Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14:45 Ikony Motoryzacji 2024: idealny pomysł na czas wolny z rodziną. Fotorelacja. 14:33 Dwa konkursy na innowacje w branży motoryzacyjnej 11:15 Przygotowanie do zimy i serwis samochodów elektrycznych. Wywiad z przedstawicielem jednego z producentów. 10:54 Awaria AdBlue w blueHDi: producent zobowiązał się do napraw i odszkodowań 10:29 Continental pierwszą firmą z branży motoryzacyjnej w Programie Współdziałania KAS

Uszczelki

Frankfurt Motor Show: samochodowe premiery nie są już najważniejsze

Targi IAA we Frankfurcie w ostatnich latach straciły część swojego blasku i rozmachu, ale nadal są jedną z najważniejszych imprez motoryzacyjnych na świecie. Wiodącym trendem na rynku nowych pojazdów jest i będzie elektromobilność, co widać na niemal każdym targowym stoisku. Kluczową rolę zaczynają pełnić dostawcy rozwiązań dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych, których stoiska imponują rozmiarem […]

Ekologiczna benzyna drastycznie zmniejszy emisję spalin

Benzyna alkilatowa może zrewolucjonizować sposób zasilania małych maszyn, takich jak kosiarki czy piły spalinowe. Paliwo to cechuje się redukcją emisji szkodliwych substancji o 90 proc., podczas gdy to właśnie małe urządzenia ogrodnicze mogą być odpowiedzialne za nawet 5 proc. zanieczyszczeń powietrza. Z uwagi na cenę nie będzie ona jednak wykorzystywana w motoryzacji, może jednak posłużyć jako paliwo dla np. […]

Kolejne nowości w ofercie Dr.Motor Automotive

W ofercie Dr.Motor Automotive pojawiły się 32 nowości produktowe.

Uszczelki głowicy – budowa i montaż

Uszczelki głowicy należą do grupy uszczelnień statycznych i są podzielone na dwie grupy: uszczelki kompozytowe oraz wielowarstwowe uszczelki stalowe – MLS. Uszczelki kompozytowe i MLS używane są nie tylko przy uszczelnianiu głowicy, ale także w układach wydechowych, kolektorach ssących itp. W artykule przedstawimy ich konstrukcję oraz przydatne porady montażowe.

Nowości w ofercie Bizol

Marka Bizol zaprezentowała nowości w zakresie środków czyszczących m.in. środek  do układu dolotowego w silnikach Diesla.

Możliwe przyczyny spadku poziomu oleju silnikowego

Producenci samochodów określają poziom dopuszczalnego zużycia oleju na podstawie dużej liczby testów i badań. Niektóre silniki mogą zużywać jednak zbyt dużo oleju, co może mieć bardzo niebezpieczne konsekwencje. Producenci znacznie rozszerzyli margines bezpieczeństwa w tym zakresie, ale wszystko ma swoje granice. Jakie są potencjalne przyczyny wysokiego zużycia oleju? Gdzie leży wspomniana granica?

Koła pasowe: czemu się psują, na co zwracać uwagę?

Patrząc na elementy silnika, które odgrywają decydującą rolę, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na koła pasowe. Podczas pracy silnika, zapłon jednego cylindra prowadzi do rozpędzenia wału korbowego w bardzo krótkim czasie. W tym samym momencie jest on spowalniany, gdy w następnym cylindrze dochodzi do kompresji mieszaniny powietrza i paliwa potrzebnej do następnego zapłonu.

Uszczelki i uszczelnienia pełnią niezwykle ważną funkcję w budowie samochodu. Znajdziemy je niemal wszędzie – od drzwi i okien po wnętrze silnika. Zadaniem uszczelek jest skuteczna separacja cieczy – w przypadku zastosowań motoryzacyjnych, mowa o zatrzymywaniu wody, oleju silnikowego, płynów hydraulicznych, paliwa i innych substancji ciekłych. Solidne uszczelki samochodowe powinny być wykonane z materiałów odpornych na odkształcenia powodowane przez zmiany temperatury, drgania czy wpływ związków chemicznych. Szczególną jakością muszą wykazywać się uszczelnienia silnikowe. Więcej na temat uszczelek i ich rynkowej oferty można przeczytać w artykułach z tej kategorii.