Biorąc pod uwagę, że Valeo specjalizuje się w tym segmencie od aż 92 lat, nie powinno to już budzić żadnego zdziwienia. O sukcesie produktów z zielonym logo decydują najlepsze w swoich klasach materiały cierne czy rozwiązania techniczne sprzęgieł.
Technologie opracowane przez Valeo a następnie wykorzystane przez producentów samochodów umożliwiają pełne wytłumienie wibracji skrętnych silnika przy jednoczesnym przekazaniu 100% jego momentu obrotowego na koła, co jest niezwykle ważne w nowoczesnych jednostkach napędowych. To właśnie zasługa rozwiązań oferowanych przez Valeo, dwumasowego koła zamachowego (DKZ/ DMF ang.) oraz opracowanego przez inżynierów Valeo specjalnego rozwiązania K4P, dzięki któremu można przekonwertować DKZ na układ z kołem sztywnym, tam gdzie wymagana jest najwyższa wytrzymałość i trwałość układu napędowego.
Wyróżniają się one aż trzema niezależnymi stopniami tłumienia drgań. Tłumienie drgań odbywa się dzięki specjalnie zaprojektowanym tłumikom wykonanym z najwyższej jakości materiałów. W przypadku K4P tłumiki te zostały ulokowane w tarczy sprzęgła, co pozwoliło zastosować wyłącznie sprężyny proste (zamiast łukowych, jak to ma miejsce w przypadku DKZ) oraz odizolować od wpływu wysokich temperatur który występuje w przypadku DKZ. Takie rozwiązanie, będące odporne na pracę w trudnych warunkach, doskonale sprawdza się w samochodach użytkowanych komercyjnie, takich jak TAXI albo w transporcie.
W obydwu rozwiązaniach (K4P i DKZ) tłumienie drgań zostało zestopniowane poprzez zastosowanie trzech odrębnych tłumików, z których każdy odpowiada za tłumienie wibracji w innych zakresach obciążenia silnika, z biegiem jałowym włącznie.
Klienci mają do wyboru trzy rodzaje produktów:
- Dwumasowe koła zamachowe – jako oddzielna część sprzęgła;
- Zestawy sprzęgieł z dwumasowym kołem zamachowym – które oprócz samego DKZ zawierają także dedykowane sprzęgło oraz wszystkie potrzebne elementy montażowe, eliminując konieczność ich czasochłonnego doboru;
-
Zestawy K4P – konwertujące rozwiązanie z dwumasowym kołem zamachowych na zestaw z pełnym/sztywnym kołem zamachowym i tarczą sprzęgła wyposażoną w tłumik drgań skrętnych. Rozwiązanie o wiele trwalsze i praktycznie bezobsługowe.
Techniczne informacje można też znaleźć w dziale TechAsist.
Komentarze