Do firmy MAHLE zgłaszali się klienci, którzy po wymianie filtra KL 82 stwierdzali występowanie dziwnego zjawiska: odgłosu buczenia z obszaru wkładu filtra. Eksperci firmy wyjaśniają, co może być przyczyną usterki i jak jej zapobiec.
Powodem jest z reguły nadmiar powietrza w układzie, bowiem wtedy – zwłaszcza w przypadku KL 82 – słychać regulator ciśnienia paliwa, zintegrowany w obudowie. Aby zapobiec dostawaniu się powietrza, podczas wymiany filtra należy przestrzegać następujących punktów:
1. Przed rozpoczęciem demontażu filtra należy pamiętać, że podczas wykonywania prac przy układzie paliwowym konieczny jest odpowiedni ubiór ochronny (okulary ochronne, rękawice itp.).
2. Aby usunąć pozostałe ciśnienie ze zbiornika należy najpierw odkręcić korek wlewu paliwa.
3. Przed odłączeniem przewodów zacisnąć wszystkie przyłącza filtra przewodowego, używając odpowiednich narzędzi (ilustracja 1). Zapobiega to wypływaniu paliwa i opróżnieniu przewodów – a tym samym także dostawaniu się powietrza do układu przewodów paliwowych.
4. Bezwzględnie przestrzegać kierunku przepływu, zaznaczonego na filtrze (ilustracja 2). Równie ważne: nie zamienić wężyków paliwa oraz zawsze wymienić uszkodzone wężyki i opaski.
5. Po wymianie filtra sprawdzić szczelność i mocne osadzenie wszystkich połączeń śrubowych.
Jeżeli mimo prawidłowego sposobu postępowania przy wymianie filtra pojawią się niepożądane odgłosy, są one wynikiem usterki w układzie tłoczenia paliwa. Do lokalizacji usterki zaleca się sprawdzenie pompy paliwa, odpowietrzenia zbiornika paliwa i filtra wstępnego.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
moto-esculap, 17 lutego 2015, 16:49 0 0
Co grozi po zamienieniu wężyków - punkt 4?
Odpowiedz