Nowa letnia opona BFGoodrich Profiler 2

22 marca 2006, 0:00

BFGoodrich Profiler 2 to nowoczesna opona letnia do samochodów różnych klas o wszechstronnym zastosowaniu. Charakteryzuje się bardzo dobrymi parametrami jezdnymi we wszystkich warunkach drogowych i wyrazistym wzornictwem.
BFGoodrich Profiler 2, wprowadzona do sprzedaży w lutym 2006 roku, zastępuje większość rozmiarów opony BFGoodrich Touring G i najmniejsze rozmiary BFGoodrich Profiler. Dzięki szerokiej gamie rozmiarów, pokrywa aż 90% rynku w swoim segmencie w Europie. Znajdzie ona zastosowanie zarówno w minivanach, samochodach o wysokich osiągach, jak i rodzinnych oraz kompaktowych.

Zachowanie opony na mokrej nawierzchni


Bieżnik nowej opony BFGoodrich Profiler 2 został tak skonstruowany, aby zapewnić doskonałą przyczepność wzdłużną i poprzeczną (przy jeździe na wprost jak i przy pokonywaniu zakrętów) samochodu w każdych warunkach pogodowych: na mokrej i suchej nawierzchni.


Opona posiada kierunkową rzeźbę bieżnika i charakterystyczny wzór przypominający liście palmy. Wydłużone przez to poprzeczne krawędzie klocków bieżnika znacznie poprawiają hamowanie na mokrej nawierzchni, a poprzeczne kanały powodują lepsze odprowadzanie wody na zewnątrz. Lepsza przyczepność wzdłużna zapewnia także efektywniejsze wykorzystanie mocy silnika samochodu.
]1L[
Uwagę zwraca także system nacięć w formie „zębów rekina”. Tworzą one cztery rzędy (po dwa na każdej połowie) zwiększając liczbę krawędzi wzdłużnych.
W efekcie uzyskuje się lepszą przyczepność poprzeczną, która gwarantuje większe bezpieczeństwo podczas wyprzedzania i nagłych manewrów, np. zmiany pasa ruchu.


W rzeźbie bieżnika opony BFGoodrich Profiler 2 nie zrezygnowano również z klasycznych lamel o pełnej głębokości. Dają one większą liczbę krawędzi, które efektywnie przecinają film wodny na nawierzchni.
W celu poprawienia odporności opony BFGoodrich Profiler 2 na zjawisko aquaplaningu, do konstrukcji bieżnika wprowadzono specjalne mostki optymalizujące odpływ wody z rowków poprzecznych. Rozwiązanie to nie usztywnia rzeźby bieżnika, co podnosi trwałość opony.
Badania z zakresu hydrodynamiki przełożyły się na opracowanie optymalnego kształtu klocków, który minimalizuje turbulencje wody i powoduje najlepsze ukierunkowanie jej przepływu w rowkach. Ma to bardzo korzystny wpływ na poprawę przyczepności opony poprzez zmniejszenie możliwości wystąpienia zjawiska aquaplaningu.


Rozwiązania te dają wymiernie korzyści. Droga hamowania na mokrej nawierzchni zmniejszyła się o 3% w stosunku do opony BFGoodrich Touring G (zysk 1,5m na odcinku 50m).

Zachowanie opony na suchej nawierzchni


Architektura rzeźby bieżnika została zaprojektowana także w kontekście poprawy parametrów jezdnych na suchej nawierzchni. W tym celu usztywniono centralną część bieżnika, co w połączeniu z masywnymi klockami pozwala na większą precyzję prowadzenia oraz stabilną jazdę. Zaokrąglone barki pozwalają łagodniej pokonywać zakręty z większymi prędkościami.


Opona BFGoodrich Profiler 2 ma płaski i szeroki profil. Zwiększona przez to powierzchnia styku opony z nawierzchnią i jednorodny rozkład nacisków poprawia jej przyczepność i zachowanie podczas dynamicznej jazdy. Pozwala to również na zmniejszenie stopnia ponacinania bieżnika, dając lepsze zachowanie się opony na suchej nawierzchni bez ujemnego wpływu na zjawisko aquaplaningu.


Nowa opona BFGoodrich Profiler 2 cechuje się najlepszą przyczepnością na suchej nawierzchni w swoim segmencie. Drogę hamowania zmniejszono o 8% w porównaniu do BFGoodrich Touring G (zysk 2.8m na dystansie 37.5m).


Budowa wewnętrzna
Nowa opona BFGoodrich Profiler 2 posiada bardzo solidną konstrukcję, dzięki czemu możliwe było jej poszerzenie i tym samym poprawa parametrów i wyglądu zewnętrznego. Zastosowano w niej dwie warstwy stalowych opasań oraz nylonowe opasanie „O” oraz osnowę wykonaną z poliestru.


Wzornictwo
Marka BFGoodrich jest doskonale znana użytkownikom samochodów o sportowym charakterze, także miłośnikom wyrafinowanego tuningu. Użytkownicy ci, oprócz dużych wymagań w stosunku do parametrów ogumienia, cenią sobie również jego wygląd podkreślający dynamikę całego pojazdu.
Opona BFGoodrich Profiler 2 w pełni spełnia te oczekiwania. Jej wyraziste wzornictwo odzwierciedla charakter i osiągi wyróżniając ją wśród innych opon. Na jej boku umieszczono szereg ważnych informacji: strzałkę wskazującą kierunek toczenia, rozmiar, indeksy, oznaczenie homologacji dotyczące spełnienia norm związanych z hałasem.

Hałas
BFGoodrich Profiler 2 jest oponą cichą i spełnia ustalone normy wewnętrznego i zewnętrznego hałasu. Wpływ na to ma kierunkowość bieżnika oraz regularne zużycie.


Zalety opony BFGoodrich Profiler 2:
– Optymalna kontrola w każdych warunkach
– Znakomita przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni
– Design odzwierciedlający charakter i osiągi opony


W chwili obecnej nowa opona BFGoodrich Profiler 2 jest dostępna w 32 pozycjach asortymentowych:


























































Ø

seria 70


seria 65


seria 60


seria 55


14 cali


165/70 R14 81T


165/65 R14 79T


185/60 R14 82T


185/55 R14 80H


175/70 R14 84T


175/65 R14 82T

185/60 R14 82H


175/65 R14 82H


195/60 R14 86H


185/65 R14 86T


185/65 R14 86H


15 cali


 


185/65 R15 88T


185/60 R15 88H XL


185/55 R15 82H

185/65 R15 88H


195/60 R15 88H


185/55 R15 82V


195/65 R15 91T


195/60 R15 88V


195/55 R15 85H


195/65 R15 91H


205/60 R15 91H


195/55 R15 85V


195/65 R15 91V


205/60 R15 91V


205/55 R15 88V


205/65 R15 94H


205/65 R15 94V


16 cali


 


 


205/60 R16 92H


205/55 R16 91H


205/60 R16 92V


215/55 R16 93H

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!