Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:00 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 15:45 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 14:15 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Pierścienie, panewki, tłoki, zawory

Oleje silnikowe Shell Helix z nową klasą jakości API SP

Na rynku funkcjonuje nowa specyfikacja API SP. To norma nowej generacji dla olejów silnikowych do samochodów osobowych, która zastępuje dotychczasową normę API SN Plus. Shell, chcąc spełnić najnowsze standardy branżowe, dostosuje do jej wymogów wybrane produkty z rodziny Shell Helix produkowane w technologii Shell GTL.

Jak działa katalizator?

Reaktor katalityczny, potocznie zwany katalizatorem, to niezwykle przydatny podzespół o przełomowym znaczeniu w pojeździe. Z tego powodu znajomość zasady jego działania i sposobów rozwiązywania problemów z jego funkcjonowaniem jest dla mechaników samochodowych wiedzą obowiązkową. W tym miesiącu nasz zespół zagłębia się w zasadę działania, żywotność i najczęstsze usterki reaktorów katalitycznych.

Czujnik położenia koła kierownicy (czujnik skrętu kierownicy) – wszystko, co warto wiedzieć

Czujnik położenia kąta kierownicy to element pomiarowy, niezbędny do prawidłowego działania układu ESP (systemu bezpieczeństwa aktywnego, zapobiegającego wpadnięciu w poślizg) oraz elektromechanicznego wspomagania kierownicy. Awaria tego elementu może się zdarzyć, dlatego opiszemy, jak zbudowany jest czujnik, jakie są objawy awarii i jak go wymienić? Poprosiliśmy także o pomoc eksperta z firmy, produkującej czujniki położenia koła […]

BorgWarner wprowadził 80 zaworów EGR w 2021 roku

W minionym roku BorgWarner poszerzył swoją ofertę zaworów EGR dodając ponad 80 nowych numerów części do portfolio produktów. BorgWarner rozszerza swoją ofertę EGR dla rynku wtórnego. Produkowane części odpowiadają surowym standardom jakości OE. Zwiększone moce produkcyjne w kolejnych zakładach w Europie i na świecie umożliwiają optymalizację dostaw oraz cen oferowanych produktów.

Oleje do silników z filtrem DPF/FAP/GPF

Auta wyposażone w filtry cząstek stałych wymagają stosowania olejów niskopopiołowych (tzw. Low SAPS). Tłumaczymy czym to jest spowodowane i przybliżamy specyfikę tych zaawansowanych środków smarnych.

Grafik szkoleń BETiS – Luty

Firma BETiS przygotowała grafik szkoleń technicznych na luty. Znajdują się w nim zarówno szkolenia stacjonarne jak i szkolenia online. Szczegóły można znaleźć w poniższej tabeli.

NTK Vehicle Electronics wprowadza nową gamę zaworów EGR

NGK Spark Plug wprowadza na rynek nową gamę zaworów EGR. Uzupełni ona ofertę producenta w ramach marki NTK Vehicle Electronics. Nowa gama zaworów EGR pod względem jakości odpowiadać będzie oryginalnym referencjom. Zostanie ona wprowadzana na rynek stopniowo w ciągu trzech lat, docelowo zaspokajając zapotrzebowanie dla 153 milionów samochodów produkowanych w regionie Europy, Afryki i Bliskiego […]

Czy warto stosować paliwa premium? Opinie.

Choć ceny paliw premium biją kierowców po oczach, koncerny nadal kuszą na stacjach benzynowych dodatkowymi oktanami. Mają one zwiększyć moc, zmniejszyć spalanie i zadbać o większą żywotność silnika. Jak jest naprawdę i czy uszlachetnione paliwa nadają się do każdego modelu samochodu, odpowiadają mechanicy z polskich serwisów motoryzacyjnych.