Nowoczesny design obręczy kół wykonanych z lekkich stopów eksponuje tarcze hamulcowe. Tarcze są estetyczne tylko wtedy, gdy nie ma na nich rdzy. Firma Rotinger twierdzi, że znalazła na to sposób.
Żeliwo to podstawowy surowiec, z którego wytwarzane są samochodowe tarcze hamulcowe. Decyduje o tym niski koszt, stosunkowo prosta technologia odlewania, łatwa obróbka i dobre parametry termiczne. Niestety, „coś za coś” – w przeciwieństwie do bardzo drogich tarcz ceramicznych, czy wykonanych z włókien węglowych, żeliwo poddaje się korozji i to czasem już na etapie magazynowania. Producenci tarcz zabezpieczają swoje produkty poprzez pokrycie warstwą smaru lub farby, ale takie zabezpieczenie zostaje błyskawicznie starte na początku eksploatacji, po czym na brzegach tarczy może pojawić się brzydka rdza.
Tymczasem tarcze Rotinger Graphite Line pokrywane są specjalną powłoką już w trakcie galwanizowania. Najpierw poddawane są procesowi fosforanowania, a następnie powłoka ta jest impregnowana w kąpieli olejowej. W ten sposób powstaje powłoka antykorozyjna, która jest odporna na działanie wysokich temperatur, powstających w czasie hamowania. Jednocześnie przewagą tego rozwiązania nad malowaniem natryskowym jest możliwość zabezpieczenia wewnętrznego ożebrowania tarczy wentylowanej. Oznacza to, że wszędzie tam, gdzie klocek hamulcowy nie ma styku z tarczą, pozostaje ona zabezpieczona przed korozją i zachowuje estetyczny wygląd także po długiej eksploatacji. Rzecz jasna, korozja nie pojawia się na bieżni tarczy, ponieważ jest ona stale ścierana przez klocki. Dodatkowo, ciemnografitowy kolor powłoki tarcz Graphite Line budzi skojarzenie z profesjonalnym produktem wykorzystywanym w sporcie motorowym.
Dzięki uruchomieniu własnej galwanizerni każda tarcza Rotinger, w tym także te tuningowe, mogą zostać zabezpieczone przed korozją. Co ważne, tarcze Rotinger Graphite Line przed montażem nie wymagają stosowania środków chemicznych w postaci zmywaczy i można je zakładać bezpośrednio po wyjęciu z pudełka. Ich trwała i efektowna powłoka przez długi czas zapewni skuteczną ochronę przed korozją.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Piotr, 2 listopada 2016, 0:04 3 0
Rotingera znam, kupiłem kiedyś w sklepie Martec, całkiem niezłe osiągi , ważne żeby dobrać do nich dobre klocki hamulcowe, bo jak wiadomo tarcza sama nie hamuje tylko z klockiem.
Odpowiedz
Oszukany przrez rotinger, 25 stycznia 2018, 12:00 1 -6
https://m.facebook.com/Oszukany-przez-Rotingerpl-producenta-tarcz-hamulcowych-551846188518736/?ref=bookmarks
Zostalem oszukany przez rotinger Producenta tarcz hamulcowych
Odpowiedz
Anonim, 25 stycznia 2018, 13:17 0 0
Zapłaciłeś 1200 pln za komplet chińskich tarcz hamulcowych nie wiem co powiedzieć
Odpowiedz
Anonim, 25 stycznia 2018, 17:12 0 0
kupiłeś za 1200pln chińskie tarcze ????!!!??///???
Odpowiedz
Oszukany przez rotinger, 25 stycznia 2018, 17:56 0 0
Normalnie chcieli za nie 1400zl
Tarcze wygladaja jak stare z zdezolowanego auta !!@
Odpowiedz
Tomek, 8 czerwca 2023, 20:00 0 0
Co jesli zostawiam samochod na 3 tygodnie bez ruchu? Czy rowniez poradzi sobie ta tarcza?
Odpowiedz
Jarek_Lbn, 26 czerwca 2023, 22:33 0 0
A co ma bezruch do rdzy na powierzchni ciernej. Przecież ta tarcza w miejscu styku z klockiem będzie się świecić jak każda inna i w tym miejscu też będzie rdzewieć. Chodzi o brak rdzy tam gdzie są powierzchnie bez styku z inną powierzchnią i w miejscu styku z piastą.
Odpowiedz