Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 21.11 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 21.11 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

Koła zamachowe

Zestawy sprzęgieł Valeo – wszystko w jednym pudełku

Valeo dzięki przejęciu firmy FTE, która jest numerem jeden w asortymencie hydraulicznych siłowników sprzęgła na rynku aftermarketowym, umacnia swoją pozycję w segmencie układów przeniesienia napędu.

Rozrusznik obraca wałem korbowym silnika zbyt wolno – przyczyny i naprawa

Wał korbowy, to bardzo ważny element silnika tłokowego. Służy on do zamiany ruchu posuwistego tłoka oraz korbowodu na ruch obrotowy. Element ten składa się z czopów (główne oraz korbowe) przesuniętych względem swojej osi, z ramion wału z przeciwciężarami, tarczy koła zamachowego oraz z ramienia wykorbienia, które łączy czopy.

Koła dwumasowe Valeo VBLADE

Przy opracowywaniu konstrukcji nowego koła dwumasowego Valeo VBLADE zgłoszono łącznie aż 80 patentów na projekt, komponenty, mechanizmy i technologię.

Cztery błędy mechanika, które niszczą sprzęgło

Prawidłowo zamontowana tarcza sprzęgła będzie służyć nawet przez 200 tys. km, ale czasem drobny błąd specjalisty w warsztacie może spowodować, że klient wróci z reklamacją już po kilku tygodniach. Zobacz jak uniknąć takiej nieprzyjemności.

Nowości w ofercie Statim

Firma Statim wprowadziła nowe referencje. Tym razem powiększyła się oferta wysprzęglików i zestawów sprzęgieł.

Stachura Szkolenia – grafik na styczeń i luty

Firma Stachura Szkolenia tradycyjnie już przygotowała bogatą ofertę szkoleń na styczeń i luty. Wszelkie szczegóły zawiera poniższa tabela.

Schaeffler przedstawia Mobilne Centrum Szkoleniowe

Schaeffler Polska rozpoczyna szkolenia w Mobilnym Centrum Szkoleniowym. Od teraz producent części będzie mógł dzielić się swoją wiedzą z mechanikami w praktycznie każdym miejscu w Polsce.

Padła „dwumasa”? Jest tańsze i lepsze rozwiązanie!

Dwumasowe koła zamachowe to większy komfort jazdy dzięki mniejszym drganiom układu napędowego i niższe zużycie paliwa (wolniejsze obroty biegu jałowego silnika).

Segment kół dwumasowych – dylemat: pozostać przy dwumasie, czy zastąpić sztywnym?

Szacuje się, że wartość sprzedaży sprzęgieł do samochodów osobowych stanowi około 4% całej wartości rynku części samochodowych. Patrząc z punktu widzenia częstotliwości napraw, sprzęgło wymienia się lub naprawia 5-ciokrotnie rzadziej (średni współczynnik wymiany 4) niż np. hamulce (współczynnik wymiany 20).  

Koła zamachowe stosowane w motoryzacji służą jako element przenoszenia napędu. Obecnie w samochodach stosowane są dwa rodzaje kół zamachowych – sztywne, tzw. jednomasowe oraz dwumasowe (DKZ). W tej kategorii znajdziesz informacje na temat nowych rozwiązań technicznych, sposobów diagnostyki oraz wymiany kół dwumasowych. Przeczytasz także artykuły dotyczące usterek pojazdów, związanych z tym podzespołem.