycia paliwa, elektryfikacja samochodów oraz integracja układów poprawiających bezpieczeństwo i komfort jazdy, to podstawowe powody, dzięki którym do 2020 roku ponad połowa samochodów na świecie będzie wyposażona w elektryczne układy kierownicze EPS. Tak brzmią wyniki analiz inżynierów Nexteer Automotive, producenta elektrycznych układów kierowniczych (EPS) dla ponad sześćdziesięciu koncernów motoryzacyjnych. W autach Forda do […]

Konkurs SWAG

Zapraszamy do udziału w kolejnym konkursie z nagrodami, których sponsorem jest firma SWAG. Pytanie konkursowe brzmi: Trapez w układzie kierowniczym odgrywa największa rolę przy: a) prostej jeździe do przodu. b) prostej jeździe do tyłu. c) jeździe po łukach Odpowiedzi prosimy przesyłać na adres pawel.malecki@motofocus.pl do 16 czerwca br. Spośród osób, które udzielą prawidłowych odpowiedzi wylosujemy […]

Prawidłowy montaż tarcz hamulcowych

Problem: bicie tarcz Aby tarcze hamulcowe prawidłowo funkcjonowały i nie ulegały przedwczesnym awariom należy przestrzegać pewnych zasad podczas ich montażu. Często usterki na peryferiach pojazdu prowadzą do nierównomiernego zużycia tarcz czy wymyć, które prowadzą do bicia kierownicy. Przedstawiamy 8 wskazówek, które sprawią, że hamulce będą działały prawidłowo i nie będzie występował problem bicia. 1. Koło/Opony […]

Cztery modele Volvo do serwisu

929 samochodów Volvo może zagrażać bezpieczeństwu na drodze wskutek przedwczesnego zużycia paska alternatora. Usterka dotyczy modeli S80, V70, XC70 i XC60 z roku modelowego 2009. Wada objawia się głośną pracą silnika i może w niektórych sytuacjach prowadzić do utarty napędu i wspomagania układu kierowniczego oraz zatrzymania pojazdu, co mogłoby doprowadzić do zagrożenia w ruchu drogowym. […]

Bez specjalistycznych urządzeń ani rusz

Poziom zaawansowania technicznego współcześnie produkowanych pojazdów samochodowych zmienił się diametralnie w ciągu ostatnich 20 lat. Obecne konstrukcje wyposażone są w ogromną ilość układów elektronicznych odpowiedzialnych za jak najbardziej efektywną, a zarazem w pełni ekologiczną pracę silnika. Dziś odpowiednie systemy sterujące nadzorują pracę całego układu napędowego, układu kierowniczego, hamulcowego oraz systemów odpowiedzialnych za komfort jazdy i […]

Jeszcze raz o pojazdach z kierownicą po prawej stronie

Wydawałoby się, że problem samochodów z kierownicą po stronie prawej, czyli przystosowanych do ruchu lewostronnego, został już dostatecznie wyjaśniony, jednak liczba kierowanych do mnie pytań i wątpliwości jest tak duża, iż postanowiłem wrócić do tych spraw uwzględniając obowiązujące przepisy prawne. Zaczniemy od zapisów ustawowych. Ustawa z dnia 20.06.1997 r. „Prawo o ruchu drogowym” (z późn. […]

Spotkania z tajwańskimi firmami z branży motoryzacyjnej (Reklama)

Taiwan Trade Center Warsaw ma zaszczyt zaprosić na spotkania z tajwańskimi firmami z branży motoryzacyjnej. Podczas Tajwańskiej Misji Handlowej 21 firm tajwańskich przedstawi swoje oferty współpracy i zaprezentuje różnego rodzaju produkty z branży motoryzacyjnej m.in.: oświetlenie, części zamienne do samochodów i motocykli, filtry samochodowe, sprzęgła, wycieraczki, części i narzędzia do klimatyzacji, narzędzia samochodowe, zamki samochodowe, […]

Drążki kierownicze i ich końcówki są podatne na zużycie eksploatacyjne. Te elementy układu kierowniczego trzeba okresowo wymieniać. Sama wymiana nie sprawia kłopotu w przypadku większości konstrukcji. Drążki są odpowiedzialne za przekazywanie ruchu pomiędzy zwrotnicami kół. Ich awarie mogą doprowadzić do powstania luzów w układzie kierowniczym. Skutkuje to pogorszeniem zbieżności przednich kół pojazdu i osłabia precyzję prowadzenia. W tej kategorii dowiesz się więcej o drążkach kierowniczych i końcówkach drążków, ich wymianie oraz producentach.