Cel udziału w targach branżowych – wyniki ankiety

, 29 października 2014, 10:48

W naszej ankiecie zapytaliśmy Czytelników o cel ich wizyty na targach branżowych. Okazało się, że profesjonaliści z branży warsztatowej chętnie poznają asortyment producentów i nowości produktowe, ale duże znaczenie mają dla nich także relacje towarzyskie, zawierane podczas targów.

Tym razem, odpowiedzi naszych ankietowanych rozłożyły się dość równomiernie, co oznacza, że wizyta na targach branżowych może mieć kilka różnych powodów. Najwięcej osób – 28,3% – jako główny cel wycieczki na targi wskazało chęć zobaczenia nowych produktów. Bez wątpienia osobisty kontakt z produktem jest dla wielu warsztatowców wart więcej niż tylko informacja o nim, czytana w katalogu producenta czy prasie branżowej.

Dla wielu ankietowanych – 22,2% – głównym celem wizyty na targach jest zapoznanie się z pełną ofertą producentów. Dwie najpopularniejsze odpowiedzi bez wątpienia sugerują profesjonalne podejście do tematu. Nie mniej istotny dla przedstawicieli warsztatów jest jednak aspekt towarzyski. Aż 21,2% badanych wybrało odpowiedź "chcę spotkać się z kolegami z branży". Prawdopodobnie targi branżowe są dla wielu okazją, by na chwilę oderwać się od codziennych obowiązków i porozmawiać ze znajomymi, którzy są w podobnej sytuacji.

15,2% ankietowanych jedzie na targi, by skorzystać z promocji, organizowanych tam przez producentów i dystrybutorów. Tego typu oferty bywają szczególnie atrakcyjne i, co ważne, dostępne tylko w czasie trwania imprezy targowej. Ten sposób przyciągnięcia przez wystawcę potencjalnego klienta na swoje stoisko, sądząc po wyniku, może być skuteczny.

Większość wystawców, a także organizatorów targów, zabiega o to, by program targowych atrakcji był jak najbogatszy. Często rzeczona "atrakcja" stanowi pokaźną część budżetu, przeznaczonego na organizację stoiska. To, czy inwestycja się zwraca, najczęściej bywa trudne do rozstrzygnięcia. 10,1% naszych ankietowanych jako główny cel udziału w targach wskazała właśnie chęć skorzystania z targowych atrakcji. Oznacza to, że tylko dla co dziesiątego targowicza, rozrywka jest najważniejsza, niewykluczone jednak, że stanowi istotną wartość dodaną imprezy.

Wnioskując z wyników naszej ankiety, organizatorzy targów oraz ich wystawcy nie mają łatwego zadania, jeśli chcą przyciągnąć do siebie jak najwięcej osób. Muszą zwrócić uwagę przede wszystkim na część merytoryczną, ale pamiętać także o dodatkach towarzyszących, takich jak promocje czy atrakcje. Z pewnością znalezienie złotego środka jest trudnym zadaniem.

Dowiedz się więcej

Cel udziału w targach branżowych. Ankieta.
Cel udziału w targach branżowych. Ankieta.

Już w pierwszy weekend września odbędą się największe polskie targi części zamiennych i wyposażenia warsztatów. Po raz kolejny na lotnisko Bemowo przyjadą tłumy osób związanych z branżą motoryzacyjną. Jaki będzie główny cel ich wizyty? O to pytamy w naszej ankiecie. Tuż przed targami… 14. Targi Inter Cars będą okazją do zapoznania się z ofertą wielu […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!