Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Pierścienie, panewki, tłoki, zawory

Certyfikat oponiarski sposobem na jakość serwisów?

W Polsce jest niemal 12 tys. serwisów zajmujących się oponami – kierowcy powierzają im swoje auta i bezpieczeństwo. Jaką mają gwarancję, że warsztat dobrze wykona swoje zadanie? Skąd mogą wiedzieć czy dany serwis oponiarski jest godny zaufania?

Przyczyny i konsekwencje zerwania łańcucha rozrządu

Jednym z rodzajów napędu rozrządu w silnikach spalinowych jest łańcuch, który porusza się po kole zębatym wału korbowego, wprawiając w ruch koła wałków rozrządu. Zerwanie łańcucha, w zależności od rodzaju silnika oraz zestawu zmiennych np. prędkości obrotowej, może mieć bardzo poważne konsekwencje dla jednostki napędowej, na czele z jej nieodwracalnym zniszczeniem.

Nagar w silniku. Jak minimalizować jego osadzanie?

Nie da się ukryć, że nagar to zjawisko niepożądane z punktu widzenia działania silnika, jednak całkowite jego wyeliminowanie jest niemożliwe. Dzieje się tak z uwagi na skład współczesnego paliwa, charakter procesów fizyko-chemicznych, zachodzących w procesie spalania, ale to nie wszystko. Miejscem szczególnie narażonym na osadzanie się nagaru jest układ cylindrowo-tłokowy. Jakie są przyczyny powstawania nagaru, […]

Zawory EGR – nowość w ofercie Nissens

Nissens wdrożył do oferty nowość – zawory EGR. Są to zawory fabrycznie nowe, sprzedawane bez konieczności dokonywania zwrotu i oceny rdzenia. 

Hamulce Brembo dla 5 najmocniejszych motocykli na świecie

„Top Five” najmocniejszych motocykli seryjnych na świecie wyjeżdża z fabryki z układem hamulcowym Brembo

Uszkodzenia turbosprężarek przez ciała obce

Elementy turbosprężarki produkowane są z bardzo dużą dokładnością rzędu 4 mikronów i obracają się z prędkością nawet 360 000 tys./obr. na minutę. W tak ekstremalnych warunkach pracy nawet najmniejszy obiekt (ciało obce) mający kontakt z elementami wirującymi może spowodować nieodwracalne uszkodzenia turbosprężarki.

Płukanie i odpowietrzanie układu chłodzenia po awarii pompy wody

Właściwa praca układu chłodzenia jest kluczowa z punktu widzenia poprawnej pracy silnika. W szczególnych przypadkach może on jednak zostać zanieczyszczony innymi płynami eksploatacyjnymi lub ciałami obcymi będącymi wynikiem usterek. W takiej sytuacji należy przepłukać układ chłodzenia specjalnym roztworem oraz odpowietrzyć go. W nowoczesnych silnikach nie obędzie się także bez wymiany kilku podstawowych elementów.

45 nowych produktów w SKV

Wśród nowości pojawiły się aż 32 referencje z grupy rezystorów dmuchawy, a także zaciski hamulca, zawory EGR z chłodnicą, czujnik parkowania oraz podnośnik szyby.