Nowoczesne układy hamulcowe są dziś skuteczne jak nigdy dotąd. Dlatego wszystkie komponenty układu muszą współgrać ze sobą w precyzyjny i niezawodny sposób. Szczególnej uwagi wymagają klocki do hamulców tarczowych, które powinny zostać właściwie dobrane nie tylko do pojazdu ale i sposobu użytkowania motocykla.
Klocki spiekane TRW-Lucas – najwyższa skuteczność
W pełni metaliczne klocki hamulcowe dzięki wytrzymałości zastosowanych materiałów pozwalają na uzyskanie większej skuteczności hamowania.
TRW-Lucas posiada w ofercie asortyment spiekanych klocków hamulcowych o wysokiej skuteczności hamowania. Homologację ABE posiadają takie typy jak TRW Lucas SV/SH – Sinter Street, SRM – Sinter Scooter oraz SI – Sinter Offroad. Amatorzy wyścigów mają ponadto do wyboru RSI – Sinter Offroad, SRQ – Sinter Track i SCR oraz okładziny Sinter-Carbon przeznaczone dla zawodników.
NRSTM – najwyższe bezpieczeństwo klocków organicznych i Hyper-Carbon firmy TRW-Lucas
Dawniej niemal wszystkie klocki hamulcowe zawierały azbest. Pozwalał on na uzyskanie dużej wytrzymałości materiałowej oraz bardzo dobrej przyczepności materiału okładziny do kleju i płyty mocującej. Dziś materiały okładzin bazują na mieszankach kauczuku i żywicy syntetycznej, wypełniaczach, włóknach wzmacniających, środkach adhezyjnych i spoiwach, jak również nawet 10-procentowej zawartości metali. Indywidualnie dobrana kombinacja materiałów pozwala na uzyskanie żądanych właściwości ciernych oraz komfortu pracy klocków . Od momentu wprowadzenia zakazu stosowania azbestu uzyskanie właściwej przyczepności materiału okładziny stało się największym wyzwaniem. W ekstremalnych warunkach, takich jak wysokie temperatury czy też bardzo długie czasy użytkowania, klej może stać się kruchy. Grozi to przedostaniem się wody pomiędzy materiał okładziny a płytę mocująca i w następstwie korozją.
Dlatego TRW-Lucas konsekwentnie rezygnuje z klejów stosując opatentowany system NRSTM. System ten zapewnia wyjątkowo stabilne połączenie organicznego materiału okładziny z płytą mocującą. Na tylnych płytach wykonanych ze stali podczas procesu produkcji z wykorzystaniem technologii NRSTM w obszarze, w którym później nanosi się mieszankę okładziny, zostaje umieszczona duża liczba haczykowatych profili. Rozmiar, ustawienie i rozmieszczenie haczyków na płycie mocującej są precyzyjnie dobrane do danego materiału okładziny.
Haczyki te zostają bez użycia materiałów łączących zakotwione pod dużym ciśnieniem w materiale okładziny. W ten sposób powstaje trwałe mechaniczne połączenie pomiędzy płytą mocująca a materiałem ciernym. Dzięki temu można wykluczyć utratę materiału okładziny nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach termicznych, jakie występują np. podczas jazdy po wzniesieniach, czy też podczas wyścigu.
Wszystkie organiczne klocki hamulcowe TRW-Lucas (Allround, EC, RQ) oraz okładziny wyścigowe CRQ – Hyper Carbon są produkowane z wykorzystaniem technologii NRSTM.
Okładziny hamulcowe TRW z opatentowaną technologią NRSTM:
- łączą materiał okładziny i płytę mocująca trwale i niezawodnie,
- zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa, ponieważ ścinanie materiału okładziny jest niemożliwe,
- zabezpieczają przed wygięciem płyt mocujących w ekstremalnych warunkach,
- pozwalają na maksymalne wykorzystanie materiału okładziny,
- zapewniają większą żywotność okładzin,
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Adam T., 29 września 2016, 17:43 0 0
A ja i tak wolę RH dawno mają tą okładzinę i są znacznie lepsze :)
Odpowiedz
hołek, 13 października 2016, 9:16 0 0
ani rh ani trw i inne namiastki hamulców. TYLKO BRECK!!!
Odpowiedz