Promocja na geometrię 3D Hofmanna

4 lipca 2007, 0:00

Urządzenie do geometrii firmy Hofmann z system 3D i z ruchomymi kamerami typ Geoliner 780 jest teraz dostępne w promocyjnej cenie w firmie best products z Poznania – przedstawiciela Hofmann W-T GmbH.

Stosowane do tej pory urządzenia do pomiaru i ustawiania geometrii kół wymagały  zamocowania na kołach czterech elektronicznych głowic pomiarowych, przed przystąpieniem do pomiarów danego pojazdu.
W systemie 3D na kołach zamocowane są tylko głowice pasywne z powłoką odblaskową. Technika 3D ustanawia nowe standardy dla urządzeń do pomiaru i ustawiania geometrii kół pojazdów samochodowych wykorzystując wspomaganą komputerowo i opartą na trójwymiarowym modelowaniu metodę rozpoznawania obrazu, umożliwiającą otrzymywanie precyzyjnych wyników pomiaru geometrii wszystkich czterech kół pojazdu w czasie nie przekraczającym 5 minut. Wystarczy przetoczyć samochód 20 cm do tyłu i z powrotem lub 10 cm do przodu i 10 cm do tyłu i z powrotem do osi obrotnicy, a uzyskuje się niezbędne wyniki do oceny ustawienia kół i osi. Zaletą tych urządzeń jest również to, że nie wymagają wypoziomowanych stanowisk.

Podstawowe właściwości systemu
– Całkowity brak elektronicznych głowic pomiarowych, przetworników lub czujników grawitacyjnych
– Brak jakichkolwiek połączeń kablowych w systemie pomiarowym
– Nie ma potrzeby kompensacji bicia kół i związanej z tym potrzeby podnoszenia pojazdu – co jest ważnym warunkiem otrzymywania prawidłowych wyników w przypadku pojazdów z napędem na wszystkie koła (np. Audi Quattro) i pojazdów z zawieszeniami, które trudno się układają do położenia neutralnego po uniesieniu pojazdu (np. Mercedes, Lexus),
– Intuicyjny software, którego obsługa obywa się bez skomplikowanej struktury menu

– Szybki pomiar kątów geometrii wszystkich czterech kół: pochylenia kół, zbieżności, kąta odchylenia geometrycznej osi jazdy od osi symetrii pojazdu i przesunięcia kół
– Zautomatyzowany pomiar kątów mierzonych przez skręcenie kół (przez skręt koła kierowniczego). Podczas jednego skręcenia kół mierzone są: kąty wyprzedzenia i pochylenia osi sworznia zwrotnicy, różnica kątów skrętu kół oraz maksymalny kąt skrętu kół.
– Bezpośredni pomiar kątów wyprzedzenia i pochylenia osi sworznia zwrotnicy

– Nie ma potrzeby stosowania wypoziomowanego stanowiska do pomiaru i ustawiania geometrii
– Grafika wspomagania regulacji geometrii pojazdu wykorzystująca VODI (Vehicle Orientation Directional Indicator) – wskaźnik kierunku ustawienia pojazdu.
– Programy dla podkładek regulacyjnych kół tylnych
– Tryb ustawiania geometrii na pojeździe podniesionym wykorzystywany przy korekcji kątów pochylenia kół i wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy
– Baza danych obejmująca dane regulacyjne pojazdów produkowanych w ostatnim dwudziestoleciu
– Odstęp pomiędzy ścianą a środkiem płyt obrotowych dla osi przedniej wynosi tylko 1,75 m w stosunku do 2,80 m w zwykłych przyrządach do pomiaru osi za pomocą techniki kamerowej. Oszczędzamy zatem 1,05 m! Na tak małej przestrzeni mogą zostać przeprowadzone pomiary na wszystkich pojazdach seryjnych.
– Pomiar samochodu dostawczego, którego długość dochodzi dziś do 7,35 m, może zostać teraz przeprowadzony na stanowisku roboczym do pomiaru osi w technice 3D o długości zaledwie 8,5 m. W dotychczasowych systemach kamerowych ilość potrzebnego miejsca wynosi 9,5 m.

– Przyrząd Geoliner 780 wymaga zaledwie miejsca roboczego o wielkości co najmniej 6 m, aby można dokonać pomiaru samochodów osobowych. Jest to tylko nieco więcej niż długość Mercedesa klasy S, Audi A8 czy BMW 7-ki.

Pomiary nietypowe
– Pomiar osi po przekątnej
– Pomiar promienia zataczania
– Pomiar promienia tocznego koła przy skręcie
– Automatyczne wprowadzenie wysokości – przystawka Romes
– Pomiar Ackermmann’a

– Ustawienie geometrii bez koła

Zalety i różnice Geoliner 780 w stosunku innych urządzeń 3D
1. Synchronizacja kamery DigiSmart
2. Kompensacja pozioma kamery
3. Samokalibracja kamer
4. Kamery samoczynnie podążają za podnoszonym na podnośniku samochodem
5. Możliwość sterowania głosem
6. Kolumny z kamerami bez belek poprzecznych umożliwiają stworzenie stanowiska przejazdowego.

 

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!