Zaprezentowany przez Mercedes-Benz czterocylindrowy OM 654 jest pierwszym z nowej rodziny przyjaznych środowisku silników, które otwierają możliwości oczyszczania spalin zgodnie z normą Euro 6d. Zadebiutuje on w modelach klasy A i B jako poprzecznie montowany układ napędowy. W tych modelach montowany będzie także nowy, opracowany przez Hengst moduł filtra oleju, który pomaga oszczędzać wagę i zwiększa wydajność pracy.
Stawiający na kompaktowy, wyposażony w silnik wysokoprężny samochód kierowcy, mają do wyboru model o mocy 110 i 140 kW – obydwa spełniają najnowsze normy dotyczące emisji spalin. Silnik ma pojemność 2 litrów i jest reklamowany przez producenta jako kompaktowy, mocny i pozwalający zaoszczędzić paliwo.
Firmie Hengst udało się dostarczyć produkt, który ma oferować oszczędności paliwa, a tym samym zmniejszoną emisję CO2. Projekt obejmuje umieszczenie w podstawie modułu wkładki do początkowego napełniania olejem, co prowadzi do niższej różnicy ciśnień. Inżynierowie udoskonalili także projekt uszczelki, która zapewnia lepszą wytrzymałość. W tym celu wyposażyli wbudowany wkład filtra w trzpień podtrzymujący, dzięki czemu filtr może wytrzymać nawet najwyższe poziomy ciśnienia bez deformacji.
Wkład filtra Energetic 7 ma znaczenie dla trwałości i ochrony zasobów modułu. Podczas serwisu w module wystarczy wymienić wkład filtra. Zamek uszczelniający eliminuje możliwość instalacji niewłaściwego wkładu filtra, a zawór spustowy oleju jest zintegrowany bezpośrednio z modułem.
Po udanym, seryjnym wprowadzeniu tego rozwiązania w pojazdach Mercedes-Benz klasy A i B, pod koniec tego roku Hengst udostępni je także na niezależnym rynku części zamiennych. Jako partner rozwojowy dla producentów OEM, firma Hengst oferuje na rynek niezależny te same filtry, które są dostępne na rynku OE.
Komentarze