Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
20.12 Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny 19.12 Naprawa tapicerki w samochodzie po zalaniu – ten temat budzi kontrowersje 18.12 Jakie oprogramowanie do zarządzania warsztatem? Ankieta. 18.12 Nowy katalog wyposażenia warsztatowego Magneti Marelli 18.12 Inspekcja uszkodzonego alternatora. Dlaczego należy szukać śladów oleju?

Uszczelki

Awaria chłodnicy EGR – można ją pomylić z awarią uszczelki pod głowicą

Diagnostyka – to klucz do właściwie wykonanej naprawy. Czasami objawy awarii niektórych podzespołów mogą być bardzo mylące i wskazywać na zupełnie inny problem. Przykładem jest awaria chłodnicy zaworu recyrkulacji spalin EGR. Jej objawy mogą wskazywać na uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Gdzie “ucieka” płyn chłodniczy? Być może właśnie w skorodowanej chłodnicy EGR.

Zaciski hamulcowe – kontrola, obsługa, regeneracja, wymiana [FILM]

W przypadku układu hamulcowego należy zwracać uwagę na usterki wynikające ze specyfiki eksploatacji oraz z upływu czasu. Skupmy się na czynnościach wykonywanych podczas przeglądów, choć oczywiście niektóre wskazówki mają zastosowanie także wtedy, kiedy kierowca odwiedza warsztat z powodu awarii układu hamulcowego.

Polskie firmy produkują części do samochodów zabytkowych. Jak to się odbywa, czy się opłaca?

Polska jest jednym z liderów w produkcji części przeznaczonych na pierwszy montaż. Ale polskie firmy produkują także części na… któryś z kolei montaż, czyli przeznaczone do samochodów zabytkowych. Wiele z tych produktów trafia na eksport. Jak wytwarzane są części do samochodów zabytkowych w Polsce? Czy taka produkcja jest opłacalna?

Wycieki oleju z turbosprężarki to nie zawsze awaria samej turbiny – opinia eksperta

Wyciek oleju z turbiny? Olej w układzie dolotowym? Silne dymienie o czarnym lub niebieskim zabarwieniu? Te symptomy nie zawsze oznaczają, że turbosprężarka jest zużyta i trzeba ją wymienić. Taka szybka diagnoza może być błędna, a przyczyny wycieków całkiem prozaiczne. W wyjaśnieniu problemu pomaga nam ekspert z firmy, zajmującej się regeneracją turbosprężarek.

NRF przedstawia nowa grupę produktów – termostaty

Termostaty NRF są projektowane i produkowane zgodnie ze specyfikacjami OE. W rezultacie termostaty NRF pasują i działają jak oryginalna część. Prawie wszystkie termostaty NRF posiadają EASY FIT, oznacza to że są one dostarczane z odpowiednią uszczelką. Gwarantuje to dopasowanie i szybką wymianę części.

Przyczyny awarii pompy wody

Okres upałów w sezonie letnim to nie lada sprawdzian dla pompy cieczy chłodzącej, która musi utrzymać jednostkę napędową w odpowiedniej temperaturze pracy, jednocześnie zmagając się z wysoką temperaturą zewnętrzną. Tym samym jej awaria będzie natychmiastowo odczuwalna, wysyłając wskaźnik temperatury wody w górną granicę. W tym momencie koszty serwisu rosną z każdą minutą dalszej jazdy.

30 lat na rynku motoryzacyjnym – wywiad z prezesem Auto Land

Firma Auto Land zaczynała swoją historię od niewielkiego sklepu w Olsztynie. Obecnie sieć jej sprzedaży obejmuje ponad 100 filii, a w planach jest dalszy rozwój. Z Januszem Andrzejewskim, prezesem firmy, rozmawiamy o planach na przyszłość, zmianach na rynku motoryzacyjnym i pandemii, która zmieniła spojrzenie na prowadzenie działalności.

Uszczelki i uszczelnienia pełnią niezwykle ważną funkcję w budowie samochodu. Znajdziemy je niemal wszędzie – od drzwi i okien po wnętrze silnika. Zadaniem uszczelek jest skuteczna separacja cieczy – w przypadku zastosowań motoryzacyjnych, mowa o zatrzymywaniu wody, oleju silnikowego, płynów hydraulicznych, paliwa i innych substancji ciekłych. Solidne uszczelki samochodowe powinny być wykonane z materiałów odpornych na odkształcenia powodowane przez zmiany temperatury, drgania czy wpływ związków chemicznych. Szczególną jakością muszą wykazywać się uszczelnienia silnikowe. Więcej na temat uszczelek i ich rynkowej oferty można przeczytać w artykułach z tej kategorii.