Nie tylko producenci samochodów dostrzegają potencjał telematyki. Podczas ostatnich targów Inter Cars TEXA zaprezentowała CARe – narzędzie instalowane w złączu OBD pojazdu, które może zrewolucjonizować relacje między warsztatem a klientem.
Dla kierowców, CARe jest „aniołem stróżem”, który automatycznie wykrywa wypadek i, poprzez smartfona kierowcy, automatycznie wzywa pomoc. W przypadku zasłabnięcia, lub innego zagrożenia nie związanego z wypadkiem, wezwanie pomocy jest aktywowane przez kierowcę. CARe łączy się ze smartfonem kierowcy przez Bluetooth, używając go jako wyświetlacza i komunikując się z warsztatem, jak i z centralą operacyjną TEXA (w razie wypadku).
Kolejną funkcją jest stała kontrola techniczna pojazdu i zdalny monitoring ze strony zaufanego warsztatu, który otrzymuje powiadomienie o wszystkich usterkach (również wykraczających poza protokół OBD). Nie zabraknie także licznych funkcji dodatkowych, optymalizujących eko-jazdę, prowadzenie terminarza przeglądów, wymiany opon itp.
Warsztaty, które zainstalują TEXA CARe w samochodach swoich klientów, uzyskają możliwość korzystania z oprogramowania, które w czasie rzeczywistym dostarczy danych o stanie monitorowanych pojazdów, obecności usterek, harmonogramach konserwacji, zapewniając tym samym maksymalną lojalność i wsparcie (poprzez internet, komputer i/lub bezpośrednio przez urządzenia TEXA).
Dzięki TEXA CARe, warsztat będzie w stanie:
- sprzedać i zainstalować produkt potencjalnie wszystkim swoim stałym klientom
- monitorować stan techniczny pojazdów, które pozyska do współpracy
- wesprzeć klienta w przypadku ewentualnego nieprawidłowego działania pojazdu i przygotować się na jego przyjęcie w warsztacie
- poinformować z wyprzedzeniem klienta o konieczności wykonania zbliżających się przeglądów okresowych
- prowadzić aktywny marketing kierowany bezpośrednio do kierowcy
- udzielać dodatkowych okresów gwarancyjnych na wybrane podzespoły pojazdu
- wydawać certyfikaty/zaświadczenia na „nadzorowane” samochody ze względu na znajomość ich stanu technicznego
- zarządzać obsługą całej floty pojazdów, obecnych w swojej bazie, przy pomocy jednego oprogramowania (dot. przeglądów, napraw, usług dodatkowych)
- zdobyć zaufanie klienta poprzez udzielenie mu pomocy w sytuacjach awaryjnych, oszczędzanie jego czasu itp.
- podnieść swoją wartość techniczną i zbudować profesjonalny obraz w oczach klienta
- przywiązać lojalnie klienta do swojego warsztatu i zdobyć nowych klientów, którzy często nie są w stanie wybrać właściwego warsztatu do obsługi i napraw swojego samochodu
Podczas targów Inter Cars, CARe było oferowane w przedsprzedaży w promocyjnej cenie 250 zł. Cena detaliczna urządzenia to 420 zł. Urządzenie nie jest objęte żadnym abonamentem, który mógłby zwiększyć koszty korzystania z niego.
Komentarze