Volkswagen buduje fabrykę silników w Rosji

31 sierpnia 2012, 12:56

Koncern Volkswagen rozwija swoje możliwości produkcyjne w Rosji. Prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG i Anatolij Artamonow, gubernator obwodu Kaługa, podpisali w Moskwie umowę o budowę fabryki silników w Kałudze.

Volkswagen zainwestuje około 250 milionów euro w nowy zakład w Kałudze, który zajmie powierzchnię 30.000 metrów kwadratowych. W 2015 roku fabryka będzie zaopatrywała w silniki zakłady produkcyjne Volkswagen Group Rus w Kałudze oraz produkujący na zlecenie zakład GAZ w Niżnym Nowgorodzie. Planowany zakres produkcji obejmuje korpusy silników, głowice silników ze zintegrowanym montażem, wały korbowe oraz kompletny montaż silników.

Budową fabryki silników, Volkswagen rozszerza swoje przemysłowe zaangażowanie w Rosji. Jednocześnie koncern realizuje uzgodnione z rządem rosyjskim pod koniec maja 2011 roku cele dodatkowego porozumienia, które przewiduje,  iż od 2016 roku co najmniej 30 procent produkowanych w Rosji samochodów będzie wyposażonych w produkowane na miejscu silniki.

Dotychczasowe inwestycje koncernu Volkswagen w Rosji wynoszą około miliarda euro. Aby także w przyszłości być w stanie zaspokoić rosnący popyt rosyjskiego rynku motoryzacyjnego, koncern planuje zainwestować w Rosji do 2018 roku kolejny miliard euro w rozwój nowych, dostosowanych do rynku produktów, kolejne lokalizacje produkcji oraz uzgodnioną dzisiaj budowę fabryki silników w Kałudze.

 

(ak)

 

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 7 września 2012, 20:43 0 0

Nie mogliśmy kiedyś dojść do porozumienia z VW i wybraliśmy Daewoo .
Z producenta samochodów staliśmy się "dziadami motoryzacji" , straciliśmy cały swój motoryzacyjny kapitał : huty , odlewnie , wykształconych ludzi - fachowców - ogromny potencjał, szkoły zawodowe , technika , a przede wszystkim miejsca pracy- tysiące miejsc pracy , tak ważnych dzisiaj kiedy do drzwi puka kryzys .
W innych krajach jak widać , za wszelką cenę dofinansowuje się koncerny samochodowe .
Tam dba się o "perły gospodarcze" - u nas likwiduje .
Za kilka lat ...

Odpowiedz