Huawei prezentuje rozwiązania dla branży motoryzacyjnej

22 kwietnia 2021, 13:54

Huawei zaprezentował autorskie inteligentne komponenty i rozwiązania dla branży motoryzacyjnej takie jak radar obrazujący 4D, AR-HUD (wyświetlacz head-up display z rzeczywistością rozszerzoną) oraz komputer pokładowy MDC 810. Mają one pomóc producentom w budowie zaawansowanych, inteligentnych pojazdów oraz napędzać rozwój najnowszych technologii w przemyśle motoryzacyjnym.

Jako dostawca nowych rozwiązań dla inteligentnych samochodów, Huawei ściśle współpracuje z producentami w zakresie budowy inteligentnych pojazdów premium w ramach inicjatywy HI („Huawei Inside”). Współpraca ta obejmuje zupełnie nową architekturę cyfrową dla inteligentnych pojazdów, pięć inteligentnych rozwiązań (Intelligent Driving, Intelligent Cockpit, mPower, Intelligent Connectivity i Intelligent Vehicle Cloud) oraz ponad 30 inteligentnych komponentów.

Inicjatywa Huawei Inside ma na celu synergię mocnych stron technologicznych Huawei i doświadczenia producentów samochodów w celu budowy wysokiej klasy inteligentnych pojazdów i stworzenia nowych doświadczeń związanych z jazdą autem. W obliczu przyspieszonej transformacji inteligentnych pojazdów Huawei jest zaangażowany w dzielenie się swoimi innowacjami z branżą motoryzacyjną – skomentował William Wang, prezes działu inteligentnych rozwiązań motoryzacyjnych Huawei.

Inteligentny kokpit

Huawei Intelligent Cockpit wykorzystuje autorską platformę obliczeniową i system HarmonyOS. Rozwiązanie oferuje rozbudowany ekosystem aplikacji i narzędzi cyfrowych, które zapewniają użytkownikom swobodny dostęp do usług i szerokiej gamy funkcji, dzięki otwartej współpracy z producentami OEM, dostawcami i partnerami aplikacyjnymi. Huawei opracowuje innowacyjne technologie dla inteligentnego kokpitu, aby stale poprawiać komfort jazdy. Przykładowo, moduły Kirin Head Unit (HU) wyposażone są w niezależną jednostkę NPU (Neural Processing Unit), która odpowiada za złożone przetwarzanie danych, które są wyświetlane na ekranie dotykowym Cockpit Vision.

Wyświetlacz 10-L AR-HUD może przekształcić zwykłą przednią szybę w 70-calowy ekran HD i inteligentnie dostosowuje obszar projekcji poprzez śledzenie ruchów oczu użytkownika. Może wyświetlać obraz o kącie widzenia 13° x 5°, umożliwiając użytkownikom przegląd szczegółowych informacji na przedniej szybie. Możliwości identyfikacji wizualnej i sztucznej inteligencji podnoszą wizualne wrażenia z jazdy i wspomagają prowadzenie pojazdu.

Poziom autonomii jazdy oferowany przez radar 4D

Wysokiej rozdzielczości radar 4D od Huawei wykorzystuje układ antenowy 12T24R (12 kanałów nadawczych i 24 kanały odbiorcze) i może odbierać 50% więcej kanałów niż radary obrazowania stosowane w przemyśle.

Radar obrazowania 4D zapewnia wyjątkowy poziom detekcji przeszkód i wykrywa nawet ukryte obiekty, zachowując jednocześnie możliwość pomiaru odległości i prędkości tradycyjnego radaru mmWave, co pozwala mu funkcjonować niezależnie od oświetlenia otoczenia i pogody. Radar obrazowania 4D Huawei ma wysoką rozdzielczość i jest w stanie wykrywać obiekty na większym obszarze. Sprzęt ten ma możliwości zbliżone do lidarów, co umożliwia wiele zastosowań, takich jak rekonstrukcja otoczenia, mapowanie i lokalizacja. Poprzez generowanie chmur punktów z wielu radarów, kierowcy mają dostęp do panoramicznego widoku 360°, co pozwala na wykrywanie wszystkich obiektów we wszystkich scenariuszach i przy każdej pogodzie.

Radary z obrazowaniem 4D to innowacja, która już niebawem stanie się nowym standardem dla pojazdów, umożliwiającym wysoce autonomiczną jazdę wraz z wysokiej klasy lidarami i kamerami HD.

HUAWEI MDC 810

Obecnie branża inteligentnej motoryzacji nabiera rozpędu i zmierza w kierunku masowej produkcji. Huawei jest zaangażowany w budowę otwartego i ustandaryzowanego rozwiązania typu Mobile Data Center. Bazując na solidnym doświadczeniu i osiągnięciach w dziedzinie sprzętu, oprogramowania i cyberbezpieczeństwa, Huawei zbudował najpotężniejszą platformę obliczeniową dla autonomicznej jazdy, która przyspieszy masową produkcję inteligentnych pojazdów.

Rozwiązanie MDC 810. będzie masowo produkowaną platformą do inteligentnej jazdy o mocy obliczeniowej do 400 TOPS. Komputer MDC 810 umożliwi zautonomizowane funkcje jazdy, takie jak Traffic Jam Pilot (TJP), Highway Pilot (HWP) i Auto Valet Parking (AVP). ARCFOX Alpha S sedan będzie pierwszym pojazdem wyposażonym w HUAWEI-MDC 810.

HUAWEI MDC to otwarta, ustandaryzowana platforma, której celem jest pobudzenie rozwoju branży inteligentnej motoryzacji. Huawei ściśle współpracuje z dostawcami czujników, siłowników i algorytmów oraz aplikacji, aby zbudować ekosystemy technologiczne oparte na MDC.

HUAWEI Octopus – otwarta platforma autonomicznej jazdy

HUAWEI Octopus wykorzystuje ogromne ilości danych, mapy HD oraz zaawansowane algorytmy obliczeniowe, oferując opartą na wielkich zbiorach danych zamkniętą platformę dla inteligentnej jazdy. Opierając się na synergii między pojazdem a chmurą, ulepszonych rozwiązaniach symulacji wirtualnych oraz bezpiecznych usługach w chmurze, HUAWEI Octopus został zaprojektowany tak, aby pomóc producentom samochodów w rozwoju rozwiązań dla autonomicznej motoryzacji od podstaw, obniżeniu wymagań rozwojowych i zwiększeniu wydajności procesów.

Chmura obliczeniowa jest kluczowym łącznikiem pomiędzy rozwojem autonomicznej jazdy a jej komercjalizacją. Pojazdy we wszystkich regionach muszą być podłączone do lokalnej chmury, aby pomóc w rozwiązaniu problemów z zasięgiem, bezpieczeństwem i skalowalnością, które wiążą się z komercjalizacją autonomicznej jazdy. Migrując dane do chmury, programiści nie muszą się już martwić o rozbudowę pomieszczeń sprzętowych, aby pomieścić większe ilości danych, co pozwala im skupić się bardziej na rozwoju podstawowych algorytmów.

Również istotnym elementem dla rozwoju autonomicznej motoryzacji są mapy HD. W odpowiedzi na tę rynkową potrzebę, Huawei oficjalnie ogłosił swoje najnowsze rozwiązania w zakresie usług map HD oferowanych w modelu chmurowym. Obecnie, Huawei posiada uprawnienia geodezyjne i kartograficzne klasy A do produkcji elektronicznych map nawigacyjnych, a także możliwości gromadzenia danych i mapowania w jakości HD.

HUAWEI TMS: zintegrowany system zarządzania termicznego

Dzięki uproszczonej architekturze i centralizacji komponentów oraz funkcji kontrolnych, rozwiązanie Huawei TMS poprawia temperaturę pracy pomp ciepła z -10°C do -18°C bez pogorszenia komfortu. W rezultacie, zasięg pojazdów z silnikami elektrycznymi zwiększa się o 20%. HUAWEI TMS zapewnia spersonalizowane aplikacje, pomagając producentom zbudować system termiczny o optymalnej wydajności energetycznej.

Motoryzacja przyszłości

Podczas Auto Shanghai 2019, Huawei oficjalnie ogłosił wejście na rynek komponentów motoryzacyjnych dla inteligentnych pojazdów. W ciągu ostatnich dwóch lat Huawei nawiązał współpracę z globalnymi producentami samochodów. W tym roku odbędzie się premiera kilku flagowych modeli wykorzystujących komponenty Huawei, co przyczyni się do komercjalizacji rozwiązań motoryzacyjnych marki.

Huawei uważa inteligentne komponenty samochodowe za swoją długoterminową strategiczną szansę. Firma będzie kontynuowała inwestycje w tej dziedzinie, w szczególności w rozwój oprogramowania do autonomicznej jazdy, aby zbudować system inteligentnej motoryzacji. W tym roku Huawei stworzy zespół dedykowany badaniom i rozwojowi inteligentnych komponentów samochodowych, a inwestycje w tej dziedzinie wyniosą ok. 1 miliarda dolarów.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!