W pojazdach Opel Astra J, wyprodukowanych w latach 2010-2012, klienci reklamują świecenie kontroli poduszek powietrznych. Mogą zostać dodatkowo zarejestrowane kody błędów B001A 02 oraz B001B 02. Możliwą przyczyną jest uszkodzona wiązka kabli systemu poduszek powietrznych (w obszarze systemu szyn nastawnika foteli przednich).
Model: Opel Astra J
Data produkcji: 2010 – 2012
Nr podwozia: – A2000001 /– A8000001 /–C1000001 – A3000001
Kody błędów:
- B001A 02 (jednoznaczny z błędem: obwód zapłonowy kotwy napinacza pasa bezpieczeństwa kierowcy, zwarcie do masy)
-
B001B 02 (jednoznaczny z błędem: obwód zapłonowy kotwy napinacza pasa bezpieczeństwa pasażera, zwarcie do masy)
Czynności
Należy sprawdzić wiązkę kabli pod kątem uszkodzenia. Zwrócić przy tym szczególną uwagę na przetarcia. Takie uszkodzenie może powodować nieprawidłowo poprowadzona wiązka kabli (zaznaczona na zdjęciu 1).
Wymienione niżej prace mogą być wykonywane tylko przez wyspecjalizowane warsztaty.
- wymiana napinacza pasa bezpieczeństwa
- ponowne ułożenie i zamocowanie wiązki kabli (ze zwróceniem uwagi na prawidłowe ułożenie wiązki kabli – zdjęcie 2)
- wymiana osłony szyny fotela
-
następnie odczytanie i usunięcie zawartości rejestratora błędów
Porada pochodzi z portalu HELLA Tech World. Więcej wskazówek dotyczących naprawy i diagnostyki pojazdów można znaleźć na stronie www.hella.com/hella-tech-world-pl-pl/.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 9 kwietnia 2016, 18:13 3 0
W 99% każdy lutuje na stałe i po problemie
Odpowiedz
Anonim, 10 kwietnia 2016, 17:34 0 0
Serwisy znowu w RP nie chcą naprawiać za darmo powinni wysyłać do właścicieli zaproszenie na bezpłatną naprawę jak by to był warsztat prywatny to sprawa by się skończyła w sądzie lub w usterce jakie to są warsztaty może by tak nagrać serwisy
Odpowiedz