Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:16 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 16:06 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 13:34 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 13:13 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Pierścienie, panewki, tłoki, zawory

Sierpniowe nowości Dr. Motor

Kolejne już w tym roku nowości z oferty Dr. Motor Automotive to 72 nowe produkty dodane do katalogu firmy.

Jak naprawić pływający, jednotłokowy zacisk hamulcowy? [FILM]

Skuteczna naprawa zacisków hamulcowych typu pływającego jest możliwa. Jeżeli elementy gumowe (uszczelniające) są w dobrym stanie, należy przeprowadzić ich regenerację z użyciem właściwego smaru.

Hak samochodowy – najczęściej zadawane pytania

Przedstawiamy odpowiedzi na najczęstsze i najciekawsze pytania związane z popularnym elementem wyposażenia dodatkowego, jakim jest hak holowniczy.

Dym z rury wydechowej – przyczyny

Każdy sprawny samochód z silnikiem spalinowym emituje dym z rury wydechowej. Jednak czasami dymienie to jest wyjątkowo silne. Do tego dochodzą jeszcze kolory spalin, np. czarny albo biały dym z rury wydechowej. Sprawny mechanik potrafi już po ilości i kolorze dymu wstępnie określić przyczynę awarii. Sprawdźmy, co oznacza nadmierne dymienie z rury wydechowej samochodu osobowego.

Jak powinien wyglądać olej silnikowy?

Czarny nie znaczy zużyty, krystalicznie przejrzysty nie znaczy idealny, „rzadki” może być tak naprawdę „gęsty”, a „gęsty” – „rzadki” jak woda. Najwyższa pora, aby rozprawić się ze stereotypami, które wciąż krążą wśród niektórych kierowców. Ba, można się z nimi spotkać nawet w warsztatach. Razem z Andrzejem Husiatyńskim, ekspertem TotalEnergies obalamy popularne mity.

Znaki i blokady przy wymianie rozrządu

Każdy mechanik ma jakieś swoje własne patenty usprawniające wymianę rozrządu. Niezwykle ważne jest jednak, aby sztywno trzymać się fabrycznych zaleceń, a wszelkie indywidualne sposoby traktować jedynie jako dodatek, który nigdy nie może zastępować lub pozostawać w sprzeczności z instrukcją montażu. Airtex przypomina najważniejsze zasady, z którymi możemy się zetknąć podczas pracy i tłumaczy, dlaczego są […]

Układ wydechowy – kiedy wymieniać?

Czy niesprawny układ wydechowy może mieć jakikolwiek wpływ na pracę silnika i czystość spalin? Oczywiście, że tak, choć wiele zależy od tego, na którym odcinku tego układu pojawiły się uszkodzenia. Elit wyjaśnia tę kwestię i podpowiada, jak diagnozować oraz usuwać ewentualne problemy.

Układ hamulcowy – smarować czy nie?

Temat smarowania poszczególnych elementów układu hamulcowego podczas jego serwisu jest dość kontrowersyjny. Między innymi dlatego, że na rynku spotkać można smary, których producent zapewnia o możliwości stosowania w układzie hamulcowym, mimo że nie powinny się tam znaleźć. Warsztaty także dość często używają środków smarnych w miejscach, które smarowane być nie powinny. Użycie nieodpowiedniego środka smarnego […]

Nowe części do układów klimatyzacji i chłodzenia silnika DENSO

DENSO Aftermarket rozszerzyło program części do układów termicznych o 172 nowe numery części jakości OE, które mają łącznie 1541 zastosowań i zastępują 366 numerów części OE.

Filtr osuszacz układu klimatyzacji – zaniechanie jego wymiany ma przykre konsekwencje

Filtr osuszacz układu klimatyzacji to część istotna dla sprawnego działania całego układu. Równocześnie to część najczęściej pomijana w kolejce do wymiany. Dlaczego? Bo nie da się oszczędzać na uszkodzonej sprężarce klimatyzacji – trzeba ją zregenerować albo zamontować nową. Nie da się oszczędzać na uszkodzonym skraplaczu. Jeśli jest nieszczelny, trzeba go wymienić na nowy. Ale jeśli […]