Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
10.01 StachuraSzkolenia – styczeń, luty, marzec 2025 10.01 Dokładniejsze dane o autach z Francji w CARFAXie 10.01 Rozmiary opon – jak czytać oznaczenia? Wielu popełnia jeden błąd. 10.01 Dotykowe ekrany w samochodach – innowacja czy problem? 09.01 Nowe zestawy naprawcze do reflektorów do samochodów kilku niemieckich producentów

Sprzęgła

Cztery błędy mechanika, które niszczą sprzęgło

Prawidłowo zamontowana tarcza sprzęgła będzie służyć nawet przez 200 tys. km, ale czasem drobny błąd specjalisty w warsztacie może spowodować, że klient wróci z reklamacją już po kilku tygodniach. Zobacz jak uniknąć takiej nieprzyjemności.

Nowości w ofercie Statim

Firma Statim wprowadziła nowe referencje. Tym razem powiększyła się oferta wysprzęglików i zestawów sprzęgieł.

Stachura Szkolenia – grafik na styczeń i luty

Firma Stachura Szkolenia tradycyjnie już przygotowała bogatą ofertę szkoleń na styczeń i luty. Wszelkie szczegóły zawiera poniższa tabela.

Motoryzacyjne Start-upy idą w kierunku zarządzania danymi

Tegorocznemu Kongresowi Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego towarzyszyła wystawa polskich, branżowych start-upów. Wśród innowacyjnych, raczkujących firm widać bardziej wybijającą się tematykę – analiza i zarządzanie danymi pojazdów.

Schaeffler przedstawia Mobilne Centrum Szkoleniowe

Schaeffler Polska rozpoczyna szkolenia w Mobilnym Centrum Szkoleniowym. Od teraz producent części będzie mógł dzielić się swoją wiedzą z mechanikami w praktycznie każdym miejscu w Polsce.

Praktyka warsztatowa REPXPERT.PL: Zmiana wielkości tarczy w BMW 1, 2, 3, X1

Dostawcą pierwszego montażu oraz na rynku niezależnym we wskazanych wyżej samochodach jest Schaeffler. W początkowych latach produkcji stosowane było rozwiązanie ze sztywną tarczą o wymiarze 240 mm. Wraz z upływem lat, jak każdy produkt podlega zmianom.

Padła „dwumasa”? Jest tańsze i lepsze rozwiązanie!

Dwumasowe koła zamachowe to większy komfort jazdy dzięki mniejszym drganiom układu napędowego i niższe zużycie paliwa (wolniejsze obroty biegu jałowego silnika).

Segment kół dwumasowych – dylemat: pozostać przy dwumasie, czy zastąpić sztywnym?

Szacuje się, że wartość sprzedaży sprzęgieł do samochodów osobowych stanowi około 4% całej wartości rynku części samochodowych. Patrząc z punktu widzenia częstotliwości napraw, sprzęgło wymienia się lub naprawia 5-ciokrotnie rzadziej (średni współczynnik wymiany 4) niż np. hamulce (współczynnik wymiany 20).  

Awaria dwumasy? Valeo ma na to kilka sposobów

Od zestawów konwertujących K4P poprzez oryginalne dwumasowe koła zamachowe (także w zestawach Valeo FullPACK DMF) aż po ostatnią innowację w tej dziedzinie – Valeo Vblade, stosowane tam, gdzie liczy się komfort i trwałość.

Automechanika 2018: dla bilstein group targi zakończone sukcesem

Podczas tegorocznych targów Automechanika dział własnej produkcji bilstein group po raz pierwszy posiadał własne stoisko. Koncept ten spotkał się z dużym zainteresowaniem.

Awaria sprzęgła w samochodzie to jedna z najczęstszych usterek, z którymi kierowcy zwracają się do warsztatów. W tej kategorii zamieszczamy szereg artykułów, przybliżających specyfikację techniczną sprzęgieł samochodowych, informacje na temat różnych rodzajów sprzęgieł, a także warsztatowe poradniki. Przedstawiamy instrukcje wymiany sprzęgła, podpowiedzi specjalistów w zakresie tego, jakie inne podzespoły sprawdzić przy wykonywaniu tej czynności. Wskazujemy także najczęściej spotykane przyczyny awarii sprzęgieł.