Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
03.07 Castrol EDGE to najbardziej zaawansowana linia olejów silnikowych firmy 03.07 Systemy pompy ciepła, wymiana sprężarki i płukanie układu 03.07 Warsztaty muszą pilnie zdobyć ten certyfikat! Czym jest SERMI i jakie zmiany wprowadzi? 03.07 Weź udział w tworzeniu raportu o warsztatach – ankieta 03.07 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym.

Tarcze hamulcowe

Ponad 200 referencji do typowo amerykańskich aut

Na drogach Europy Środkowej pojawia się coraz więcej samochodów typowo amerykańskich. Wzrasta więc zapotrzebowanie na części do nich. Dział Części do Samochodów Amerykańskich Inter Cars postanowił przyjrzeć się częściom do typowo amerykańskich wersji aut marki Ford i wprowadził ponad 200 referencji niezbędnych do obsługi tych pojazdów. Pojawiły się elementy z takich grup towarowych, jak tarcze […]

Targi ProfiAuto Show 2016: Delphi

Podczas targów firma Delphi prezentowała przekrój oferowanego przez nią asortymentu części samochodowych oraz wyposażenia warsztatowego. Jej przedstawiciele podkreślają, że targi to nie jedyna okazja do spotkania z mechanikami – regularnie organizuje spotkania „w terenie”. Najbardziej przyciągającym uwagę elementem stoiska Delphi był tester wtryskiwaczy Common Rail YDT-35. Urządzenie pozwala na szybką diagnozę wtryskiwacza, co skraca czas […]

100-milionowa tarcza hamulcowa opuszcza fabrykę w Dąbrowie Górniczej

W zakładzie produkcyjnym Brembo w Dąbrowie Górniczej wyprodukowana została 100-milionowa tarcza hamulcowa. Z tej okazji odwiedził ją Prezes Zarządu firmy, Alberto Bombassei. Przedstawił tam również wyniki finansowe spółki za pierwszy kwartał 2016 roku. – „Informujemy o pierwszych wynikach finansowych firmy za 2016 rok, nie jest zatem przypadkiem, że wraz z dyrekcją Brembo świętujemy dziś produkcję […]

Znaczące rozszerzenie oferty FTE automotive

FTE wprowadza nowe referencje klocków, tarcz hamulcowych i zacisków hamulcowych. Po tej aktualizacji oferta firmy pokryje już 95 proc. parku samochodowego w Europie. Gama klocków hamulcowych FTE obejmuje teraz ponad 2 tys. pozycji. Nowe referencje przeznaczone są do samochodów wyposażonych w mocniejsze silniki, w których układ hamulcowy narażony jest na większe obciążenia. Stąd też zamontowane […]

Textar poszerza ofertę klocków, tarcz i bębnów hamulcowych

Oferta marki Textar została poszerzona o nowe referencje klocków, tarcz i bębnów hamulcowych do samochodów osobowych i lekkich dostawczych. Osiem nowych referencji uzupełniło ofertę klocków hamulcowych marki Textar przeznaczonych do przedniej osi m.in. Audi A6 (w tym kombi), Hyundaia i10, Forda Transita, Mercedesa Klasy E (W205) i Klasy S (W222) oraz Toyoty Land Cruiser. Ten […]

Właściwy montaż piasty HBU 2.1 to brak usterek

Zintegrowana piasta kół HBU 2.1, opracowana i produkowana przez SKF, to popularne rozwiązanie – w Europie jeździ 20 mln samochodów wyposażony w piasty HBU 2.1. Zobacz jak prawidłowo zdemontować ten element i zamontować nowy. HBU 2.1 jest zintegrowanym łożyskiem z ustalonym wewnętrznym luzem i wyprowadzoną piastą w formie bieżni zewnętrznej z otworami na śruby mocujące […]

Nowa marka klocków hamulcowych w ofercie Auto Partner SA

Klocki hamulcowe Quaro to nowa marka na polskim rynku. W swojej ofercie aktualnie posiada 430 referencji dla większości pojazdów osobowych z rynku europejskiego i azjatyckiego. Klocki posiadają niezbędne certyfikaty i homologacje ECE-R90. Produkty Quaro poddawane są różnorodnym testom oraz kontrolom jakości na poszczególnych etapach produkcji, są wolne od azbestu i metali ciężkich. Wszystkie klocki Quaro […]

Piasta HBU 2.1 – właściwy montaż to brak usterek

Zintegrowana piasta kół HBU 2.1, opracowana i produkowana przez SKF, to popularne rozwiązanie – w Europie jeździ 20 mln samochodów wyposażonych w piasty HBU 2.1. Zobacz jak prawidłowo zdemontować ten element i zamontować nowy. HBU 2.1 jest zintegrowanym łożyskiem z ustalonym wewnętrznym luzem i wyprowadzoną piastą w formie bieżni zewnętrznej z otworami na śruby mocujące […]

Ta marka jako pierwsza opracowała hamulce tarczowe

Choć na pierwszy rzut oka tarcza hamulcowa z lat 50. ubiegłego wieku i współczesna mogą wyglądać bardzo podobnie, to metalurgiczny wyścig producentów wciąż trwa. Textar wynalazcą hamulców tarczowych Pierwsza połowa XX wieku to czas hamulców bębnowych. Jednak rosnące osiągi aut i ich coraz większa masa sprawiły, że to sprawdzone rozwiązanie zaczęło być po prostu niewystarczające. […]

TRW wprowadza nowe tarcze hamulcowe

SP TRWMOTO to najnowsze tarcze hamulcowe od firmy TRW. Zostały opracowane z myślą o profesjonalnym wykorzystaniu – np. o wyścigach. Wysokie parametry osiągnięto dzięki zoptymalizowaniu ciężaru i przemyślanej konstrukcji. Tarcze posiadają dwuczęściową budowę oraz system dziesięciu w pełni pływających elementów. Pierścień zewnętrzny z wytrzymałej stali pracuje swobodnie wraz z frezowanym z użyciem techniki CNC pierścieniem […]

We współczesnych samochodach stosuje się najczęściej żeliwne lub ceramiczne tarcze hamulcowe. Tarcza współpracuje z klockiem hamulcowym, nacisk którego powoduje tarcie, spowalniające koła pojazdu. Wymiana tarcz hamulcowych to jedna z najpopularniejszych usług w warsztatach samochodowych. Klienci warsztatów często pytają także o toczenie (inaczej przetaczanie) tarcz hamulcowych. Przy montażu tarcz należy pamiętać o prawidłowym zamocowaniu elementów takich jakich jak klocek hamulcowy czy osłona tarczy. W tej kategorii poznasz nowości rynkowe w zakresie tarcz hamulcowych. Znajdziesz także informacje techniczne na temat tarczowych układów hamulcowych w samochodach.