Autor: Witold Hańczka,
https://motofocus.pl/
6 maja 2015, 13:43
A Ciebie jak często odwiedzają kontrolerzy?
Prowadzenie warsztatu motoryzacyjnego w Polsce wiąże się z wieloma formalnościami. Wiele instytucji upoważnionych jest do kontrolowania, czy w warsztatach wszystko działa zgodnie z przepisami. Instytucje, które mogą zapukać do bramy warsztatu to między innymi: Inspekcja Handlowa, Urząd Skarbowy, ZUS, Nadzór Budowlany czy też organy ochrony środowiska.
Tyle teorii… A jak to wygląda w praktyce? Zapraszamy do wypełniania poniższej ankiety oraz do dyskusji w komentarzach. Podzielcie się z nami oraz z innymi Czytelnikami swoimi doświadczeniami związanymi z kontrolami w warsztatach.
{uri:/ankietka/43}
Kontrole były rutynowe, czy z donosu? Skomentuj i opisz swoje doświadczenia!
Sama naprawa wskazanej przez klienta awarii to nie wszystko. Mechanicy w warsztatach niezależnych niemal zawsze dokonują dodatkowego sprawdzenia auta pod kątem ukrytych usterek. Potwierdzają to wyniki naszej ankiety. W naszej ankiecie postawiliśmy pytanie główne: "Czy sprawdzasz dodatkowo stan techniczny samochodu klienta, aby znaleźć usterki, których usunięcie możesz dodatkowo zaoferować?". Aż 94,4% naszych ankietowanych wybrało odpowiedź […]
Urzędy państwowe uprawnione do kontroli przedsiębiorców nie oszczędzają warsztatów samochodowych. To podstawowy wniosek z wyniku naszej ankiety. Jakie kontrole zdarzają się najczęściej? Aż 90% przedstawicieli warsztatów niezależnych, biorących udział w naszej ankiecie, przyznało, że w ciągu ostatniego roku ich miejsce pracy było kontrolowane. Najczęściej sprawdzającą warsztaty instytucją była Inspekcja Handlowa. Przynajmniej raz w roku odwiedziła […]
Komentarze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
TED,
7 maja 2015, 15:38
10
Napewno niektóre kontrole są potrzebne, jednak koniecznie trzeba zlikwidować co najmniej połowę niezyciowych, krępujacych i niepotrzebnie obciązajacych pracodawcę przepisow a kontrole powinni prowadzić fachowcy, a nie urzednicy, którzy nie maja zielonego pojęcia, ani o pracy, ani o bezpieczeństwie, ani o gospodarce, - niczego w życiu nie zrobili, a tylko przychodza, czytaja przepisy i straszą karami, i wystarczy że coś im się nie mieści w ich pełnych przepisow głowach, to już jest żle. Wszędzie widzą przektęt, niebezpieczenstwo, brak poszanowania idiotycznych przepisów, itd., a sami tak samo postępuja.
Prosze popatrzeć, - nadzór nad podnosnikami, przeciez to jest sprawa pracodawcy, i niezależnie od tego czy podnośnik miał przegląd, czy był dopuszczony, jeżeli coś się stanie winę ponosi pracodaca a nie UDT, w takich sytuacjach nikt inny nie jwst winien, więc kazdy powinien zadbac sam o swoje bezpieczeństwo, mieć pojęcie jak ma wyglądac bezpieczna praca i co to jest sprawny sprzęt, jeżeli nie ma podstawowej wiedzy to nie może prowadzić zakładu, a jeżeli niema o tym pojecia to niech dobrowolnie zatrudnia do tego kogo chce.
Prowadzenie zakładu to nie jest to samo co prowadzenie samochodu, kiedy kierowca nie musi sie znać na mechanice, dlatego należy corocznie przeprowadzac przegląd żeby nie jeździli niesprawnymi samochodami, i nie stwarzali zagrożenia.
A NOWOŚĆ ostatnio na potęgę straszenie GIODO i kosmiczne kary które za to groża, komu to jest potrzebne? oczywiście bankrutowi który w ten sposób zapełnia sobie dziurę budżetową pieniedzmi z kosmicznych kar.
Kiedyś spytałem pipowca żeby mi pokazał jak prowadzić zakład zgodnie z przepisami, to mi powiedział, ale prywatnie, że jest to niemożliwe, i on by się tego nie podjął a wszystkich pracodawców uważa za samobójców, ale niestety on ma taką pracę, na niego naciskają, jeżeli będzie nie efektywny to zostanie zwolniony, - czyli podobnie jak z policją drogową - naczelnik podczas raportu pyta się funkcjonariusza - pracujesz w policji, czy w karitasie,
Tak,nas legalnie działających to męczą a za płotem na osiedlowym parkingu lewizna prosperuje aż huczy. Płyn hamulcowy,oleje i inne trucizny pochłania kratka z deszczówki i tym się nikt nie zainteresuje.Ludzie bez wiedzy i uprawnień grzebią w układach wpływających na bezpieczeństwo na drodze z ochroną środowiska nic tam nie ma wspólnego podatki nieodprowadzone. Podobnie z lewymi warsztacikami gdzie po jakieś tam pracy być może dobrzy fachowcy w swych garażach tanio naprawiają używając lewego oprogramowania,nie są obwarowani wyżej opisanymi w artykule formalnościami i nie ponoszą żadnych opłat związanych z prowadzeniem działalności. Mam też takich niedaleko. Zimą trzeba obok tych garaży iść na wdechu bo z rury kominowej walą gumy,plastyki i inne syfy. Tego też nikt nie widzi bo tam trzeba mieć nakaz a do nas wpadają tak sobie jakby na kawkę.Pozdrawiam dogorywających męczenników w tym kraju.Ja już mam dosyć.!
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować i zrozumieć sposób korzystania z witryny przez użytkowników. Pliki cookie są zapisywane w przeglądarce użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Użytkownik ma również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na komfort przeglądania witryny.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
TED, 7 maja 2015, 15:38 1 0
Napewno niektóre kontrole są potrzebne, jednak koniecznie trzeba zlikwidować co najmniej połowę niezyciowych, krępujacych i niepotrzebnie obciązajacych pracodawcę przepisow a kontrole powinni prowadzić fachowcy, a nie urzednicy, którzy nie maja zielonego pojęcia, ani o pracy, ani o bezpieczeństwie, ani o gospodarce, - niczego w życiu nie zrobili, a tylko przychodza, czytaja przepisy i straszą karami, i wystarczy że coś im się nie mieści w ich pełnych przepisow głowach, to już jest żle. Wszędzie widzą przektęt, niebezpieczenstwo, brak poszanowania idiotycznych przepisów, itd., a sami tak samo postępuja.
Prosze popatrzeć, - nadzór nad podnosnikami, przeciez to jest sprawa pracodawcy, i niezależnie od tego czy podnośnik miał przegląd, czy był dopuszczony, jeżeli coś się stanie winę ponosi pracodaca a nie UDT, w takich sytuacjach nikt inny nie jwst winien, więc kazdy powinien zadbac sam o swoje bezpieczeństwo, mieć pojęcie jak ma wyglądac bezpieczna praca i co to jest sprawny sprzęt, jeżeli nie ma podstawowej wiedzy to nie może prowadzić zakładu, a jeżeli niema o tym pojecia to niech dobrowolnie zatrudnia do tego kogo chce.
Prowadzenie zakładu to nie jest to samo co prowadzenie samochodu, kiedy kierowca nie musi sie znać na mechanice, dlatego należy corocznie przeprowadzac przegląd żeby nie jeździli niesprawnymi samochodami, i nie stwarzali zagrożenia.
A NOWOŚĆ ostatnio na potęgę straszenie GIODO i kosmiczne kary które za to groża, komu to jest potrzebne? oczywiście bankrutowi który w ten sposób zapełnia sobie dziurę budżetową pieniedzmi z kosmicznych kar.
Kiedyś spytałem pipowca żeby mi pokazał jak prowadzić zakład zgodnie z przepisami, to mi powiedział, ale prywatnie, że jest to niemożliwe, i on by się tego nie podjął a wszystkich pracodawców uważa za samobójców, ale niestety on ma taką pracę, na niego naciskają, jeżeli będzie nie efektywny to zostanie zwolniony, - czyli podobnie jak z policją drogową - naczelnik podczas raportu pyta się funkcjonariusza - pracujesz w policji, czy w karitasie,
Odpowiedz
ponad 30 lat w tym fachu, 8 maja 2015, 8:38 0 0
Tak,nas legalnie działających to męczą a za płotem na osiedlowym parkingu lewizna prosperuje aż huczy. Płyn hamulcowy,oleje i inne trucizny pochłania kratka z deszczówki i tym się nikt nie zainteresuje.Ludzie bez wiedzy i uprawnień grzebią w układach wpływających na bezpieczeństwo na drodze z ochroną środowiska nic tam nie ma wspólnego podatki nieodprowadzone. Podobnie z lewymi warsztacikami gdzie po jakieś tam pracy być może dobrzy fachowcy w swych garażach tanio naprawiają używając lewego oprogramowania,nie są obwarowani wyżej opisanymi w artykule formalnościami i nie ponoszą żadnych opłat związanych z prowadzeniem działalności. Mam też takich niedaleko. Zimą trzeba obok tych garaży iść na wdechu bo z rury kominowej walą gumy,plastyki i inne syfy. Tego też nikt nie widzi bo tam trzeba mieć nakaz a do nas wpadają tak sobie jakby na kawkę.Pozdrawiam dogorywających męczenników w tym kraju.Ja już mam dosyć.!
Odpowiedz