Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w październiku 2014 r.
Autor: Witold Hańczka,
https://motofocus.pl/
6 listopada 2014, 12:42
Sprzedaż nowych samochodów osobowych i lekkich dostawczych w Polsce wzrasta nieustannie już od 17 miesięcy. Dobra passa rynku została podtrzymana w październiku, w którym nowych właścicieli znalazło ponad 33 tysiące aut.
Nieustanny wzrost
W październiku po raz kolejny, po kilkumiesięcznej przerwie, sprzedaż nowych samochodów osobowych i lekkich dostawczych przekroczyła 30 tys. sztuk. Dokładnie sprzedano 33 055 aut (według danych Carmarket.com.pl). Jest to o 7,5% więcej niż w październiku 2013 r. i o 20% więcej niż we wrześniu 2014 r. Ożywienie sprzedaży pod koniec roku nie dziwi, ale należy zauważyć, że po raz kolejny rezultat sprzedaży jest lepszy nie tylko od ubiegłorocznego, ale także od notowanych w poprzednich kilku latach.
Od początku roku sprzedano łącznie 310 032 samochodów. Wszystko wskazuje więc na to, że już w listopadzie uda się poprawić wynik całościowy z 2013 r. – 331 655 aut.
Skoda wciąż na topie
Najlepiej ze wszystkich pojazdów wciąż sprzedają się Skody. Czeska marka, należąca do grupy Volkswagena, dostarczyła w październiku ponad 4 tys. pojazdów. O ponad tysiąc więcej niż drugi w zestawieniu Volkswagen. Niemiecka marka zanotowała dobry wynik po słabszym wrześniu, w którym dała się wyprzedzić konkurentom. Tym razem podium zamknęła Toyota, z niewielką stratą do VW. Kolejne miejsca zajęły Opel, Ford i Renault.
Najczęsciej kupowanym modelem na rynku pozostaje Skoda Octavia, która wyprzedza mniejszą Fabię. Tylko odrobinę gorzej sprzedają się Ford Focus, Volkswagen Golf i Toyota Auris.
Sprzedaż nowych samochodów w Polsce wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie. Wynik odnotowany we wrześniu był najlepszy od wielu lat. Jednocześnie, na tle innych miesięcy bieżącego roku wypadł dość słabo… Historyczny wrzesień Wszystko za sprawą zaskakująco wysokich wyników sprzedaży na początku roku, gdy wielu przedsiębiorców mogło skorzystać z tzw. "okienka derogacyjnego" i odliczyć pełną wartość […]
Spodziewany spadek w porównaniu do lipca, ale zarazem najlepszy sierpniowy wynik od lat – tak ukształtowała się sprzedaż nowych samochodów w Polsce w ostatnim miesiącu wakacji. Najlepsze wakacje od 7 lat Wakacje odgrywają bardzo dużą rolę na rynku sprzedaży pojazdów. Zazwyczaj w czasie ich trwania wyniki dealerów mocno spadają. W tym roku tej reguły nie […]
Serwis, który ma pomagać Polakom w dokonywaniu transakcji kupna-sprzedaży samochodów, działa od kwietnia 2014 roku, w tym czasie skorzystało z niego ponad 813 tys. użytkowników, sprawdzili oni dane ponad 812 tys. pojazdów. Prezydent Bronisław Komorowski podpisał nowelizację ustawy prawa o ruchu drogowym, dzięki której powstał ogólnopolski system mający na celu szybką kontrolę pojazdu. Można go […]
Mimo akcji wyprzedaży rocznika 2014, które zachęcały klientów do nabywania pojazdów już w listopadzie, sprzedaż nowych samochodów w Polsce zmalała względem października. Jednocześnie listopadowy wynik jest minimalnie lepszy niż przed rokiem. Mały plus Słabsza sprzedaż samochodów w listopadzie to nic nowego na polskim rynku – większość klientów oczekuje wówczas na wyprzedaże noworoczne. W bieżącym roku […]
Komentarze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim,
8 listopada 2014, 21:38
00
Jaki procent MB DB jest "dostawczaków" co do osobówek? W sensie takim kto jest liderem marki premium... BMW ?
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować i zrozumieć sposób korzystania z witryny przez użytkowników. Pliki cookie są zapisywane w przeglądarce użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Użytkownik ma również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na komfort przeglądania witryny.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 8 listopada 2014, 21:38 0 0
Jaki procent MB DB jest "dostawczaków" co do osobówek? W sensie takim kto jest liderem marki premium... BMW ?
Odpowiedz