Motocyklowe klocki hamulcowe TRW-Lucas

29 września 2016, 12:20

Nowoczesne układy hamulcowe są dziś skuteczne jak nigdy dotąd. Dlatego wszystkie komponenty układu muszą współgrać ze sobą w precyzyjny i niezawodny sposób. Szczególnej uwagi wymagają klocki do hamulców tarczowych, które powinny zostać właściwie dobrane nie tylko do pojazdu ale i sposobu użytkowania motocykla.

Klocki spiekane TRW-Lucas – najwyższa skuteczność
W pełni metaliczne klocki hamulcowe dzięki wytrzymałości zastosowanych materiałów pozwalają na uzyskanie większej skuteczności hamowania.
TRW-Lucas posiada w ofercie asortyment spiekanych klocków hamulcowych o wysokiej skuteczności hamowania. Homologację ABE posiadają takie typy jak TRW Lucas SV/SH – Sinter Street, SRM – Sinter Scooter oraz SI – Sinter Offroad. Amatorzy wyścigów mają ponadto do wyboru RSI – Sinter Offroad, SRQ – Sinter Track i SCR oraz okładziny Sinter-Carbon przeznaczone dla zawodników.

NRSTM – najwyższe  bezpieczeństwo klocków organicznych i Hyper-Carbon firmy TRW-Lucas
Dawniej niemal wszystkie klocki hamulcowe zawierały azbest. Pozwalał on na uzyskanie dużej wytrzymałości materiałowej oraz bardzo dobrej przyczepności materiału okładziny do kleju i płyty mocującej. Dziś materiały okładzin bazują na mieszankach kauczuku i żywicy syntetycznej, wypełniaczach, włóknach wzmacniających, środkach adhezyjnych i spoiwach, jak również nawet 10-procentowej zawartości metali. Indywidualnie dobrana kombinacja materiałów pozwala na uzyskanie żądanych właściwości ciernych oraz komfortu pracy klocków . Od momentu wprowadzenia zakazu stosowania azbestu uzyskanie właściwej przyczepności materiału okładziny stało się największym wyzwaniem. W ekstremalnych warunkach, takich jak wysokie temperatury czy też bardzo długie czasy użytkowania, klej może stać się kruchy. Grozi to przedostaniem się wody pomiędzy materiał okładziny a płytę mocująca i w następstwie korozją.

Dlatego TRW-Lucas konsekwentnie rezygnuje z klejów stosując opatentowany system NRSTM. System ten zapewnia wyjątkowo stabilne połączenie organicznego materiału okładziny z płytą mocującą. Na tylnych płytach wykonanych ze stali podczas procesu produkcji z wykorzystaniem technologii NRSTM w obszarze, w którym później nanosi się mieszankę okładziny, zostaje umieszczona duża liczba haczykowatych profili. Rozmiar, ustawienie i rozmieszczenie haczyków na płycie mocującej są  precyzyjnie dobrane do danego materiału okładziny.

Haczyki te zostają bez użycia materiałów łączących zakotwione  pod dużym ciśnieniem w materiale okładziny. W ten sposób powstaje trwałe mechaniczne połączenie pomiędzy płytą mocująca a materiałem ciernym. Dzięki temu można wykluczyć utratę materiału okładziny nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach termicznych, jakie występują np. podczas jazdy po wzniesieniach, czy też podczas wyścigu.
Wszystkie organiczne klocki hamulcowe TRW-Lucas (Allround, EC, RQ) oraz okładziny wyścigowe CRQ – Hyper Carbon są produkowane z wykorzystaniem technologii NRSTM.
Okładziny hamulcowe TRW z opatentowaną technologią NRSTM:

  • łączą materiał okładziny i płytę mocująca trwale i niezawodnie,
  • zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa, ponieważ ścinanie materiału okładziny jest niemożliwe,
  • zabezpieczają przed wygięciem płyt mocujących w ekstremalnych warunkach,
  • pozwalają na maksymalne wykorzystanie materiału okładziny,
  • zapewniają większą żywotność okładzin,

 

Dowiedz się więcej

Strona internetowa TRW Aftermarket uruchomiona w Brazylii
Strona internetowa TRW Aftermarket uruchomiona w Brazylii

Firma TRW Aftermarket ogłosiła uruchomienie swojej strony www.trwaftermarket.com w Brazylii, kontynuując tym samym rozwój oferty cyfrowej i zapewniając wszechstronne wsparcie dla klientów na terenie Ameryki Południowej.   Dynamiczny i nowoczesny wygląd strony oraz intuicyjna nawigacja stworzona została na wzór globalnych platform internetowych firmy, zapewniając klientom dostęp do najświeższych informacji na temat produktów i usług. Strona […]

Sprawdź układy wspomagania TRW AFTERMARKET
Sprawdź układy wspomagania TRW AFTERMARKET

W dzisiejszych czasach, od producentów pojazdów na całym świecie oczekuje się zmniejszenia masy pojazdów, obniżenia ich kosztów eksploatacji oraz redukcji emisji spalin. To z kolei przekłada się na producentów części i systemów, którzy opracowują coraz to bardziej zaawansowane technologie oszczędzania paliwa, jak również modyfikują te istniejące. Liderem w tej dziedzinie jest ZF Group, właściciel marki […]

Dwuczęściowe tarcze hamulcowe
Dwuczęściowe tarcze hamulcowe

Firma TRW rozszerzyła swój asortyment o dwuczęściowe tarcze hamulcowe (Semi Compound Discs). Nawet jeżeli kierowca skupia się dzisiaj raczej na napędach hybrydowych, reflektorach LED lub cyfrowych deskach rozdzielczych, to tak naprawdę inne, pozornie nieskomplikowane elementy decydują o bezpieczeństwie pasażerów w sytuacjach zagrożenia. Do tych części zalicza się między innymi tarcza hamulcowa. Wymagania wobec tarczy hamulcowej […]

Elektryczny hamulec postojowy EPB – oryginał czy podróbka, jak rozpoznać?
Elektryczny hamulec postojowy EPB – oryginał czy podróbka, jak rozpoznać?

W zakresie komfortu i bezpieczeństwa elektryczny hamulec postojowy posiada szereg istotnych zalet w porównaniu do tradycyjnego linkowego hamulca ręcznego. Brak dźwigni hamulca ręcznego daje więcej miejsca oraz większą swobodę przy projektowaniu konsoli środkowej. Ze względu na ich coraz powszechniejsze stosowanie w ciężkich pojazdach oraz SUVach, wymagania bezpieczeństwa stawiane tym systemom są coraz wyższe. By temu […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Adam T., 29 września 2016, 17:43 0 0

A ja i tak wolę RH dawno mają tą okładzinę i są znacznie lepsze :)

Odpowiedz

hołek, 13 października 2016, 9:16 0 0

ani rh ani trw i inne namiastki hamulców. TYLKO BRECK!!!

Odpowiedz