Posłuchaj jak brzmi silnik Malucha w… wersji Turbo!
Autor: Witold Hańczka,
https://motofocus.pl/
18 lutego 2016, 15:02
Kto z nas nie tęskni za Fiatem 126p, czyli popularnym Maluchem, który zmotoryzował Polskę. Ten pasjonat postanowił wziąć na warsztat fabryczny, dwucylindrowy silnik małego Fiata i tchnąć w niego rajdową duszę. Brzmi co najmniej jak Subaru!
Konstruktor, znany w internecie jako 91cinek10 budował sportowego Malucha przez kilka lat. Początkowo chciał tylko podnieść niewielką moc silnika, jednak apetyt rósł w miarę jedzenia. Fabryczną głowicę zastąpiła planowana specjalnie na potrzeby przedsięwzięcia, gaźnik zastąpiły wtryskiwacze. Dwa lata zajęło zaprojektowanie i zaprogramowanie komputera, sterującego pracą jednostki. Turbina, dzięki której Maluch brzmi tak nietypowo została "pożyczona" z popularnego diesla marki Renault – 1.5 DCi.
Na pierwszy rzut oka do tej konstrukcji nie pasują mało profesjonalne łączniki "harmonijki", jednak autor zapewnia, że zostały one wymienione na sztywne złączki już po nagraniu filmiku.
Nawet tak przerobiony Maluch nie uzyska zbyt wysokiej mocy, w zasięgu jest 50-70 KM. Czego jednak nie robi się dla pasji?
Dlaczego regularna wymiana oleju w silniku jest niezbędna? Żadne tłumaczenie nie jest w stanie przebić obrazu. Zobaczcie jak wygląda wnętrze silnika po przejechaniu 84 tysięcy mil, a więc około 135 tys. km bez wymiany oleju. Uważamy, że tego typu plakaty powinny wisieć na ulicach, by przestrzegać ludzi przed skutkiem niedbalstwa o silniki we własnych samochodach.
Szanujemy mechaników, którzy w warsztacie potrafią zdziałać cuda. Praca mechanika wymaga niesamowitej precyzji, lat nauki i doświadczenia. Umiemy również docenić, gdy ktoś z beznadziejnego przypadku umie uratować to, co zostało z samochodu. Naprawy po mocnych stłuczkach należą do jednych z najtrudniejszych. Są jednak pewne granice, których przekraczać nie wolno, a o których Ci rosyjscy mechanicy […]
Nie sztuką jest naprawić skorodowany element narzucając szpachli po łokieć. Fakt może uda się ukryć skorodowany element, ale wszyscy wiemy, że taka naprawa to tylko leczenie objawów. Ten mechanik postanowił się jednak zająć przyczyną. Nietrudno trafić na mechanika, który przeprowadza naprawy po linii najmniejszego oporu. Są jednak fachowcy, którym zależy nie tylko na jakości przeprowadzanych […]
W pojazdach grupy VW – m.in. w Volkswagenie Golfie, Skodzie Fabii czy Octavii, a nawet niektórych modelach Porsche po pewnym czasie eksploatacji mogą pojawić się niepokojące, piskliwe dźwięki dochodzące z nawiewów. Przedstawiamy film, w którym mechanik prezentuje jak w prosty sposób usunąć usterkę. Małe defekty konstrukcyjne są często powodem irytujących usterek. Problemy z hałasem, dobiegającym […]
Komentarze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
lewar,
25 lutego 2016, 15:08
00
Te węże gumowe to chyba za długo nie wytrzymają ciśnienia. Przy "przegazowaniu" nadymają się jak balony i jak balony zapewne szybko pękną. Ale sam pomysł fajny.
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować i zrozumieć sposób korzystania z witryny przez użytkowników. Pliki cookie są zapisywane w przeglądarce użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Użytkownik ma również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na komfort przeglądania witryny.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
lewar, 25 lutego 2016, 15:08 0 0
Te węże gumowe to chyba za długo nie wytrzymają ciśnienia. Przy "przegazowaniu" nadymają się jak balony i jak balony zapewne szybko pękną. Ale sam pomysł fajny.
Odpowiedz