Najnowszy poradnik został opracowany, aby umożliwić lepszy wgląd na konstrukcję i działanie przegubów i półosi napędowych. Jako połączenie przeniesienia napędu pomiędzy skrzynią biegów a kołem napędzanym, przegub homokinetyczny półosi napędowej odgrywa istotną rolę w osiągach pojazdu. Jego zaawansowana technologicznie konstrukcja zapewnia, że koło obraca się z tą samą prędkością, niezależnie od pionowego ruchu podwozia, czy bocznych ruchów układu kierowniczego. Jednak jest on zamontowany tam, gdzie jest narażony na najgorsze, co może napotkać na drodze, a przedostawaniu się do niego zanieczyszczeń i wydostawaniu się z niego smaru zapobiega jedynie gumowa lub neoprenowa osłona. Taki układ oraz fakt, że przeguby homokinetyczne mają zwykle mocną konstrukcję, sprawia, że wszystko przeważnie działa bez zarzutu. Jednak, jeżeli osłona rozedrze się lub pęknie i bród dostanie się do przegubu zaczną się kłopoty.
Oprócz wskazówek na temat działania i konstrukcji półosi napędowych poradnik przedstawia również wskazówki pomocne przy identyfikacji problemów związanych z przegubami homokinetycznymi, oraz porady na temat wymiany tego zespołu.
Komentarze