Przy montażu napinaczy oraz zestawów rozrządu Gates, przeznaczonych dla silników Diesla koncernu PSA, o pojemności 1.9, 2.0 i 2.2 l, możliwy jest błąd podczas montażu napinacza, który może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Problem dotyczy napinaczy Gates T41139, T41140 i zestawów rozrządu K015523XS, KP15523XS, K015524XS, K025524XS, KP15524XS, KP25524XS, K015558XS, KP15558XS, K015588XS, KP15588XS, K015590XS.
Zdarzało się, że koło pasowe napinacza było niewłaściwie osadzone na kołku montażowym (zdj. 1).
Jeśli wewnętrzna strona płyty czołowej napinacza opiera się na krawędzi kołka montażowego (zdj. 2 i 3), koło pasowe napinacza nie będzie położone równomiernie na kołku, nawet po dokręceniu śruby mocującej (zdj. 4) odpowiednim momentem. Nieosiowość będzie przyczyną przedwczesnego uszkodzenia paska.
Zdjęcie 5 przedstawia właściwą pozycję kołka montażowego.
Ważne:
Silnik musi być zimny.
Zaleca się wymianę pompy wodnej razem z paskiem.
Szczegółowe procedury ustawiania napięcia instalacyjnego w opisanych silnikach koncernu PSA są opisane w biuletynach technicznych Gates nr 024, 034, 037, 038 i 044, dostępnych na stronie www.gates.com/poland/biuletynytechniczne.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 16 lutego 2012, 8:51 0 0
a kto dokręca napinacz na odpuszczonym pasku?
Odpowiedz
Anonim, 16 lutego 2012, 22:52 0 0
a gdzie jest tak napisane ?
Odpowiedz