W kwestii systemów elektrycznych Valeo jest dostawcą numer 1 dla producentów samochodów na całym świecie. Aż 40% nowych aut wyposażonych jest w rozrusznik lub alternator zaprojektowany i wyprodukowany przez Valeo.
Ogromne doświadczenie i dominacja Valeo w tym sektorze rynku ma swoje źródło w pracach badawczych nad mikro-hybrydami, czyli klasycznymi silnikami spalinowymi, które wyposażone są w system start-stop. Wyłącza on silnik przy każdorazowym zatrzymaniu pojazdu i uruchamia go w ułamku sekundy, gdy tylko kierowca chce kontynuować jazdę. Dzięki temu możliwa jest redukcja zużycia paliwa – a co za tym idzie także emisji CO2 – o 5% w cyklu NEDC oraz nawet o 20% w czasie jazdy miejskiej, gdy kierowca tkwi w korku.
Dwa główne rozwiązania stosowane wyłącznie przez Valeo to:
- ReStart, czyli wzmocniony rozrusznik, który jest w stanie uruchomić silnik, gdy tylko kierowca puści pedał hamulca
-
i-StARS, który jest rozrusznikiem-generatorem zastępującym tradycyjny rozrusznik i alternator. Jest on połączony z silnikiem za pomocą paska wielorowkowego i właśnie za jego pośrednictwem najpierw uruchamia silnik, a potem ładuje akumulator.
Zarówno tak zaawansowane rozwiązania, jak i klasyczne alternatory i rozruszniki produkowane są przez Valeo wyłącznie w fabrykach na terenie Francji i Polski oraz Korei Południowej. Producent zapewnia blisko 100% pokrycie potrzeb europejskiego parku samochodowego, dzięki rewolucyjnie krótkiemu okresowi aktualizacji oferty.
Jakość produktów przeznaczonych do sprzedaży na motoryzacyjnym aftermarkecie jest identyczna z tymi, które Valeo dostarcza na pierwszy montaż – co potwierdza naklejka „valeorigin”.
Techniczne informacje można też znaleźć w dziale TechAsist.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Tadeusz, 28 października 2016, 7:45 0 0
Co z tego że jest w stanie pokryć zapotrzebowanie na 1 montaż ,gdy nie potrafi zapewnić do nich serwisu , na aftermarkecie nie ma w ofercie części do sprzedawanych rozruszników czy alternatorów .Klienci zmuszeni są później wymieniać na wyroby BOSCHA albo stosować kiepskiej jakości chińskie zamienniki
Odpowiedz