TRW Automotive opracował nowy, pojemnościowy czujnik panelu dotykowego, wyposażony w oprogramowanie umożliwiające rozpoznawanie pisma. Rozwiązanie ma umożliwić kierowcom oraz pasażerom koordynację i obsługę wielu funkcji w samochodzie. Nowy touchpad posiada zalety nowoczesnego interfejsu HMI oraz zaawansowane funkcje rozpoznawcze. Ma przy tym mniejsze rozmiary i oferuje większą swobodę projektową w kabinie kierowcy.
Frank Koch, kierownik działu inżynierii zaawansowanej dla Systemów Kontroli Nadwozia TRW powiedział: "Wzrost użytkowania udogodnień opierających się na łączności mobilnej zainspirował nas do stworzenia jednego, wspólnego ośrodka kontaktu pomiędzy kierowcą a aplikacjami działającymi w pojeździe. System znacznie przyczyni się do poprawy komfortu i łatwości obsługi urządzeń oraz zwiększy bezpieczeństwo jazdy. Badania przeprowadzone przez TRW wykazały, że stosowanie systemu rozpoznawania pisma w pojazdach redukuje stopień utraty koncentracji u kierowców o 78 procent w porównaniu do typowych klawiatur alfanumerycznych".
Opisywany touchpad rozpoznaje pismo i dzięki temu może być używany zarówno jako niezależny produkt jak i wielofunkcyjny panel sterowania. Użytkownik "zapisuje" palcem pojedyncze znaki na powierzchni czujnika dotykowego, a komunikat jest przetwarzany przez oprogramowanie i potwierdzany przez powiadomienie głosowe.
Czujnik dotykowy jest w stanie rozpoznać odręcznie sporządzone cyfry, litery i symbole, umożliwiając kierowcy obsługę aplikacji takich jak telefony komórkowe, systemy nawigacji czy radio, jak również wysyłanie wiadomości z jednego panelu. Może on również zastąpić proste przełączniki znajdujące się wewnątrz pojazdu.
"Jedną z najważniejszych cech systemu jest zdolność rozpoznawania pisemnych komunikatów, co pozwala na intuicyjną i szybką obsługę aplikacji. Po raz pierwszy, użytkownik ma możliwość wprowadzania symboli takich jak alfabet chiński, bez konieczności korzystania z funkcji pomocniczych, które zazwyczaj przetwarzają takie znaki na alfabet łaciński. Technologia dotykowa ma ogromny potencjał zaistnienia na światowych rynkach samochodowych", dodaje Koch.
Zarówno kształt jak i umiejscowienie wielofunkcyjnego panelu mogą być dopasowane do indywidualnych potrzeb. Przeprowadzone przez TRW badania wykazały, że dobrym miejscem na ulokowanie kontrolera jest środkowa konsola lub podłokietnik na drzwiach.
Nowa technologia touchpadów ma być gotowa do produkcji w 2012 roku.
Komentarze