Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15.01 Konkurs Continental 15.01 Wypełnij ankietę i weź udział w tworzeniu raportu na temat warsztatów 15.01 Dokąd zmierza świat motoryzacji? Spostrzeżenia, wnioski i rekomendacje. 14.01 Polski dystrybutor części zamiennych wygrywa proces z Audi! Przełomowy wyrok sądu. 14.01 NEXUS Automotive International ogłasza N! Business Forum 2025

Turbosprężarki

Regeneracja układów kierowniczych przez firmę Turbo-Tec

Przekładnia kierownicza jest precyzyjną, krytyczną dla bezpieczeństwa, częścią samochodu. Po roku 2000, producenci zaczęli wyposażać hydrauliczne układy wspomagania w układy elektryczne, aby docelowo układy hydrauliczne całkowicie zastąpić modułami elektronicznymi.

Czy czeka nas zmierzch technologii dwumasowych kół zamachowych?

Downsizing, dieselgate, samochody hybrydowe… Czy dwumasowe koła zamachowe, niemal obowiązkowe w samochodach z silnikami, znikną z samochodów (a w efekcie z warsztatów)? A może czas poświęcony na opracowanie DKZ nie poszedł na marne i technologia ta znajdzie się nie tylko w dieslach? Opowiada o tym Grzegorz Fedorowicz, ekspert ZF Friedrichshafen. Michał Kuciński: Popularyzacja automatycznych skrzyń […]

Brak mocy w silniku 2.0 HDI – Peugeot 307

Właściciel Peugeota 307 skarżył się, że silnik jego pojazdu nie ma wystarczającej mocy i czasami występuje nadmierne dymienie z układu wydechowego. Kierowca zauważył, że przewody powietrza sytemu turbosprężarki nie są twarde, a jeden z nich na skutek podciśnienia jest płaski. 

Setna referencja Garrett Original Reman

W firmie Moto Remo oraz sieci Inter Cars dostępna jest nowa turbosprężarka Garrett Original Reman. To dedykowana 4-cylindrowemu silnikowi wysokoprężnemu o pojemności 1.9L i mocy 74kW turbosprężarka, o numerze typu turbo GTA1749MV.

Brak mocy i głośna praca silnika Hyundaia H300

Właściciel dostawczego Hyundaia H1 H300 wyposażonego w silnik 2.5 CRDI skarżył się na głośną pracę jednostki napędowej oraz brak mocy. Co okazało się przyczyną problemu?

Nowa turbosprężarka Mitsubishi w Moto Remo

Moto Remo wprowadza do oferty turbosprężarkę Mitsubishi Turbochargers, przeznaczoną do nowego 3-cylindrowego silnika marki Opel produkowanego od 2014 roku.

Jak działa turbosprężarka? Ten film objaśni to krok po kroku.

Wiele osób obawia się awarii turbosprężarki w swoim samochodzie. Często jest to typowy lęk przed “nowym”, gdyż niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, jak działa ten podzespół. Pracę samochodowego turbo świetnie zilustrowała firma Honeywell w swoim filmie.

Turbosprężarka do VW T5 Transportera zastąpiona przez nowy produkt

Turbosprężarka GTB1446VZ o numerze 792290-5002S nie jest już dostępna i zostaje zastąpiona przez wersję -5003S. Zmiana polega na przeprojektowaniu osłony termicznej kolektora wydechowego. W wersji  792290-5002S osłona termiczna była instalowana przy użyciu 4 śrub wkręcanych w otwory w kolektorze (rys.): W wersji 792290-5003S, nowa osłona termiczna jest mniejsza i do jej montażu potrzebne są tylko […]

Nowości Garrett Performance

Moto Remo, autoryzowany przedstawiciel Honeywell Garrett oraz dystrybutor produktów Garrett Performance w Polsce, przedstawia nowe obudowy żeliwne turbin. Korpusy dedykowane są dla turbosprężarek serii GTX Gen II. Tabela poniżej zawiera numery korpusów żeliwnych turbosprężarki, charakterystykę flansz oraz przypisany do obudowy model turbosprężarki. Nr korpusu turbiny Opis Model turbosprężarki 740902-0052 V-Band / V-Band 1.21 A/R GTX3584RS […]

Korzyści z turbodoładowania

Istnieje kilka możliwości, by podnieść moc silnika. Zależą one od rodzaju silnika, pojazdu, w jakim się znajduje, rodzaju jego eksploatacji oraz zastosowania. Jednym ze sposobów jest zwiększenie pojemności skokowej, kolejnym zwiększenie prędkości obrotowej silnika, a jeszcze innym zastosowanie turbodoładowania. Szeroka oferta turbin dostępna jest w Inter Cars. W przypadku silników z turbodoładowaniem powietrze niezbędne do […]

Wraz z rozwojem motoryzacji, turbosprężarki stały się powszechnie występującym podzespołem w układach napędowych samochodów osobowych. Jeszcze kilkanaście lat temu turbosprężarki najczęściej stosowane były w silnikach Diesla ze względu na ich słabsze osiągi, a w jednostkach benzynowych wykorzystywane były głównie na potrzeby sportów motorowych. Obecnie coraz rzadziej oferowane są silniki spalinowe nie posiadające turbosprężarki. Jest to podzespół narażony na zużycie, dlatego w wielu pojazdach po czasie eksploatacji konieczna staje się wymiana lub regeneracja turbosprężarki. W powyższych artykułach można znaleźć informacje o rynkowej ofercie turbosprężarek, a także materiały techniczne i poradnikowe.