Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 21.11 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 21.11 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

Uszczelki

Awaria chłodnicy EGR – można ją pomylić z awarią uszczelki pod głowicą

Diagnostyka – to klucz do właściwie wykonanej naprawy. Czasami objawy awarii niektórych podzespołów mogą być bardzo mylące i wskazywać na zupełnie inny problem. Przykładem jest awaria chłodnicy zaworu recyrkulacji spalin EGR. Jej objawy mogą wskazywać na uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Gdzie “ucieka” płyn chłodniczy? Być może właśnie w skorodowanej chłodnicy EGR.

Zaciski hamulcowe – kontrola, obsługa, regeneracja, wymiana [FILM]

W przypadku układu hamulcowego należy zwracać uwagę na usterki wynikające ze specyfiki eksploatacji oraz z upływu czasu. Skupmy się na czynnościach wykonywanych podczas przeglądów, choć oczywiście niektóre wskazówki mają zastosowanie także wtedy, kiedy kierowca odwiedza warsztat z powodu awarii układu hamulcowego.

Polskie firmy produkują części do samochodów zabytkowych. Jak to się odbywa, czy się opłaca?

Polska jest jednym z liderów w produkcji części przeznaczonych na pierwszy montaż. Ale polskie firmy produkują także części na… któryś z kolei montaż, czyli przeznaczone do samochodów zabytkowych. Wiele z tych produktów trafia na eksport. Jak wytwarzane są części do samochodów zabytkowych w Polsce? Czy taka produkcja jest opłacalna?

Wycieki oleju z turbosprężarki to nie zawsze awaria samej turbiny – opinia eksperta

Wyciek oleju z turbiny? Olej w układzie dolotowym? Silne dymienie o czarnym lub niebieskim zabarwieniu? Te symptomy nie zawsze oznaczają, że turbosprężarka jest zużyta i trzeba ją wymienić. Taka szybka diagnoza może być błędna, a przyczyny wycieków całkiem prozaiczne. W wyjaśnieniu problemu pomaga nam ekspert z firmy, zajmującej się regeneracją turbosprężarek.

NRF przedstawia nowa grupę produktów – termostaty

Termostaty NRF są projektowane i produkowane zgodnie ze specyfikacjami OE. W rezultacie termostaty NRF pasują i działają jak oryginalna część. Prawie wszystkie termostaty NRF posiadają EASY FIT, oznacza to że są one dostarczane z odpowiednią uszczelką. Gwarantuje to dopasowanie i szybką wymianę części.

Przyczyny awarii pompy wody

Okres upałów w sezonie letnim to nie lada sprawdzian dla pompy cieczy chłodzącej, która musi utrzymać jednostkę napędową w odpowiedniej temperaturze pracy, jednocześnie zmagając się z wysoką temperaturą zewnętrzną. Tym samym jej awaria będzie natychmiastowo odczuwalna, wysyłając wskaźnik temperatury wody w górną granicę. W tym momencie koszty serwisu rosną z każdą minutą dalszej jazdy.

30 lat na rynku motoryzacyjnym – wywiad z prezesem Auto Land

Firma Auto Land zaczynała swoją historię od niewielkiego sklepu w Olsztynie. Obecnie sieć jej sprzedaży obejmuje ponad 100 filii, a w planach jest dalszy rozwój. Z Januszem Andrzejewskim, prezesem firmy, rozmawiamy o planach na przyszłość, zmianach na rynku motoryzacyjnym i pandemii, która zmieniła spojrzenie na prowadzenie działalności.

Uszczelki i uszczelnienia pełnią niezwykle ważną funkcję w budowie samochodu. Znajdziemy je niemal wszędzie – od drzwi i okien po wnętrze silnika. Zadaniem uszczelek jest skuteczna separacja cieczy – w przypadku zastosowań motoryzacyjnych, mowa o zatrzymywaniu wody, oleju silnikowego, płynów hydraulicznych, paliwa i innych substancji ciekłych. Solidne uszczelki samochodowe powinny być wykonane z materiałów odpornych na odkształcenia powodowane przez zmiany temperatury, drgania czy wpływ związków chemicznych. Szczególną jakością muszą wykazywać się uszczelnienia silnikowe. Więcej na temat uszczelek i ich rynkowej oferty można przeczytać w artykułach z tej kategorii.