Firma Magneti Marelli przeprowadzi w kwietniu jednodniowe szkolenia z zakresu obsługi i naprawy układów klimatyzacji, zastosowania oscyloskopu w diagnostyce pojazdów z EOBD oraz z budowy i diagnostyki poduszek Airbag/SRS.
Szkolenie z obsługi i naprawy układów klimatyzacji obejmuje następujące zagadnienia:
• Budowa i zasada działania układu klimatyzacji samochodowej
• Sposoby dezynfekcji układów A/C
• Rodzaje, budowa i działanie sprężarek klimatyzacji (typy: tłokowa, scroll, łopatkowa) (sprzęgła
elektromagnetyczne, bezsprzęgłowe)
• Systemy klimatyzacji napędzane elektrycznie w pojazdach hybrydowych
• Materiały eksploatacyjne stosowane w klimatyzatorach (czynniki, oleje, nowy czynnik 1234yf)
• Agregaty do wymiany czynnika chłodniczego(nowe stacje do obsługi czynnika 1234yf)
• Cykl obsługowy stacji klimatyzacji
• Narzędzia do napraw klimatyzacji (Spring-lock, ściągacze do sprzęgieł, manometry, termometr…)
• Lokalizacja nieszczelności (UV, azot, detektor)
• Płukanie układów klimatyzacji przy pomocy stacji i zewnętrznego urządzenia
• Obsługa stacji klimatyzacji – praktyka
• Klimatyzacja automatyczna – zasada działania, typowe pomiary, diagnostyka
• Diagnostyka komputerowa modułu klimatyzacji automatycznej (tester Smart lub Logic)
• Ukryte funkcje klimatyzacji automatycznej (VAG, Mercedes, Fiat)
• Symulacje usterek i ich diagnostyka
Termin szkolenia: 15 kwietnia 2011 r., godz. 9:00.
Szkolenie z zastosowania oscyloskopu w diagnostyce samochodów z systemem EOBD porusza kwestie:
• Pomiaru napięcia elektrycznego i metody wizualizacji sygnałów elektrycznych za pomocą oscyloskopu analogowego, oscyloskopu cyfrowego i przystawki do komputera,
• Zasady pracy toru wyzwalania i uzyskania stabilnego obrazu na ekranie oscyloskopu,
• Zastosowania oscyloskopu do pomiaru sygnałów czujników w systemach wtrysku benzyny i Common Rail,
• Wykorzystania sondy pojemnościowej przy badaniu układu zapłonowego,
• Braku komunikacji testera diagnostycznego ze sterownikiem samochodu poprzez złącze EOBD – szukanie przyczyn za pomocą oscyloskopu,
• Magistrali CAN i jej sprawdzania za pomocą oscyloskopu,
• Praktycznego przedstawienia podłączenia oscyloskopu do systemu wtrysku benzyny i obserwacji najważniejszych sygnałów w systemie,
Szkolenie prowadzi mgr inż. Ryszard Hołownia. Termin szkolenia: 16 kwietnia 2011 r., godz. 9:00.
Program szkolenia z budowy i diagnostyki systemu poduszek Airbag/SRS:
• Warunki zewnętrzne uruchamiania,
• Budowa układu i rozmieszczenie komponentów,
• Statystyczne usterki w układach SRS,
• Elementy podlegające wymianie po uruchomieniu poduszek powietrznych,
• Uniwersalna procedura serwisowa postępowania z układem SRS,
• Odpowiedzialność serwisu za wykonaną usługę,
• Opinie rzeczoznawcze z zakresu układu SRS,
• Elementy rzeczywiste.
Wszystkie szkolenia odbędą się w: Magneti Marelli Aftermarket Sp z.o.o – Plac pod Lipami 5, 40-476 Katowice. Maksymalna liczba uczestników szkoleń – 20 osób. Koszt uczestniczenia w każdym ze szkoleń to 350 zł netto/os. W cenę szkoleń wliczony jest catering.
Więcej informacji i zapisy: tel. 32-603-61-42, checkstar@magnetimarelli.com.
Komentarze