Posłuchaj jak brzmi silnik Malucha w… wersji Turbo!

18 lutego 2016, 15:02

Kto z nas nie tęskni za Fiatem 126p, czyli popularnym Maluchem, który zmotoryzował Polskę. Ten pasjonat postanowił wziąć na warsztat fabryczny, dwucylindrowy silnik małego Fiata i tchnąć w niego rajdową duszę. Brzmi co najmniej jak Subaru!

Konstruktor, znany w internecie jako 91cinek10 budował sportowego Malucha przez kilka lat. Początkowo chciał tylko podnieść niewielką moc silnika, jednak apetyt rósł w miarę jedzenia. Fabryczną głowicę zastąpiła planowana specjalnie na potrzeby przedsięwzięcia, gaźnik zastąpiły wtryskiwacze. Dwa lata zajęło zaprojektowanie i zaprogramowanie komputera, sterującego pracą jednostki. Turbina, dzięki której Maluch brzmi tak nietypowo została "pożyczona" z popularnego diesla marki Renault – 1.5 DCi.

Na pierwszy rzut oka do tej konstrukcji nie pasują mało profesjonalne łączniki "harmonijki", jednak autor zapewnia, że zostały one wymienione na sztywne złączki już po nagraniu filmiku.

Nawet tak przerobiony Maluch nie uzyska zbyt wysokiej mocy, w zasięgu jest 50-70 KM. Czego jednak nie robi się dla pasji?

Dowiedz się więcej

Tak wygląda silnik, w którym nie wymieniono oleju od 130 tys. km
Tak wygląda silnik, w którym nie wymieniono oleju od 130 tys. km

Dlaczego regularna wymiana oleju w silniku jest niezbędna? Żadne tłumaczenie nie jest w stanie przebić obrazu. Zobaczcie jak wygląda wnętrze silnika po przejechaniu 84 tysięcy mil, a więc około 135 tys. km bez wymiany oleju. Uważamy, że tego typu plakaty powinny wisieć na ulicach, by przestrzegać ludzi przed skutkiem niedbalstwa o silniki we własnych samochodach.

Z tą naprawą to już przesadzili
Z tą naprawą to już przesadzili

Szanujemy mechaników, którzy w warsztacie potrafią zdziałać cuda. Praca mechanika wymaga niesamowitej precyzji, lat nauki i doświadczenia. Umiemy również docenić, gdy ktoś z beznadziejnego przypadku umie uratować to, co zostało z samochodu. Naprawy po mocnych stłuczkach należą do jednych z najtrudniejszych. Są jednak pewne granice, których przekraczać nie wolno, a o których Ci rosyjscy mechanicy […]

Tak powinna wyglądać naprawa korozji
Tak powinna wyglądać naprawa korozji

Nie sztuką jest naprawić skorodowany element narzucając szpachli po łokieć. Fakt może uda się ukryć skorodowany element, ale wszyscy wiemy, że taka naprawa to tylko leczenie objawów. Ten mechanik postanowił się jednak zająć przyczyną. Nietrudno trafić na mechanika, który przeprowadza naprawy po linii najmniejszego oporu. Są jednak fachowcy, którym zależy nie tylko na jakości przeprowadzanych […]

Hałas z nawiewu w Golfie, Octavii czy Fabii? – zobacz jak to naprawić
Hałas z nawiewu w Golfie, Octavii czy Fabii? – zobacz jak to naprawić

W pojazdach grupy VW – m.in. w Volkswagenie Golfie, Skodzie Fabii czy Octavii, a nawet niektórych modelach Porsche po pewnym czasie eksploatacji mogą pojawić się niepokojące, piskliwe dźwięki dochodzące z nawiewów. Przedstawiamy film, w którym mechanik prezentuje jak w prosty sposób usunąć usterkę. Małe defekty konstrukcyjne są często powodem irytujących usterek. Problemy z hałasem, dobiegającym […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

lewar, 25 lutego 2016, 15:08 0 0

Te węże gumowe to chyba za długo nie wytrzymają ciśnienia. Przy "przegazowaniu" nadymają się jak balony i jak balony zapewne szybko pękną. Ale sam pomysł fajny.

Odpowiedz