Fabryka układów kierowniczych Delphi w Tychach wyprodukowała w październiku 2006 milionową kolumnę ze wspomaganiem elektrycznym EPS – Electric Power Steering.
Zastosowanie kolumny EPS przynosi korzyści zarówno użytkownikom samochodów, jak i środowisku.
Pojazdy ze wspomaganiem elektrycznym są bardziej ekonomiczne i pobierają mniej energii z silnika niż pojazdy wyposażone w systemy hydrauliczne. Technologia EPS oferuje wiele możliwości konfiguracji charakterystyki układu kierowniczego, zapewniając kierowcy optymalne warunki prowadzenia pojazdu przy każdej prędkości. Kolumna ze wspomaganiem elektrycznym jest przyjazna środowisku, gdyż jej zastosowanie eliminuje płyny hydrauliczne i zmniejsza zużycie paliwa.
Dalszy planowany wzrost tyskiej fabryki jest związany właśnie z technologią EPS, której różne wersje będą niedługo stanowić główny produkt zakładu. Produkcja systemów EPS rozpoczęła się w Tychach w lutym 2003; wtedy był to Fiat Panda. Dziś są one dostarczane do różnych modeli Fiata i General Motors.
– Kilka ostatnich lat, to dla nas długa droga – komentuje Marcin Ruta, dyrektor fabryki Delphi w Tychach. – Dziś prowadzimy zyskowny i wciąż rosnący biznes.
Fabryka układów kierowniczych Delphi w Tychach powstała w roku 1997, jako inwestycja „green-field” na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Dziś dostarcza swoje produkty głównie dla Fiata, GM oraz PSA Peugeot Citroen. Zakład został wyróżniony za jakość przez Toyotę oraz za dostawy przez Opla.
Tyska fabryka Delphi jest największą inwestycją koncernu w Polsce i daje zatrudnienie niemal 1000 pracownikom. Zakład posiada certyfikaty: jakościowy (ISO/TS 16949:2002), środowiskowy (ISO 14001) oraz w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy (PN-N 18001).
Komentarze