Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Turbosprężarki

Turbo w silnikach Ingenium

Ingenium to nazwa zaawansowanej gamy czterocylindrowych silników, które od 2015 roku zgodnie z zasadą downsizingu produkuje Jaguar Land Rover. Nowy dwulitrowy silnik, wykorzystywany jest w dwóch modelach: Range Rover Sport oraz Land Rover Discovery. Dzięki nowej turbosprężarce R2S firmy BorgWarner, ten nowy silnik łączy w sobie wydajność oraz niski poziom zużycia paliwa.

Turbosprężarka Garrett VNT do silnika benzynowego

W ofercie MotoRemo można znaleźć po raz pierwszy dostępną na aftermarkecie turbosprężarkę Garret VNT (ze zmienną geometrią) do silnika benzynowego.

Rozgrzany silnik to nie to samo co rozgrzany olej

Większość kierowców wie, że nie należy obciążać silnika przed jego pełnym rozgrzaniem. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, że przede wszystkim najważniejsza jest temperatura oleju, a nie temperatura cieczy chłodzącej. Dowiedz się, kiedy silnik tak naprawdę jest gotowy do pracy z pełną mocą.

Szkolenia Magneti Marelli w listopadzie i grudniu

Magneti Marelli zaprasza do udziału w szkoleniach technicznych. Przedstawiamy pełny harmonogram szkoleń do końca roku.

Turbo-Tec poszerza zakres regeneracji

Firma Turbo-Tec dotychczas kojarzona była głównie z fabryczną regeneracją turbosprężarek, układów zasilania silników diesla, kompresorów klimatyzacji oraz przekładni kierowniczych. Nowym polem działania firmy będzie czyszczenie DPF/FAP i katalizatorów SCR.

Diesel Service oficjalnym dystrybutorem Borg Warner

Firma Diesel Service została oficjalnym dystrybutorem marki Borg Warner w Polsce z autoryzacją na systemy Turbo i Thermal.

Regeneracja części – korzyści i wyzwania

Gospodarka obiegu zamkniętego była tematem jednej z sesji dyskusyjnych XII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego. Dyskutowano o ekologicznych i ekonomicznych korzyściach wynikających z recyklingu części motoryzacyjnych. Wskazano także główne bariery dla rozwoju tego fragmentu rynku.

Delphi ulepsza ofertę części układu silnika

Aby sprostać wyzwaniom zwiększającej się ilości elektroniki w nowoczesnych pojazdach Delphi wprowadza na rynek części zamiennych przepustnice powietrza oraz linię czujników temperatury spalin.

Total odpowiada na trend downsizingu

Współczesne, wysilone jednostki napędowe wymagają stosowania odpowiedniego oleju silnikowego. Koncern TOTAL zmodyfikował w tym celu olej Quartz poprzez wzbogacenie jego bazy o formułę Age Resistance Technology.

Intercooler chłodzony wodą – większa wydajność, niższe zużycie paliwa

Turbosprężarka dostarcza dodatkowe powietrze do cylindrów, ale za cenę podniesienia jego temperatury. Tymczasem im chłodniejsze powietrze zasysa silnik, tym jest to korzystniejsze dla procesu spalania paliwa. Jak wyjść z tego impasu?

Wraz z rozwojem motoryzacji, turbosprężarki stały się powszechnie występującym podzespołem w układach napędowych samochodów osobowych. Jeszcze kilkanaście lat temu turbosprężarki najczęściej stosowane były w silnikach Diesla ze względu na ich słabsze osiągi, a w jednostkach benzynowych wykorzystywane były głównie na potrzeby sportów motorowych. Obecnie coraz rzadziej oferowane są silniki spalinowe nie posiadające turbosprężarki. Jest to podzespół narażony na zużycie, dlatego w wielu pojazdach po czasie eksploatacji konieczna staje się wymiana lub regeneracja turbosprężarki. W powyższych artykułach można znaleźć informacje o rynkowej ofercie turbosprężarek, a także materiały techniczne i poradnikowe.