mySPIN umożliwia korzystanie z nawigacji, usługi przesyłania strumieniowego lub kalendarza na smartfonie podczas jazdy samochodem.
Dzięki mySPIN, rozwiązaniu Boscha, które integruje smartfony z pojazdami – zgodne z prawem, a do tego w sposób przyjazny dla użytkownika. mySPIN jest wykorzystywany we flocie Jaguar Land Rover od 2014 roku i umożliwia łączenie telefonu komórkowego z samochodem niezależnie od tego czy urządzenie korzysta z systemu iOS czy Android. Wybrane i zmodyfikowane przez Boscha aplikacje mogą być obsługiwane za pomocą ekranu dotykowego w konsoli środkowej, bez konieczności trzymania smartfona w ręce. Liczba aplikacji rozszerzonych o funkcję mySPIN stale rośnie od 2013 roku i obecnie wynosi prawie 50 – trzy razy więcej niż w innych, podobnych systemach. Specjalny nacisk jest kładziony na zastosowania nawigacyjne i multimedialne, takie jak TomTom, Parkopedia, Hotelseeker i Audials.
• mySPIN oferuje prawie 50 kompatybilnych aplikacji na całym świecie – trzykrotnie więcej w porównaniu z innymi systemami
• sukces w Chinach: producenci pojazdów JAC oraz Changan Ford klientami firmy Bosch; początek współpracy z Tencent, operatorem komunikatora „WeChat”
Silna ekspansja w Chinach
mySPIN jako element pierwszego wyposażenia cieszy się rosnącym zainteresowaniem w Chinach. Od 2016 roku mySPIN będzie oferowany przez producenta pojazdów JAC, a w 2017 roku Changan Ford. Bosch podpisał umowę o współpracy z chińskim koncernem technologicznym Tencent, którego usługi takie jak "QQ Music" czy komunikator "WeChat" mają ponad 500 milionów użytkowników. Dzięki aplikacjom zoptymalizowanym pod kątem mySPIN firma Tencent planuje oferowanie szeregu swoich usług komunikacyjnych dostępnych także w czasie jazdy samochodem. Nowe usługi nie tylko poszerzą portfolio aplikacji z mySPIN, ale również będą dostosowane do rosnącego rynku regionalnego.
Innowacyjne drogi dotarcia do nowych aplikacji. Przy wyborze zastosowań dla mySPIN Bosch nie ogranicza swojej współpracy tylko do znanych dostawców, takich jak TomTom, ale także rozwija własne aplikacje jak Drivelog czy współpracuje ze startupami, na przykład z Familo.
Ta aplikacja została nagrodzona podczas organizowanego przez Boscha hackathonu, czyli warsztatów dla programistów, projektantów i kierowników projektów, którzy w krótkim czasie pracują wspólnie nad stworzeniem programu komputerowego bądź aplikacji.
Udostępnianie danych pojazdu
Dzięki unikalnej strukturze mySPIN producenci aut zachowują przez cały czas pełną kontrolę nad wyborem aplikacji, z których ich klienci mogą korzystać oraz nad wyglądem interfejsu użytkownika i tym co dzieje się z
udostępnionymi informacjami. W przyszłości producenci samochodów będą udostępniać aplikacjom dane dotyczące na przykład ciśnienia w oponach czy poziomu paliwa w zbiorniku wykorzystując do tego celu interfejs mySPIN.
Wszystkie aplikacje dopuszczone do mySPIN zostały tak zaprojektowane, aby korzystanie z nich w minimalnym stopniu powodowało odwrócenie uwagi – zapewniając tym samym większe bezpieczeństwo. Techniczne ograniczenia dla aplikacji są w tym przypadku niewielkie. Autorzy aplikacji otrzymują do dyspozycji Software Development Kit. Każdy koncern samochodowy może decydować o tym jakie aplikacje będą dostępne do wykorzystania w konkretnych pojazdach oraz może zdefiniować je na tak zwanej „białej liście” (white list). Listę można dowolnie aktualizować i rozszerzać. Oprócz rozwiązania przewidzianego do integracji ze smartfonami pracującymi w systemach iOS i Android powstało prototypowe rozwiązanie dla telefonów z systemem Windows i na zamówienie może być dostarczane do producentów samochodów.
Komentarze