Nowy raport MotoFocus poświęcony jest analizie rynku części układów kierowniczych i zawieszeń. Z opracowania dowiedzą się Państwo m.in. jak często w warsztatach pojawiają się klienci w celu wymiany części układów kierowniczych i zawieszeń, jakie marki tych części są najczęściej polecane przez warsztaty i sklepy motoryzacyjne a także jakie marki są najczęściej kupowane lub montowane przez warsztaty. Raport zawiera również ocenę poszczególnych marek dokonaną przez warsztaty w aspekcie jakości, polityki cenowej, dostępności, szerokości oferty i katalogów co w przypadku części układów kierowniczych i zawieszenia jest szczególnie ważne.
Szczegółową zawartość raportu przedstawia załącznik oraz poniższy spis treści:
1. Struktura próby.
1.1 Struktura próby ze względu na wiek.
1.2 Struktura próby ze względu na region.
1.3 Struktura próby ze względu na wielkość miejscowości.
1.4 Struktura próby ze względu na ilość zatrudnionych pracowników w całej firmie (bez uczniów).
1.5 Struktura próby ze względu na okres funkcjonowania na rynku.
1.6 Struktura próby ze względu na rodzaj prowadzonej działalności.
2. Liczba klientów naprawiająca lub kupująca elementy kierownicze i zawieszenia w ujęciu tygodniowym.
3. Udział procentowy metalowo-gumowych w całkowitej sprzedaży lub wykonywanych naprawach układów kierowniczych i zawieszenia.
4. Najczęściej polecane marki części kierowniczych i zawieszenia wg ważności dla firmy.
4.1 Najczęściej polecane marki części kierowniczych i zawieszenia –najważniejsza marka.
5. Najczęściej polecane marki elementów metalowo –gumowych.
5.1 Najczęściej polecane marki elementów metalowo –gumowych (najczęściej polecane marki).
6. Udział procentowy polecanych marek w całkowitej sprzedaży elementów zawieszenia.
7. Ocena najważniejszej marki zawieszeń według wybranych kryteriów.
7.1 Ocena najważniejszej marki wg kryterium –zaufanie do marki.
7.2 Ocena najważniejszej marki zawieszeń według wybranych kryteriów –polityka cenowa.
7.3 Ocena najważniejszej marki zawieszeń według wybranych kryteriów –dostępność.
7.4 Ocena najważniejszej marki zawieszeń według wybranych kryteriów –szerokość oferty.
7.5 Ocena najważniejszej marki zawieszeń według wybranych kryteriów –promocje.
7.6 Ocena najważniejszej marki zawieszeń według wybranych kryteriów –katalog marki.
7.7 Ocena najważniejszej marki zawieszeń według wybranych kryteriów –jakość..
8. Ocena najważniejszej marki elementów metalowo –gumowych według wybranych kryteriów.
8.1 Ocena najważniejszej marki elementów metalowo -gumowych według kryterium –zaufanie do
marki.
8.2 Ocena najważniejszej marki elementów metalowo –gumowych według kryterium –polityka
cenowa.
8.3 Ocena najważniejszej marki elementów metalowo –gumowych według kryterium –dostępność.
8.4 Ocena najważniejszej marki elementów metalowo –gumowych według kryterium –szerokość
oferty.
8.5 Ocena najważniejszej marki elementów metalowo –gumowych według kryterium –promocje.
8.6 Ocena najważniejszej marki elementów metalowo –gumowych według kryterium –katalog marki.
8.7 Ocena najważniejszej marki elementów metalowo –gumowych według kryterium –jakość.
9. Najczęstsze przyczyny reklamacji polecanych elementów metalowo –gumowych oraz zawieszenia.
10. Czas, po którym klient wraca na ponowną naprawę układu kierowniczego i zawieszenia.
11. Ocena stwierdzeń dotyczących układów kierowniczych i zawieszenia.
11.1 Ocena stwierdzenia -obserwuję wzrost sprzedaży.
11.2 Ocena stwierdzenia –obserwuję spadek sprzedaży.
11.3 Ocena stwierdzenia –najczęściej montujemy / sprzedajemy części zachodnich producentów.
11.4 Ocena stwierdzenia –najczęściej montujemy / sprzedajemy części polskich producentów.
11.5 Ocena stwierdzenia –najczęściej montujemy/ sprzedajemy części dalekowschodnich producentów.
12. Procentowy udział elementów podparcia/zawieszenia silnika w ogólnej liczbie
sprzedawanych/montowanych elementów metalowo-gumowych.
13. Najczęstsze przyczyny wizyt w warsztacie dotyczące układów kierowniczych i zawieszenia.
Więcej informacji w załączniku.
Komentarze