Wprowadzając na rynek w styczniu 2006 oponę B250, Bridgestone rozszerzył i ujednolicił swoją ofertę w segmencie opon popularnych.
B250 zastąpi montowane na pierwsze wyposażenie B391 i B390, a na rynku wtórnym bieżnik B330 Evo.
Popyt w segmencie opon popularnych (indeks prędkości T i poniżej) pozostaje niezmiennie na wysokim poziomie, sięgając 50% udziału w całkowitym zapotrzebowaniu na opony letnie. W latach 2004-2008 przewiduje się w Europie 9% wzrost sprzedaż samochodów osobowych, z wynikiem na poziomie 16,5 miliona sztuk. Udział małych i średniej klasy samochodów w ogólnej sprzedaży zwiększy się z 74% do 80%.
Atrakcyjna dla producentów samochodów i finalnych użytkowników
Bridgestone B250 została zaprojektowana dla zapewnienia kierowcom małych i kompaktowych samochodów wysokiego poziomu bezpieczeństwa zarówno na mokrej jaki i suchej nawierzchni, w połączeniu z wysokim komfortem jazdy. B250 spełnia także wszystkie wymagania producentów nowej generacji samochodów miejskich. Nowa opona Bridgestone została wybrana na pierwsze wyposażenie 8 modeli samochodów, w tym nowego Renault Clio i Renault Modus, Toyoty Yaris oraz Mercedesa Klasy B. Kolejne homologacje znajdują się w fazie przygotowania. Bridgestone jest przekonany, że B250 okaże się równie popularna wśród końcowych użytkowników.
Bridgestone ma również nadzieję, że dzięki zastąpieniu nowym produktem dwóch opon na rynku oryginalnego wyposażenia i jednej na rynku wtórnym nowym produktem, zwiększy rozpoznawalność marki oraz uprości proces zamawiania i magazynowania opon przez dealerów.
]1P[
Doskonale wyważone osiągi
Zaawansowana technologicznie opona B250 wyróżnia się gęsto naciętym bieżnikiem z wydłużonym rowkiem w części centralnej, dzięki czemu opona łączy skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni, charakterystyczną dla B330 Evo, z poprawioną odpornością na aquaplanning w zakrętach. Charakterystyczne, duże klocki barkowe poprawiają właściwości jezdne oraz zachowanie opony w zakrętach, zapewniając lepszy wynik hamowania na suchej nawierzchni w stosunku do B330 Evo. Większe klocki poprawiają także odporność opony na nieregularne zużycie, dzięki czemu B250 zapewnia dłuższą żywotność niż jej poprzedniczka na rynku wtórnym. Komputerowo zaprojektowany wzór bieżnika minimalizuje emisję hałasu, umożliwiając kierowcy i pasażerom niezwykle cichą jazdę.
Nowa opona będzie dostępna w 13 rozmiarach (profil od 60 do 70).
Rozmiar |
LI/SI | ||
155 | 70 | R13 | 75T |
165 | 70 | R13 | 79T |
175 |
70 | R13 | 82T |
165 | 70 | R14 |
81T |
175 | 70 | R14 | 84T |
155 | 65 | R13 | 73T |
165 |
65 | R13 | 77T |
165 | 65 | R14 |
79T |
175 | 65 | R14 | 82T |
185 | 65 | R14 | 86T |
185 |
65 | R15 | 88T |
195 | 65 | R15 |
91T |
185 | 60 | R14 | 82T |
Komentarze