Goodyear wprowadza na rynek nową oponę letnią Eagle F1 Asymmetric 2 z technologią aktywnego hamowania, przygotowaną dla użytkowników samochodów o bardzo wysokich osiągach. Zapewnia ona do 3 metrów krótszą drogę hamowania, w porównaniu ze średnimi osiągami produktów 3 czołowych konkurentów.
Zwiększona powierzchnia styku z nawierzchnią w czasie hamowania zapewnia krótszą drogę hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Badania instytutu TÜV SÜD Automotive przeprowadzone w grudniu 2010 roku we Francji i Niemczech pokazały, że droga hamowania na mokrej nawierzchni była o 3 metry krótsza w porównaniu ze średnimi osiągami trzech czołowych konkurencyjnych opon – gdy Eagle F1 Asymmetric 2 zatrzymała się, opony konkurencji toczyły się jeszcze ze średnią prędkością 24 km/h. Na suchej nawierzchni produkt Goodyeara zatrzymał pojazd o 2 metry bliżej od średniego dystansu hamowania trzech czołowych opon konkurencji. Badania pokazały również, że Eagle F1 Asymmetric 2 charakteryzuje się o 7 proc. niższymi oporami toczenia od średniej wartości trzech opon konkurentów.
Dobre osiągi w kierowaniu i hamowaniu opona zawdzięcza strukturze osnowy z poprzecznym opasaniem oraz bieżnikiem z mieszanką gumową z wysoką zawartością krzemionki sferycznej. Tradycyjne klocki bieżnika nie zmieniają wcale lub w bardzo niewielkim stopniu swoje położenie w czasie hamowania, zaś klocki bieżnika Eagle F1 Asymmetric 2 zwiększają swoją powierzchnię w czasie hamowania.
Opona Goodyeara charakteryzuje się strukturą osnowy z poprzecznym opasaniem, co zwiększa sztywność skrętną opony, dzięki czemu zaletą opony jest m.in. większa precyzja kierowania. Mniejsza masa opony również poprawia kierowanie samochodem na suchej drodze, ponieważ masa nieresorowana pojazdu jest zmniejszona i dzięki temu opona lepiej dopasowuje się do nawierzchni.
Oprócz technologii ActiveBraking, Eagle F1 Asymmetric 2 zawiera nową mieszankę bieżnika z polimerami o wysokiej masie cząsteczkowej, substancję o dużej zawartości krzemionki oraz żywicę stosowaną w oponach wyścigowych.
Nowa opona Goodyeara to nie tylko lepsze osiągi, ale także niższe zużycie paliwa i emisja CO2. Technologia FuelSaving zapewnia niższe zużycie paliwa i niższy poziom emisji CO2. Wynika to z mniejszej masy opony, nowemu rodzajowi krzemionki i aerodynamicznej konstrukcji ścianki bocznej. Poprzez zoptymalizowaną budowę klocków bieżnika i kolejności klocków zredukowano również poziom hałasu.
Kształt rowków oraz sztywność bieżnika powodują równomierny rozkład ciśnienia w oponie i równomierny rozkład sztywności na całej powierzchni styku opony z podłożem, dzięki czemu osiąga ona dłuższe przebiegi.
Opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 jest dostępna w 29 rozmiarach:
235/50R18 XL 101 Y
215/45R17 87 Y
215/45R17 XL 91 Y
225/45R17 91 Y
225/45R17 XL 94 Y
235/45R17 94 Y
235/45R17 XL 97 Y
235/45R18 XL 98 Y
255/45R18 XL 103 Y
245/40R17 91 Y
245/40R17 XL 95 Y
225/40R18 88 Y
225/40R18 XL 92 Y
235/40R18 XL 95 Y
245/40R18 93 Y
245/40R18 XL 97 Y
255/40R18 95 Y
255/40R19 XL 100 Y
285/35R18 97 Y
255/30R19 XL 91 Y
265/30R19 XL 93 Y
275/30R19 XL 96 Y
245/35R18 XL 92 Y
255/35R18 XL 94 Y
265/35R18 XL 97 Y
225/35R19 XL 88 Y
235/35R19 XL 91 Y
245/35R19 XL 93 Y
255/35R19 XL 96 Y
W 2012 roku, do obecnie oferowanych, zostanie dodanych 21 dodatkowych rozmiarów.
Komentarze