Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14.01 Polski dystrybutor części zamiennych wygrywa proces z Audi! Przełomowy wyrok sądu. 14.01 NEXUS Automotive International ogłasza N! Business Forum 2025 14.01 O ile wzrośnie opłata za przegląd pojazdu? Są pierwsze przecieki… 13.01 “Czy wiesz, że…” – kilka ciekawostek z rynku opon. MotoFocus TV. 13.01 Finał Wielkiej Loterii MILWAUKEE® – rozdano 270 nagród, w tym samochód

Tarcze hamulcowe

50 milionów tarcz Brembo w Polsce

Centrum przemysłowe w Dąbrowie Górniczej wyprodukowało 50-milionową żeliwną tarczę hamulcową Brembo. Zakład Brembo w Dąbrowie Górniczej Uruchomiona w 2003 roku, a następnie rozbudowana w latach 2006 i 2011 o odlewnie i linie produkcyjne, strefa przemysłowa Brembo na Śląsku, zajmuje dziś powierzchnię 90000 m2 i zatrudnia ponad 1400 pracowników. W zakładzie realizowane są wszystkie etapy łańcucha […]

Proces powstawania tarcz i bębnów Mikoda

ATM Mikoda to prywatna firma rodzinna powstała w 1981 r. Produkuje tarcze i bębny hamulcowe do samochodów osobowych i dostawczych oraz inne elementy z żeliwa dla przemysłu motoryzacyjnego. Obecnie jest największym polskim producentem tarcz i bębnów hamulcowych na rynek wtórny. Wyroby Mikoda to produkt całkowicie polski i nie mający nic wspólnego z częściami importowanymi, szczególnie […]

Nowy Katalog MOOG 2013-2014

Właściciel marki MOOG – firma Federal-Mogul, wydała najnowszą wersję katalogu części zamiennych CATMO1201 dla samochodów osobowych i dostawczych. Nowy katalog MOOG Katalog podzielony jest na dwie części: pierwsza dotyczy elementów zawieszenia i układów kierowniczych, druga poświęcona jest łożyskom i piastom kół. Wszystkim oferowanym częściom towarzyszą ich zdjęcia oraz schematy montażowe. Katalog zawiera trzy nowości w […]

ATM Mikoda członkiem SDCM

Firma ATM Mikoda została nowym członkiem Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, poszerzając tym samym grono firm wspierających rozwój niezależnego rynku motoryzacyjnego w Polsce. ATM Mikoda w SDCM Niezależny segment rynku stale musi mocno pracować, aby być traktowanym na takich samych zasadach, jak sektor autoryzowany. Pod koniec ubiegłego roku w Ministerstwie Gospodarki rozpoczęły się rozmowy […]

Felgi stalowe – wnioski z analizy podróbek

Podrabianie produktów jest poważnym problemem dla producentów i użytkowników oryginalnych markowych wyrobów wysokiej jakości. Tracą na tym użytkownicy produktów podrabianych, ponieważ są one zazwyczaj trudne do rozpoznania z wyglądu, ale charakteryzują się niskimi parametrami, a nawet mogą powodować uszkodzenie oryginalnych urządzeń i stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa. To z kolei ma negatywne konsekwencje dla producentów, ponieważ […]

Zimmermann wprowadza nowe referencje tarcz

Firma Otto Zimmermann wprowadziła do produkcji nowe pozycje lakierowanych tarcz hamulcowych COAT Z. Nowe tarcze Zimmermann Wśród nowości wprowadzonych do produkcji znalazły się między innymi tarcze do najnowszego Mercedesa klasy A i BMW 6 Grand Coupe (F13). Pełną listę nowych referencji wraz z numerami oryginalnymi można zobaczyć po kliknięciu w link.

Czy Mercedes sam sobie szkodzi? – skutki decyzji o kanałach sprzedaży części

Od ponad dwóch lat Mercedes nie sprzedaje części ze swoim logo niezależnym dystrybutorom. Sprawdziliśmy jak decyzja niemieckiego producenta zmieniła rynek i czy w ogóle była potrzebna. Wnioski są zaskakujące. Zgodnie z prawodawstwem unijnym, koncerny samochodowe mogą decydować o kanałach sprzedaży części firmowanych ich logo. Dzięki temu mogą ograniczyć ich sprzedaż jedynie do swoich autoryzowanych punktów. […]

„Nasze plany sięgają dalej niż na 2013 rok” – wywiad z prezesem GG Profits

Pabianicki GG Profits specjalizuje się w produkcji przewodów zapłonowych, które sprzedaje pod markami Sentech i Startech oraz pod markami odbiorców. O ofercie firmy, jej strategii oraz planach na przyszłość rozmawialiśmy z prezesem GG Profits, Dariuszem Gruszczyńskim. Główną działalnością Waszej firmy jest produkcja przewodów zapłonowych. Czy rzeczywiście posiadacie w ofercie produkty do wszystkich silników z zapłonem […]

„Radzimy sobie całkiem nieźle” – wywiad z właścicielem firmy ATM Mikoda

Rynek części do układów hamulcowych jest mocno nasycony. Międzynarodowi potentaci rywalizują tu z małymi firmami, oferującymi tanie produkty, z Dalekiego Wschodu. W tle tego skomplikowanego układu coraz lepiej radzi sobie polski producent – ATM Mikoda. Na nasze pytania odpowiedział jej właściciel – Tomasz Mikoda. Sporo się dzieje ostatnio w firmie ATM Mikoda, wzrasta więc zainteresowanie […]

„Radzimy sobie całkiem nieźle” – wywiad z właścicielem firmy ATM Mikoda

Rynek części do układów hamulcowych jest mocno nasycony. Międzynarodowi potentaci rywalizują tu z małymi firmami, oferującymi tanie produkty, z Dalekiego Wschodu. W tle tego skomplikowanego układu coraz lepiej radzi sobie polski producent – ATM Mikoda. Na nasze pytania odpowiedział jej właściciel – Tomasz Mikoda. Sporo się dzieje ostatnio w firmie ATM Mikoda, wzrasta więc zainteresowanie […]

We współczesnych samochodach stosuje się najczęściej żeliwne lub ceramiczne tarcze hamulcowe. Tarcza współpracuje z klockiem hamulcowym, nacisk którego powoduje tarcie, spowalniające koła pojazdu. Wymiana tarcz hamulcowych to jedna z najpopularniejszych usług w warsztatach samochodowych. Klienci warsztatów często pytają także o toczenie (inaczej przetaczanie) tarcz hamulcowych. Przy montażu tarcz należy pamiętać o prawidłowym zamocowaniu elementów takich jakich jak klocek hamulcowy czy osłona tarczy. W tej kategorii poznasz nowości rynkowe w zakresie tarcz hamulcowych. Znajdziesz także informacje techniczne na temat tarczowych układów hamulcowych w samochodach.