Firma Hankook Tire ogłosiła wynik finansowy za drugi kwartał 2015 r. Spółka odnotowała globalną sprzedaż skonsolidowaną w wysokości 1,62 biliona KRW oraz zysk operacyjny wynoszący 201,1 miliarda KRW. Głównym czynnikiem odpowiedzialnym za spadek globalnego przychodu firmy ze sprzedaży oraz zysku operacyjnego w drugim kwartale 2015 r. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku jest spadek cen, będący efektem rosnącej konkurencji na światowym rynku opon, a także powolny rozwój rynku w Chinach i Korei oraz wahania kursów walut.
Pomimo niesprzyjających okoliczności, wielkość sprzedaży w Europie i Ameryce Północnej wzrosła o ok. 12–14% w porównaniu z drugim kwartałem 2014 r. Oczekuje się, że ten znaczny wzrost będzie utrzymywać się jeszcze przez pewien czas i doprowadzi do dalszego zwiększenia udziału Hankook Tire na tych rynkach. Firma osiągnęła stały wzrost sprzedaży w segmencie opon o bardzo wysokich osiągach (UHPT), wynoszący 3,5% w stosunku do roku poprzedniego. Segment UHPT odpowiadał za ok. 34% wartości całkowitej sprzedaży spółki na rynku samochodów osobowych w drugim kwartale, powodując zrównoważony wzrost sprzedaży firmy Hankook Tire.
Hankook Tire będzie pracować nad dalszą poprawą swojej pozycji na rynku opon klasy premium, ze szczególnym uwzględnieniem Europy i Ameryki Północnej. Ponadto firma kontynuuje przyspieszanie rozwoju swojej działalności jako wiodącego producenta opon, zwiększając dostawy większych opon, włącznie z oponami UHPT i oponami radialnymi przeznaczonymi do samochodów ciężarowych i autobusów.
Komentarze