Rozwiązania naprawcze do aut zelektryfikowanych od Schaeffler zaprezentowane na targach Automechanika 2022

5 października 2022, 10:55

Grupa Schaeffler na targach Automechanika 2022 we Frankfurcie zaprezentowała pełen przekrój swojej oferty, jednak szczególnie wiele miejsca poświęciła rozwiązaniom naprawczym do samochodów elektrycznych i hybrydowych. Firma chce przygotować warsztaty do obsługi tego typu pojazdów.

Zestaw naprawczy do e-osi i inne e-nowości od Schaeffler

Właściciel marek LuK, INA oraz FAG jako jeden z wiodących dostawców części motoryzacyjnych na pierwszy montaż, ma możliwość wprowadzania premierowych rozwiązań na rynek wtórny. Dzięki zestawowi naprawczemu „Schaeffler E-Axle RepSystem – G”, firma Schaeffler znalazła się wśród finalistów w kategorii „Części i innowacyjne technologie” konkursu Automechanika Innovation Awards. Jest to obecnie jedyne na rynku rozwiązanie, które pozwala warsztatom na naprawę zelektryfikowanych osi napędowych, zamiast wymiany na nowy podzespół.

Oprócz tego Schaeffler zaprezentował zestaw naprawczy sprzęgła rozłączającego LuK C0 do pojazdów hybrydowych, moduł zarządzania temperaturą INA drugiej generacji do pojazdów hybrydowych z systemem Start/Stop oraz najnowsze generacje łożysk kół ze sprawdzonego zestawu FAG WheelSet.

Przyszłość mobilności wg Schaeffler

Firma pokazała również technologiczne rozwiązania przyszłości, których elementy dostarcza na pierwszy montaż producentom samochodów. Odwiedzający stoisko mogli obejrzeć 800-woltową oś elektryczną, przeznaczoną do pojazdów o wysokich osiągach. Jest to skalowalne rozwiązanie, które umożliwia wygenerowanie ciągłej mocy wyjściowej ok. 330 kW oraz krótkotrwałej mocy szczytowej do ok. 500 kW. Oś charakteryzuje się niewielkimi wymiarami, przez co jest nietrudna w integracji na płytach podłogowych pojazdów. Firma Schaeffler wykorzystała tu 800-woltowy zasilacz, oparty na technologii wykorzystującej węglik krzemu, co przyczyniło się do znacznego obniżenia strat mocy w porównaniu z dotychczas stosowaną technologią. Dzięki temu zwiększony zostanie zasięg pojazdów elektrycznych. Koncern opracował też własne rozwiązanie do sterowania silnikiem, które umożliwia różne procesy modulacji i zmienne częstotliwości przełączania.

Głównym elementem stoiska Schaeffler było podwozie “rolling chassis”, na którym zamontowano najbardziej pokazowe rozwiązania firmy, głównie związane z autonomizacją jazdy i technologią “drive-by-wire”. Podwozie zostało wyposażone w nisko i wysokonapięciowe napędy piast kół. Przetwarzanie sygnału i sterowanie napędem odbywa się tu za pomocą autorskiego oprogramowania Schaeffler. Dzięki modułowej budowie system może spełniać różne wymagania użytkowe i może być stosowany do różnych platform pojazdów.

Wsparcie techniczne Schaeffler dla warsztatów

Oprócz rozwiązań naprawczych, na stoisku Schaeffler na targach Automechanika głównym tematem było wsparcie warsztatów realizowane przez markę REPXPERT. REPXPERT łączy wszystkie oferty usług na rynku wtórnym i zapewnia wsparcie dla niezależnych warsztatów w sposób cyfrowy, ale nie bez osobistego kontaktu. Portal internetowy ma obecnie ponad 200 000 użytkowników na całym świecie. REPXPERT zapewnia wsparcie wielokanałowo – od danych katalogowych po identyfikację części i e-learning, po wsparcie na żywo lub zdalne.

Ponadto odwiedzający mogli wypróbować usługę Schaeffler OneCode. Kod QR znajduje się na opakowaniach LuK, INA i FAG i rozszerza ofertę usług cyfrowych firmy o łatwe w użyciu rozwiązanie. W ciągu kilku sekund warsztat może uzyskać dostęp do informacji o odpowiednim numerze części, sprawdzić autentyczność produktu i zebrać punkty bonusowe REPXPERT. Wystarczy zeskanować OneCode smartfonem lub tabletem lub wprowadzić go ręcznie w aplikacji REPXPERT lub portalu internetowym.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!