HELLA, producent oświetlenia samochodowego, dostarcza oświetlenie do odnowionego modelu X6 marki BMW, który pokaże się w salonach w lipcu 2012. Pojazd ten zaprezentowano już na Salonie Samochodowym w Genewie w marcu tego roku. HELLA będzie dostarczać do tego modelu przednie światła ksenonowe, lampy tylne i przednie przeciwmgłowe.
Najciekawszym elementem nowego oświetlenia modelu X6 są tylne lampy. Teraz uzyskały bardzo spłaszczony profil z wyraźnie widocznym układem pasków. Poszczególne paski maja przypisane konkretne funkcje oświetlenia. Układ nowej lampy i emitowane z niej światło nadąża za wzorniczą filozofią marki BMW, która została zapoczątkowana w nowej wersji modelu 5.
Iluminację pasków nowej lampy uzyskano dzięki technologii łączenia elementów z tworzyw sztucznych. W nowej lampie modelu X6 światłowody rozsyłające światło składają się z dwóch elementów paska prowadzącego światło i półwalcowej soczewki stykającej się na całej długości z paskiem prowadzącym światło. Oba elementy nie są klejone, ponieważ warstwa kleju ma inną przenikalność świetlną niż materiał paska i soczewki, co wpływa na niejednorodność widocznego światła.
Aby uniknąć niepożądanego zjawiska HELLA zastosowała zamiast klejenia hybrydowe spawanie, które polega na wibracyjnym rozgrzewaniu łączonych powierzchni i łączeniu ich wiązką światła podczerwonego. Hybrydowe spawanie sprawia, że elementy składowe stają się układem monolitycznym, a emitowane z tego układu światło jest jednorodne na całej długości światłowodu.
Przednie światła ksenonowe i oświetlenie wnętrza w odmienionym X6 pochodzą z modelu poprzedniego. Zastosowano także te same przednie światła przeciwmgłowe ale w zmienionym ustawieniu i obudowie w zderzaku.
Wprowadzone zmiany w wyglądzie nowego X6 w lipcu 2012 roku to pierwsza modernizacja tego modelu od rozpoczęcia jego produkcji w 2008 roku.
Komentarze