Dostarczona do ekspertyzy do firmy Moto-Remo turbosprężarka już na pierwszy rzut oka okazała się podejrzana. Nie posiadała żadnych oznaczeń producenta, co od razu wzmogło czujność pracowników firmy, i pozwoliło im sądzić, że mają do czynienia z produktem nieoryginalnym.
Zdjęcie poniżej przedstawia turbosprężarkę dostarczona do weryfikacji
Natomiast poniżej zamieszczone jest zdjęcie oryginalnego produktu firmy KKK. Różnice widoczne gołym okiem.
Kolejna różnica to konstrukcja grzybka zaworu upustu spalin w korpusie żeliwnym turbosprężarki.
W turbosprężarce podrabianej rozwiązanie konstrukcyjne dźwigni oraz zamocowanie grzybka (konstrukcja sztywna, spawana) nie zabezpiecza szczelności zaworu (w weryfikowanej turbosprężarce 2mm szczelina) co ma bezpośredni wpływ na wykorzystanie energii spalin, a tym samym ma wpływ na moc silnika. Sztywność konstrukcji w warunkach wysokich temperatur powoduje przyspieszona awaryjność układu – pęknięcia spawów i nitów.
Produkt chiński:
Oryginalny produkt KKK:
Następnie po analizie porównawczej układu wirującego turbosprężarki stwierdzono znacznie większą masę wirująca (kół sprężarki i turbiny) w turbosprężarce nieoryginalnej. Większa waga elementów wirujących powoduje, że czas reakcji turbiny na zmianę parametrów roboczych silnika (jest to czas reakcji silnika na wciśnięcie pedału gazu) jest znacznie dłuższy, co za tym idzie wzrasta zużycie paliwa oraz spada dynamika samochodu.
Kolejna wada – niesymetryczny otwór spływowy oleju z turbosprężarki:
Dodatkowo, wykonanie otworu spływowego oleju z turbosprężarki na powyższym zdjęciu może powodować problemy z grawitacyjnym spływem oleju z turbiny, co w konsekwencji może być przyczyna wycieków oleju z turbiny do układu wydechowego jak i ssącego.
Dostarczona do analizy turbosprężarka uległa uszkodzeniu po 2 dniach eksploatacji (stwierdzono pękniecie wałka wirnika przy kole turbiny, przy czym nie stwierdzono uszkodzeń ułożyskowania, co świadczy o wadach materiałowych wałka wirnika.)
Przedstawiona na zdjęciach turbosprężarka pochodziła z samochodu VW passat z silnikiem 1,8 Turbo.
Materiał dostarczyła firma Moto-Remo Burzyńscy sp.j.
Autoryzowany przedstawiciel w Polsce :
< GARRETT > < BorgWarner Turbo Systems > < Mitsubishi >
www.motoarena.pl
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 30 czerwca 2009, 0:00 0 0
Fajne porównanie. Faktycznie ta turbina chińska nie wygląda zbyt porządnie. A najgorzej z tym wywazeniem. Lipa.
Odpowiedz
Anonim, 4 sierpnia 2009, 0:00 0 0
czyli wystarczy wymienić w takiej turbinie wałek i jest OK nowa turbina chińska plus części oryginalne i tak jest klient jakieś 500 zeta do przodu
Odpowiedz
Anonim, 6 sierpnia 2009, 0:00 0 0
Bardzo dobre porównanie, coraz więcej tego typu towaru jest na rynku!!!
Kolego "były": nie zapominaj o pozostałych elementach, które są porównane powyżej. Niedbale wykonany otwór odpływu oleju, to ewidentna wada odlewu (ciekawe co jest wewnątrz korpusu, jakie średnice itd?), następnie budowa zaworu upustowego - żenada! Naprawdę nie warto "oszczędzać" na zakupie takich podróbek, które nigdy nie dorównają do jakości oryginalnych turb. lub regenerowanych fabrycznie. W IC można dostać oryginalne KKK, Garrett, Schwitzer, Holset, Mitsubishi, IHI.
Odpowiedz