Przepisy kolejnego kraju w Europie dopuszczają używanie retrofitów LED marki Philips na drogach publicznych.
Pomimo kilku lat obecności retrofitów Philips LED na rynku i wielu pozytywnych testów, wciąż nie uwzględniają ich przepisy prawne. Pierwszym krajem na świecie, który dopuścił je na zasadzie homologacji do wszystkich samochodów z żarówkami H7 była Korea (2020). Po tym fakcie sytuacja zaczęła się zmieniać także w Europie. W maju 2021 roku niemiecki urząd ds. transportu dopuścił ich stosowanie w wybranych modelach samochodów osobowych, a następnie kamperach. Legalizacja obejmuje wyłącznie jeden model retrofitów Philips – Ultinon Pro6000 LED typ H4 i H7.
Dopuszczenie to opiera się na prawie krajowym, a więc mogą skorzystać z niego tylko właściciele pojazdów zarejestrowanych w Niemczech. Paradoks w tej sytuacji polega na tym, że mogą oni legalnie poruszać się po drogach innych państw, natomiast identyczny model auta, ale z polskimi tablicami, będzie łamał przepisy. Także te obowiązujące w RFN.
Następnie tę samą ścieżkę legalizacji – z wykorzystaniem opracowanej już listy modeli samochodów – wybrały Austria i Chorwacja. Teraz, z retrofitem Philips Ultinon Pro6001 H7-LED dołącza do nich Francja.
Bezpieczeństwo potwierdzone szczegółowymi testami
Wydanie decyzji o dopuszczeniu retrofitów LED marki Philips zostało poprzedzone szeregiem wymagających testów. Uzyskane wyniki potwierdziły ich efektywność w oświetleniu drogi, a tym samym poprawie bezpieczeństwa. Na tej podstawie władze francuskie wydały świadectwo homologacji TP LED 21072 dla żarówek Philips Ultinon Pro6001 H7-LED.
Od tej chwili każdy użytkownik pojazdu znajdującego się na liście zatwierdzonych modeli może dokonać legalnej wymiany. Potwierdzeniem jest posiadanie certyfikatu homologacyjnego, który po zakupie retrofitów można pobrać i wydrukować ze strony internetowej Philips. Ponadto dołączone do każdego opakowania naklejki należy umieścić w widocznym miejscu na obudowie reflektora od strony komory silnika.
Do 230 proc. jaśniejsze światło zapewniające osiągi i styl
Retrofity Philips Ultinon Pro6001 H7-LED zapewniają do 230 proc. jaśniejsze światło w porównaniu z wymaganym przepisami minimum dla żarówek halogenowych. Zastosowane w jej budowie diody LED LUXEON Altilon firmy Lumileds zapewniają bardzo wysoką luminancję. Chłodno-biała wiązka o temperaturze barwowej do 5800 K – taka sama stosowana jest przez producentów oryginalnego wyposażenia – zapewnia komfort prowadzenia pojazdu i eliminuje efekt zmęczenia wzroku kierowcy. Okres eksplotacji tych retrofitów wynosi nawet 3000 godzin.
Dzięki zupełnie nowej, jednoczęściowej konstrukcji, retrofit ten można łatwo dopasować do zamontowanych fabrycznie reflektorów pojazdu. W przypadku niektórych modeli samochodów kierowcy będą musieli użyć pierścieni adaptacyjnych i adapterów Philips CANbus.
Aktualna lista kompatybilnych modeli pojazdów znajduje się na stronie internetowej Philips Automotive.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Rick, 15 kwietnia 2022, 17:56 0 -1
Wiecej swiatla przed pojazdem ale z naprzeciwka tez wiecej swiatla a co z akomodacja oczu u kierowcow. Moze niech sie wypowie okulista.
Odpowiedz
Zielony pomidor, 11 września 2022, 7:40 4 -1
Jeżeli wiązka światła jest prawidłowo ustawiona to tym z naprzeciwka nic to nie przeszkadza.
Odpowiedz