Części regenerowane z dobrą opinią – wyniki ankiety

21 czerwca 2017, 12:14

Większosć osób, które wypełniły naszą ankietę wystawiła pozytywne oceny częściom regenerowanym dostępnym na polskim rynku. Wiemy także między innymi, jakie części poddane regeneracji mechanicy montują najczęściej.

Ankieta spotkała się z dużym zainteresowaniem Czytelników, z czego wnioskujemy, że części regenerowane są dość popularne na polskim rynku warsztatowym. Wiele wskazuje na to, że są także chętnie montowane przez mechaników, gdyż aż 76% ankietowanych oceniło ich jakość jako bardzo dobrą (28%) lub dobrą (48%). Jednocześnie zaledwie 7,5% warsztatowców wystawiło takim częściom złe oceny.

Pytanie: Jak oceniasz jakość części po fabrycznej regeneracji, dostępnych na polskim rynku?

Na rynku warsztatowym, części regenerowane rywalizują z produktami nowymi marek budżetowych oraz z częściami używanymi. Ich wyższość nad tymi ostatnimi nie podlega dyskusji. Dlatego też badając preferencje mechaników, zapytaliśmy czy wolą wybrać część regenerowaną czy fabrycznie nowy zamiennik z niskiej półki cenowej? Aż 69% badanych stwierdziła, że w tym przypadku wybiera część regenerowaną. Tylko 17% mechaników stawia na części budżetowych marek.

Pytanie: Czy wolisz wybrać część regenerowaną czy fabrycznie nowy zamiennik z niskiej półki cenowej?

Jakie części regenerowane mechanicy montują najczęściej? Największą popularnością cieszą się rozruszniki i alternatory. Zaledwie co piąta osoba, biorąca udział w naszej ankiecie nie montuje tych części. Często wybierane są także regenerowane przekładnie kierownicze i zaciski hamulcowe oraz turbosprężarki. Ciekawostką jest fakt, że aż połowa warsztatów wybiera poddane regeneracji kompresory klimatyzacji. Są one popularniejsze nawet od wtryskiwaczy common rail.

Pytanie: Jakie części regenerowane zdarza Ci się montować?

Fabryczna regeneracja części to proces złożony i kompleksowy. Rozpoczyna się od selektywnego wyboru rdzeni nadających się do regeneracji. Następnie poddawane są one dokładnemu czyszczeniu. W kolejnych etapach wymieniane są niesprawne lub zużyte elementy i uszczelnienia, a proces kończy kontrola jakości gotowego produktu. Niezależnie od tego, czy taka regeneracja jest wykonywana przez producenta danej części czy przez niezależną firmę, zdecydowanie różni się od naprawy warsztatowej. W zwykłym warsztacie najczęściej nie znajdziemy odpowiednich urządzeń do profesjonalnego czyszczenia, wykonywania pomiarów czy testów produktu. Zazwyczaj trudno także o odpowiednio sterylne warunki do przeprowadzenia rozbiórki wrażliwych na zabrudzenia podzespołów. Zapytaliśmy naszych Czytelników, czy mają świadomość, czym różni się regeneracja fabryczna od naprawy warsztatowej. Pozytywną informacją jest fakt, że duża większość odpowiedziała twierdząco.

Pytanie: Czy wiesz, czym różni się proces fabrycznej regeneracji części od naprawy warsztatowej?

 

Domyślamy się, że popularność części regenerowanych na polskim rynku wynika raczej z korzystnej relacji ich ceny do jakości niż potrzeby dbania o środowisko naturalne (recykling). Wyniki naszej ankiety wskazują, że mechanicy są zadowoleni z tych podzespołów i chętnie je montują. Rzecz jasna na pewno zdarzają się wyjątki i regenerowane części niskiej jakości (podobnie jak na rynku produktów nowych). Cóż, bywa że “regeneracja regeneracji nierówna”, dlatego warto wybierać części z pewnych źródeł, by być z nich zadowolonym. Tak właśnie działa wolny rynek.

fot. BDC

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!